mitä papruja mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnäriltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnäriltä

Vieras
Mitä papereita olette saaneet synnytyssairaalasta mukaan? Itse sain synnytyskertomus 1 ja 2 sekä äidin ja lapsen kertomuksen. Onko olemassa vielä jotain paperia missä olisi tarkemmin esim. mitä lääkityksiä olen saanut ym. Synnytyskertomukset kun eivät olleet mitään varsinaisia kertomuksia vaan valmiita lomakkeita joihin oli täytetty tiedot.

Täältä sairaalasta kotiin tulee epikriisi vain silloin, jos synnytyksessä tapahtuu jotakin poikkeavaa. Itse olen epikriisin lisäksi saanut kopion siitä tarkemmasta paperista, jonka pohjalta epikriisi laaditaan. Sen nimeä en tiedä, kun en ole alan ammattilainen.

Oman synnytykseni aikana lääkäri ja kätilö kirjasivat kaikki tapahtumat synnytyssalissa olleelle tietokoneelle ja ne on sitten tulostettu potilaskansioon. Oletettavasti juuri tuossa tulosteessa näkyvät kaikki lääkkeet ym.

Sinullahan on tietysti oikeus saada kopiot aivan kaikista papereistasi, jos niin haluat ja tietysti myös lapsen papereista. Lisäksi synnytys voidaan käydä läpi jälkikäteen ja silloin kätilö selittää papereiden sisällön.

Mä en oo saanu Oulussa mitään papereita sairaalasta mukaan.Sairaalassa sain lukea synnytyskertomuksen.Pyytämällä ois jälkikäteen saanu jotain...Espoossa sain kotiin synnytyskertomuksen ym.monta sivua papereita...

Minä sain synnytyskertomuksen, koska pyysin sen. Ja se oli sellanen täytetty lomake päivän tapahtumista. Postissa kotiin tuli sitten valvontaosastolla tehtyjen tutkimusten tulokset. Ja kaikenlaisia ohjekirjoja ja lehtisiä sain myös. Minulla luki ainakin synnytyskertomuksessa myös lääkitys. Enpäs muista tuliko muuta...

Ei siinä äidin kertomuksessa ollut kuin osaston kätilön muutama kommentti mm. rintojen kunnosta ja maininta että haavakohdat aristavat ja turvonneet... Lisäksi siinä luki että kotiinlähtötarkastuksen on tehnyt osaston kätilö, mutta sen teki kyllä opiskelija...

Minulle annettiin kotiinlähtiessä tulostettu synnytyskertomus...siis se jonka kätilö ja opiskelija olivat tehneet tietokoneelle vaihe vaiheelta synnytyksen aikana. Synnytin Oys:ssa.. (siis Oulun yliopistollinen).

Yhteistyössä