Mitä pelkopolilla yleensä tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wotwot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tutkittu. Juteltiin kätilön kanssa vajaa 10 min. Olin tehnyt valmiiksi listan jonka näytin, luettelo asioista jotka synnytyksessä pelottaa. Tämän luettua kätilö sanoi että suosittelee mun tapauksessa sektiota. Siinä se.

Ei tutkittu. Juteltiin kätilön kanssa vajaa 10 min. Olin tehnyt valmiiksi listan jonka näytin, luettelo asioista jotka synnytyksessä pelottaa. Tämän luettua kätilö sanoi että suosittelee mun tapauksessa sektiota. Siinä se.

Sain kyllä tuollaisen lapun mikä piti täyttää. Saanko kysyä mikä sulla oli syynä kun noin äkkiä sait sektiopäätöksen? Itse en tiedä kumpi pelottaa enemmän: alatiesynnytys vai sektio. Kuitenkin ensin mainitun kannalla olisin mutta...

Saattaa ne kurkatakin alakertaan, yleensä ne pyytää demonstroimaan miten käyttäytyy synnytyksessä. Ihan sen takia että osaa itse varautua siihen. Neuvovat sitten mikä asento on hyvä ja miten pitää olla.

No varmaan riippuu missä sairaalassa käy ja miksi pelkopolille on tullut.

Itse olin pelkopolilla lääkärin juttusilla. Minulla oli pelko isosta vauvasta, koska edellinenkin oli ja edelinen synnytys oli raju. Lääkäri kyllä ultrasi vauvaa ja sanoi oman arvionsa vauvan koosta. Sen jälkeen jutetiin läpi edellinen synnytys (oli hyvä purkaa ajatuksia, itkinkin siellä) ja mitä nyt ajattelen ja mikä pelottaa. Minulle sanottiin myös että äitiä kuunnellaan ja voin mennä sektioon jos haluan. Kävin sitten tällä samaisella lääkärillä säännöllisesti kokoarviossa ja loppujen lopuksi päädyin alatiesynnytykseen.

Yhteistyössä