Mitä pakata sairaalakassiin mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä tarviit parin päivän reissuun? Omat sukat on kivat, sairaalan sukat hiostaa niin paljon ja ei pysy jalassa. Imetysliivit, shamppoo ja hoitoainetta, meikit, dödö, kännykänlaturi, vauvan kotiintulovaatteet, itelle kotiintulovaatteet. Siinäpä ne miun kamat tais olla. Ainiin, naamarasva ja meikinpoistoaine ja nänneihin rasvaa. Vaavi imee ne aika nopsaan puhki.

Kaikenlaista muutakin, mutta esim. omat ehdottomat oli huulirasva, hiuksiin jätettävä hoitoaine ja joku lyhyt toppi, paljon mukavempi kuin imetysrintsikat ja sairaalassakin näyttivät sinne tutustumaan menneille sitä suosittelevan.

JOTAIN hyvää syötävää :) ja luettavaa :D ainakin minä tarvin. Nännirasvan tyrkkäsivät sieltä mukaan... eipä vaan kertoneet että kotio kannattaa hankkia sit rintakumeja jos on ahkera imeskelijä niinkuin mietin ukko oli :D :kieh:

joo ja semmoi viihtyisiä vaatteita mitkä saa mennä likaseks siellä sairaalassa.. ettei tartti pyjamassa hyppiä alvariinsa... mulla oli kolmet imetysliivi käytössä siellä... mutta ne rintaliivinsuojat/tissilaput unohdin :|

mul oli imetysliivit ja liivinsuojuksia, huulirasva, shamppoo, dödö, tukisukat, hiusharja, hammasharja- ja tahna, kännykkä ja laturi, kamera, kotiintulovaatteet, muutama ristikkolehti ym.. mut mä olinkin sairaalas lähes pari viikkoa.

kännykkä+laturi
kamera
hammasharja+tahna
hiusharja (?)
huulirasva (?)

kotiintulovaatteet sinulle ja vauvalle (jotka voi tosin kotiinhakija tuoda)

Shampoota ja rasvoja ja lääkityksiä saa sairaalasta.

Laita sit tarpeeks löysiä vaatteita kotiinpaluuseen että saat ne päälles mikäli on ollut rankka sessio :) Hygieniatuotteiden, kännylaturin ja kameran lisäksi mul oli myös vauvan vaatteet, joku kirja ja lehti, vähän karkkia, myslipatukoita ja pillimehuja. Eväät teki hyvää kun synnytys kesti 25 tuntia ja loput napostelin sit toipuessani.

Niin ja terveyssiteet ihan jees sit jälkivuotoon jos niukkenee pian niin ei tartte niitä vaippoja housuihin tunkee.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Laita sit tarpeeks löysiä vaatteita kotiinpaluuseen että saat ne päälles mikäli on ollut rankka sessio :) Hygieniatuotteiden, kännylaturin ja kameran lisäksi mul oli myös vauvan vaatteet, joku kirja ja lehti, vähän karkkia, myslipatukoita ja pillimehuja. Eväät teki hyvää kun synnytys kesti 25 tuntia ja loput napostelin sit toipuessani.

mä olen aina saanut heti synnytyksen jälkeen syötävää kun on vaan pyytänyt..

Alkuperäinen kirjoittaja halle:
miksi ihmeessä huulirasvaa?

Jostain syystä siellä sairaalassa alkaa huulet aina kuivumaan. Viimeisemmillä kerralla muistin sen rasvan ottaa mukaan lähtiessä, muulloin on mies joutunut sitä tuomaan, kun huulet ovat alkaneet kirveltämään.

Alkuperäinen kirjoittaja pillipii:

Mä napostelin siin synnytyksen aikana ja mies kans :ashamed: Ja sen jälkeen en syönyt mitään kun olin taju pois mut seuraavina päivinä sit meni kaikki eväät joko mun tai miehen suihin.

Minulle on tuotu pyytämättäkin ja olen saanut pitkässä synnytyksessä ruokaa välilläkin. Miehellekin on tarjottu synnytyksen jälkeen voileipää juoman kera sekä onnittelumaljat. Ja osaston jääkaapista löytyi välipalaa, mitä sai ottaa ruoka-aikojen ulkopuolellakin, tosin se selvisi vasta kolmannella kerralla. Silloin oli aikaa selvitellä kaikenlaisia juttuja, kun vauva oli jonkin päivän teholla ja sieltä pistettiin vanhemmat aina välillä ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minulle on tuotu pyytämättäkin ja olen saanut pitkässä synnytyksessä ruokaa välilläkin. Miehellekin on tarjottu synnytyksen jälkeen voileipää juoman kera sekä onnittelumaljat. Ja osaston jääkaapista löytyi välipalaa, mitä sai ottaa ruoka-aikojen ulkopuolellakin, tosin se selvisi vasta kolmannella kerralla. Silloin oli aikaa selvitellä kaikenlaisia juttuja, kun vauva oli jonkin päivän teholla ja sieltä pistettiin vanhemmat aina välillä ulos.

Joo sain mäkin jonkun leivän synnytyksessä mut miehelle ei annettu mitään. Maljoista en tiiä mitään kun tajunnassa vähän aukkoa, ehkä se ukko joi munkin maljat =) Ja siel sairaalas on kyl joo kaapissa jotain välipalaa (hedelmiä ja jugurttia meil Kotkassa) mut omat herkut on oman maun mukaset ja kaikki laktoosittomia =) Mut niitä siis tarttee mukaan vaan JOS on herkkupeppu ;)