Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:"Yksi olennainen ero: tein avauksen, koska ajttelin että saisin selville argumentteja puolesta ja vastaan, siis mihin voisin päiväkodilla varautua. Pieni lapsi taas joutuu pukemaan ne kamalat kosteussuojatut haalarit, vaikka päiväkodin tädit sanovatkin niitä huonoiksi ja kieltävät ulkona leikkimisen koska äiti on ne ostanut leikkimistä kestäviksi ulkovaatteiksi. Viikon joutui tyttö olemaan leikkimättä, sitten tajusivat etten osta kuriksia. Olin siis tietysti sanonut etten osta kun pyysivät ostamaan, mutta... tää on vissiin tällaista valtapeliä, kun sopimusta ei tunnu syntyvän suuntaan eikä toiseen. He naputtavat ja minä käytän lapsella tämän kauden niitä vaatteita, jotka on valmiiksi hankittuna."
No niinkuin olet huomannut niin käytännöt vaihtelevat ja yllättäen ihmisetkin ovat erilaisia. Palstalla kyselemällä et saa muuta kuin tietoa siitä että miten kenenkin lapsen pk:ssa toimitaan ja kommentteja tyyliin "voi vit.. minä kyllä menisin ja sanosin et..". Ei noita ehkä voi argumentteja siellä keskustelussa hyödyntää? Enkä tiedä että miten sopimuksia voi syntyä jos tilanne on se että päiväkoti ilmoittaa mitä varusteita lapsella pitää olla että hän voi toimintaan osallistua ja sinä ilmoitat että en hanki. Mikäli käytännöt eivät mielestäsi ole toimivat ja lapsesi oman osaston henkilökunnan kanssa ei keskustelu onnistu niin mene hyvä ihminen sen päiväkodin johtajan luo keskustelemaan asiasta. Eihän mitään keskustelua voi etukäteen suunnitella koska et tiedä mitä toinen osapuoli mihinkin kysymykseen vastaa.. Herrijee.. Harmi kyllä tuo jääräpäisyytesi (anteeksi vain) taitaa kostautua tässä tilanteessa vain ja ainoastaan lapsellesi eli tilanteen selvittely mahtaisi olla paikollaan..
Viimeinen lauseesi!!!!!
Eli jos vanhemmat ovat pk-hlökunnan mielestä nk.vaikeita he ammattilaisina kostavat sen lapselle!!!!!!!!!!!!!Ohhoh!Sit ois varmaan ammatinvaihdos paikallaan!
Juuri juttelin päiväkodin hoitajien ja johtajan kanssa näistä vaateasioista ja säännöistä.
Kyselivät mitä toiveita meillä on,ainut toive minulla on että lapseni saa hyvää hoitoa ja on turvassa.
Päiväkodissa mennään heidän toiveiden ja sääntöjen mukaan.
Sanoivat vain että heidän pakko kysyä,kun jokaiset vanhemmat haluavat eri asioita ja eri tavalla.
Saavat valituksia melkeinpä joka päivä siitä että liikaa vaatteita,liian vähän vaatteita jne jne.
Mikään ei ole vanhemmille hyvä nykyään.