Mitä päiväkoti voi vaatia? Ja millä hinnalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihaa4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äitinä työssä:
kyllä olen 4lapsen äitinä ja tarhatätinä huomannut, miten vanhempien käytös, tarkoitan täällä ylimielisyyttä ja kaikki tietävyyttä, vaikuttavat lapsen oloihin tarhassa. Kyllä henkilökunta puhuu, ja joskus myös lasten kuullen, kuinka ärsyttäviä ja hankalia, jotkut vanhemmat ovat. Se on työyhteisö, joka pienellä palkalla hoitaa ison kasan lapsia, ja jos he ovat huomanneet, jonkun asian toimivan, he varmasti toivovat, että vanhemmat tulevat jonkun verran vastaan.
Oletko ajatellut, että lapset, eivät tajua, miksi yhden ei tarvitse laittaa kuravaatteita, vaan kaikki alkavat tappelemaan pukemisesta, joka muuten sujuisi nopeasti? ehkei ajatuksena olekkaan kosteussuojattujen vaatteiden aliarvioiminen vaan yksinkertaisesti arjen toimivuus? helpomipi tehdä kaikille sama kuin yhdelle eri ja tapella kaikkien muiden kanssa.

Voi juukeli mikä aivoitus... Ei se ole sen lapsen ongelma, joka on HYVIN puettu, että muut eivät sitä ole. Eli jos mulla on varaa/halua ostaa lapselle toimiva , helposti puettava, vedenpitävä asu, ja muilla ei ole, ei se mun tai mun lapsen ongelma vaan sen köyhän vanhemman. Yhtä hyvin vois vaatia niitä huonosti puettujen vanhempia hankkimaan lapsilleen nuo KOSTEUSSUOJATUT asut, ettei tartte pukea montaa vaatetta päällekkäin!

Voi juukeli mikä aivoitus... Ei se ole sen lapsen ongelma, joka on HYVIN puettu, että muut eivät sitä ole. Eli jos mulla on varaa/halua ostaa lapselle toimiva , helposti puettava, vedenpitävä asu, ja muilla ei ole, ei se mun tai mun lapsen ongelma vaan sen köyhän vanhemman. Yhtä hyvin vois vaatia niitä huonosti puettujen vanhempia hankkimaan lapsilleen nuo KOSTEUSSUOJATUT asut, ettei tartte pukea montaa vaatetta päällekkäin![/quote]
Varinainen järjen riemuvoitto olet!

Alkuperäinen kirjoittaja päivähoitotoimistosta iltaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Kuraaika on päiväkodissa aika karmea aika. Kaikissa taloissa ei ole kunnollisia kuivauskaappeja ja jos lapsia on 21 niin 12-15 välisenä aikana ei välttämättä kerkeä saamaan kaikkien vaatteita kuivaksi. Muutamat vanhemmat ovat ratkaisseet asian niin että ovat tuoneet hoitoon toisen haalarin iltapäiväksi. Itse en ala pukemaan kosteussuojattujen haalareiden päälle enää kuriksia.

Ja muuten toi 500?/kk on sitten 2-3 lasta ei todellakaan kata niitä hoidon oikeita kustannuksia.

Kattaa tai ei,mutta me ollaan ihan keskituloisia joten toi 500 euroa on meille iso raha.Ei mun tolla rahalla tartte alkaa päiväkodin tätejä ymmärtämään ja heidän työtaakkaansa,onhan mullakin raskas duuni. Eihän munkaan duunissa sairaalassa potilaiden maksama sairaalamaksu kata koko hoitoa!;)

Hmmmm.... juu, siis ei kata. Yksi paikka maksaa aika monta tonnia kunnalle, kunta maksaa TEIDÄN lasten hoidosta enemmän kuin te tienaatte yhteensä. Mieti sitä. Kannattaa kunnella mitä sanotaan.
Halvemmaksi tulisi jos olistte kotona ja kunta maksais kh-tukea. (jonka senkin oikeesti kustantaa kunta eikä kela)

Oiskoon kuiteskin vielä valtio, joka maksaa, eikä kunta. Kela on valtion laitos.

Äläkä nyt hyvä ihminen sano, että valtio ja kunta on sama asia.

eka sivun jaksoin lukea ja tuli mieleen että onko pääasiallinen syy "murheeseen" tässä että päiväkodista tuleekin ohjeet eikä äiti voikaan ohjeistaa oman kullannupun elämää siellä päiväkodissa?!
Mites sitten olisi jos Liisan ei tarvitisikaan pukea kuriksia mutta Lassen ja Maijan pitäisi kun heillä on ne kurikset. Siinä voisi Maija alkaa parkua että kun ei Liisakaan pue kuriksia. Helpompi käsitellä ryhmää niin että kaikki pukee ne kurikset päälle. Luulisin....

Olen hankkinut päiväkotia varten kurahousut, ne kuluvat niin vähän että kiertävät lapselta toiselle. Palavereissa olen aina sanonut, että lapsella on "työvaatteet" mukana, minua ei haittaa jos ne ovat päiväkotipäivän jälkeen likaiset.

Ihan karmeimmilla kurakeleillä laitan lapsille kurahousut kotipihallekin.

tytyli
Voi juukeli mikä aivoitus... Ei se ole sen lapsen ongelma, joka on HYVIN puettu, että muut eivät sitä ole. Eli jos mulla on varaa/halua ostaa lapselle toimiva , helposti puettava, vedenpitävä asu, ja muilla ei ole, ei se mun tai mun lapsen ongelma vaan sen köyhän vanhemman. Yhtä hyvin vois vaatia niitä huonosti puettujen vanhempia hankkimaan lapsilleen nuo KOSTEUSSUOJATUT asut, ettei tartte pukea montaa vaatetta päällekkäin!
Varinainen järjen riemuvoitto olet!

kyse ei olekkaan siitä kenellä on rahaa ja kenellä ei, vaan siitä, että päiväkodin on tarkoitus toimia niin, että kaikki lapset pääsevät nopeasti ulos, ilman turhaa huudattamista ja tappelemista.
tytylille: köyhä ei ole =huonosti puettu. joustamaton ja itsekäs=joustamaton ja itsekäs, ja ne arvot siirtyy nopeasti myös lapsille.

Meidän päiväkodissa ei laiteta kuriksia jos vanhemmat niin toivoo.Tosi mukavaa henkilökuntaa ja kiva päiväkoti.En todellakaan vie päiväkotiin kuriksia koska pojalla on vedenpitävä puku,sen takia se on ostettu ettei kuriksia tarvita ja lapsen on mukavampi liikkua.Kosteussuojavaatteet helpottaa työntekijöiden hommaa,koska kaikille ei tarvitse laittaa kuriksia.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Meidän päiväkodissa ei laiteta kuriksia jos vanhemmat niin toivoo.Tosi mukavaa henkilökuntaa ja kiva päiväkoti.En todellakaan vie päiväkotiin kuriksia koska pojalla on vedenpitävä puku,sen takia se on ostettu ettei kuriksia tarvita ja lapsen on mukavampi liikkua.Kosteussuojavaatteet helpottaa työntekijöiden hommaa,koska kaikille ei tarvitse laittaa kuriksia.

Meidänkin päiväkodissa on näin. Minua ei haittaa tippaakaan, että puku on likainen päivän jälkeen. Siksi meillä on pesukone. Minä vielä erikseen mainitsin, että ei tarvitse käyttää kuriksia meidän lapsen päällä.

Minä kyllä ehdottomasti haluan kuravaatteet parempien ja huonompien vaatteiden päälle. SÄästyy kuitenkin se kangas, ja tarhasta voi suoraan mennä muualle kuin kotiin vaihtamatta vaatteita. Ja kiitos ei, joka pv pyykinpesua.

Alkuperäinen kirjoittaja anika:
Alkuperäinen kirjoittaja päivähoitotoimistosta iltaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Kuraaika on päiväkodissa aika karmea aika. Kaikissa taloissa ei ole kunnollisia kuivauskaappeja ja jos lapsia on 21 niin 12-15 välisenä aikana ei välttämättä kerkeä saamaan kaikkien vaatteita kuivaksi. Muutamat vanhemmat ovat ratkaisseet asian niin että ovat tuoneet hoitoon toisen haalarin iltapäiväksi. Itse en ala pukemaan kosteussuojattujen haalareiden päälle enää kuriksia.

Ja muuten toi 500?/kk on sitten 2-3 lasta ei todellakaan kata niitä hoidon oikeita kustannuksia.

Kattaa tai ei,mutta me ollaan ihan keskituloisia joten toi 500 euroa on meille iso raha.Ei mun tolla rahalla tartte alkaa päiväkodin tätejä ymmärtämään ja heidän työtaakkaansa,onhan mullakin raskas duuni. Eihän munkaan duunissa sairaalassa potilaiden maksama sairaalamaksu kata koko hoitoa!;)

Hmmmm.... juu, siis ei kata. Yksi paikka maksaa aika monta tonnia kunnalle, kunta maksaa TEIDÄN lasten hoidosta enemmän kuin te tienaatte yhteensä. Mieti sitä. Kannattaa kunnella mitä sanotaan.
Halvemmaksi tulisi jos olistte kotona ja kunta maksais kh-tukea. (jonka senkin oikeesti kustantaa kunta eikä kela)

Oiskoon kuiteskin vielä valtio, joka maksaa, eikä kunta. Kela on valtion laitos.

Äläkä nyt hyvä ihminen sano, että valtio ja kunta on sama asia.

Kunta lastenhoidontuen sen maksaa, itse asiassa kuuluu mun töihin tilittää kelalle iso summa rahaa joka kuukausi kelan toimittaman nimilistan perusteella. Voit halutessas varmistaa omasta kunnastasi tai kelasta.

Yhteistyössä