Mitä pakkaatte synnärikassiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niinuska

Vieras
Ensimmäisen vauvani laskettuaika on toukokuussa, mutta alan nyt jo moista asiaa miettimään :) Eli, mitä kannattaa pakata mukaan synnärikassiin? Mitä itselle ja ennen kaikkea mitä vauvalle?

Esikoinen syntyi miltei 11 vuotta sitten ja tämä toinen syntyy kesäkuussa, toivotaan, että meillä molemmilla on hyvä ja lämmin keli silloin :)
Itse pakkaan pyjaman, tossukat,imetysliivit, meikit plus muut kosmetiikkajutut, Haribon tutti-karkkeja, kameran, kännykän, lehden/kirjan, juotavaa ja hedelmiä,vaihtovaatteet kotimatkalle.
Vauvalle vaatteet, myssy, vaippa, peitto sekä isi tuo sitten turvakaukalon ja todennäköisesti ensipupun myös :)

Itelle imetysliivit, liivinsuojuksia, siteitä, alusvaatteet, omat tohvelit jos haluaa, lukemista, karkkia, kamera, puhelin, käteistä kanttiinia varten:) peseytymiskamat.
Vauvalle kotiintulovaatteet.

ap, jos ei tää ketju ota tuulta alleen, niin mene tohon haku kohtaan etsimään vanhempaa keskustelua, koska tämä aihe on täällä koluttu jo muutamaan kertaan... :) Jätän tekemättä oman luettelon, koska niitä tosiaan jo löytyy täältä...

Nuo omat terveyssiteet voi unohtaa, sillä vuoto on eri luokkaa kuin kuukautisissa. Sieltä annetaan isoja ja paksuja synnytyssiteitä ja ihanan ilmavat verkkohousut, joilla ne pysyy paikoillaan.

Oma tyyny on hyvä idea! Otan mukaan, jos muistan :)

Oloasun!

Sairaalan vaatteet kävi hyvin yökäyttöön, koska hikoilin ihan kamalasti. Mutta päiväaikaan haluan näyttää ihmiseltä :) Viimeksikin olo koheni kummasti kun sai omat verkkarit ja t-paidan päälle.

Minulla tavalliset siteet olisivat riittäneet vallan hyin jälkivuotoon. Pidätyskykyä taasen ei ollut lainkaan joten sairaalan "vaipat" pelastivat monelta nololta tilanteelta...

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkupiipi:
Oloasun!

Sairaalan vaatteet kävi hyvin yökäyttöön, koska hikoilin ihan kamalasti. Mutta päiväaikaan haluan näyttää ihmiseltä :) Viimeksikin olo koheni kummasti kun sai omat verkkarit ja t-paidan päälle.

Minulla tavalliset siteet olisivat riittäneet vallan hyin jälkivuotoon. Pidätyskykyä taasen ei ollut lainkaan joten sairaalan "vaipat" pelastivat monelta nololta tilanteelta...

ihanaa saako sairaalassa käyttää omia vaatteita? jes jos saa:) ne kuteet siellä on meinaa aika kauheita...

Juu, totta kai saa omia vaatteita käyttää. Eihän se vankila ole :) Itellä myös tarkoitus kesällä pakata omat vaatteet, yöasut, tohvelit ja alushousut mukaan. Ne verkkohousut kun on ihan JÄRKYTTÄVÄT. Haluan näyttää ihmiseltä myös sairaalassa. Ja meikit otan mukaan myös, eri asia käytänkö niitä siellä kovin paljoa, kunhan nyt vähän "nenää puuteroi" :)

Omat vaatteet on toki makuasia. Onhan ne kotoisammat ja ihmisen näköiset, mutta itse arvostan käytännöllisyyttä ennen kaikkea ja kun esikoisen synnytyksessä kipeytyi mun häntäluu niin pahaksi, että makasin koko ajan sängyssä ei niillä vaatteilla ollut niin väliä.

Sillä mekolla pystyin kääntämään itseni toiseen asentoon :) Kätevää, muttei niin kaunista!

Niitä verkkohousuja muisteltiin miehen kanssa just eilen illalla...

minä kahdesti synnyttäneenä, en suosittele viemään synnytykseen mukana kaikkea mahdollista kerralla lähtöpäivään asti!
Ainakin jorvissa tavarat pitää itse pitkälti kantaa osastolle, eli ensimmäisestä viisastuneena isä tuo lähtöpäiväksi sekä minun että vauvan vaatteet, ja mitä nyt tarvitsenkaan siinä välissä, niin isä tuo niitä sitämukaan kun mieleen tulee :)

Mä otan mukaan omat lökövaatteet, siteitä (yösiteitä jotka saa tarralla kiinni, sairaalasta saatavien isojen tarrattomien alle, pysyvät paikallaan hyvin)
puutarha hanskat -sellaiset näppylämalliset, sillä mieheni hieroo mua niillä :)
Mukaan tulee myös päänhieronta"vispilä" sekä tietysti vaatteet vauvalle.
Oman tyynynkin voisi ottaa mukaan, ja tietysti kosmetiikkavälineet, kamera, musiikkia (mulle poltetaan synnytyscd :))

Imetysliivit, liivinsuojuksia, alusvaatteet, sisäkengät, lukemista, karkkia/herkkuja, kamera, puhelin ja laturi, rahaa, hygienia tuotteet, juomista, bepanthenia ja kosteusvoidetta, Itselle puhtaat vaatteet kotiin tuloa varten.
Vauvan vaatteet voi iskä tuoda poishakiessaan mukana vaikka kaukalossa. Ei tarvi ihan kaikkea pakata yhteen kassiin. Aika vähällä tuolla pärjää kun sairaalasta saa melkein kaiken mitä siellä oloaikana tarvii. Ne siteet pysyy hyvin paikoillaan sairaalan "verkkohousujen" ansiosta :-)
Ja saa sieltä penempiä siteitä niukempaan vuotoon. Minä en aio ottaa omia siteitä lainkaan matkaan.
Etenkin esikoisen syntymän jälkeen olin niin väsynyt ja ihemissään uudesta tulokkaasta, ettei laitoksella paljon tullut luettua eikä paljon tehtyä muutakaan kuin hoidettua vauvaa ja nukuttua. Tällä tulevalla kerralla voi olla jo toisin..?

Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko sairaalassa myös vauvalle ensivaatteet? Tarviiko vauvalla ottaa sairaalassaolon ajaksi vaatteita? Oletteko ottaneet omia vai käyttäneet mahdollisesti sairaalasta saatavia?

Vauva saa käyttää sairaalan vaatteita. Harvemat vie omia vaatteita mukana vauvalle. Ei niitä sairaalan vauvan vaatteita tosin saa mukaan ottaa, niin että lähtövaatteet on oltava vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vissyä:
Kannattaa ottaa vissyä mukaan. Sen kanssa hoksaa juoda synnytyksen aikana mikä helpottaa supistuksia, ja synnytyksen jälkeen sitä vasta jano onkin!

Mä en ainakaan halunnut juoda, kun se tarkoitti vessassa käyntiä, joka oli ihan kamalaa! :O Kyllähän sitä oli pakko kuitenkin vähän juoda, että vauva sai maitonsa, mutta mitään ylimääräisiä en halunnut. Onneksi pissaamis tarve loppui heti synnytykseen. Huh.

Alkuperäinen kirjoittaja Nausu:
Mä otan mukaan omat lökövaatteet, siteitä (yösiteitä jotka saa tarralla kiinni, sairaalasta saatavien isojen tarrattomien alle, pysyvät paikallaan hyvin)
puutarha hanskat -sellaiset näppylämalliset, sillä mieheni hieroo mua niillä :)
Mukaan tulee myös päänhieronta"vispilä" sekä tietysti vaatteet vauvalle.
Oman tyynynkin voisi ottaa mukaan, ja tietysti kosmetiikkavälineet, kamera, musiikkia (mulle poltetaan synnytyscd :))

Kyllä meillä oli tarrat niissä sairaalan vaipoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ekakertalainensynnyttäjä:
Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko sairaalassa myös vauvalle ensivaatteet? Tarviiko vauvalla ottaa sairaalassaolon ajaksi vaatteita? Oletteko ottaneet omia vai käyttäneet mahdollisesti sairaalasta saatavia?

No ei ollenkaan tyhmä kysymys! Minä en tuota edes eka kerralla tajunnut ajatella! Vaatteet sieltä siis saa äiti ja lapsi siellä olon ajaksi. Vauva saa käyttöönsä myös tarvittaessa tutin ja harjan ja pullotkin löytyy sairaalasta tarpeen vaatiessa. Pitää muistaa osata vaatia jos jotain tarvii. Minä pöhkönä vain otin mitä tuotiin. Särkylääkettäkin olisi pitänyt tajuta pyytää, eikä odotella, että joku sitä tulee tarjoamaan.. Jospa ensikerralla sitten itsekkin tajuaa jo jotain osata pyytää jos tarves. :-)

Ah olisittepa nähneet minun eka kassini. Olin kuin sotaan lähdössä. Ruokaakin oli vaikka miten paljon, kun ajattelin että jos yöllä tulee lähtö niin sairaalan kanttiini ei olisi auki ja mies kuolee nälkään. Naurattaa vieläkin, niitä suklaapatukoitakin syötiin vielä viikko kotiin tullon jälkeen. Kaikki lukemiset yms. oli ihan turhaan mukana, kaikki aika meni vauvan kanssa lähinnä imetystouhuissa.

Mä otin esikoisen kanssa syötäväksi mukaan luumuja ja lakuja, ovat näppäriä kun ei haluu tuolla vessan puloella kauheasti ähistä paikat arkoina... Meinaan siis ottaa tälläkin kertaa.

Muistakaahan myös, että sieltä sairaalasta pitää ne kaikki tavarat kantaa kotiinki ja sillon on vauva jo mahan ulkopuolella kannettavana. Mä pakkasin molemmilla kerroilla vauvan ja itteni kotiintulovaatteet kaukaloon, jonka mies toi mukanaan lähtöpäivänä. Ite kassissa mulla tais olla: kamera, laturi, yks side kotiinlähtöön, dödö, suihkusaippua, imetysliivit ja liivinsuojia, hammasharja+ -tahna, pari cd:tä.

Sairaalan vaatteita käytin, niin ei tarvi verta omista vaatteista pyykkäillä. Vauvalla myös sairaalassa olon aikana sairaalan vaatteet. Mehua sain synnytyksessä sairaalalta, joten omat pillimehut jäi kotiinvietäviks. Kummassakaan synnytyksessä en oo verkkokalsareita nähny. Oon saanu sellaset megakalsarit, jotka on ollu IHANAT päällä synnytyksen jälkeen. Ja sairaalan megasiteitä oon ihan mielelläni käyttäny.

Yhteistyössä