Mitä pahaa siinä on jos pitää lapsen hoidossa vaikka on itse kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24188493]No senhän me kaikki jo tiedämme.

Tiedätpä ainakin valtaosan mielipiteen asiaas ja voin myös kertoa, ettei sua hoitohenkilökuntakaan korkealle katso.[/QUOTE]

Toivon, että tämä ei pidä paikkaansa. :) Jos pitää, niin hoitohenkilökunta ei ole oikein tehtäviensä tasalla. Suomen Valtakunnalliseen varhaiskasvatussuunitelmaan kuuluu kasvatuskumppanuuden ja yhdenvertaisuuden periaate, jossa korostuu se, että hoitohenkilökunnan on kohdeltava kaikkia lapsia ja vanhempia tasa-arvoisesti, vaikkei heidän kasvatusperiaatteitaan kunnioittaisikaan. Kasvatuskumppanuuden periaatteeseen ei mitenkään kuulu alas- tai ylöspäin, korkealle tai matalalle katsominen, vaan se, että yhdessä katsotaan samalta tasolta lasta kohti ja hänen parhaakseen yhdessä toimien.

[QUOTE="vieras";24188528]jatkoa...
ja nyt mietin tuota osa aikaa hoitoon vientiä. itse siis olen äitiyslomalla. mutta neuvolasta suosittelivat että olisi hyvä viedä. Jos kerran viikossa ja sen minimi ajan mutta täytyy nyt pohtia tässä[/QUOTE]

Tää on sitten taas toisaalta vähän eri asia. Koska lapsella kerran jotain "ongelmaa". Kannattas joo viedä minimix esim. päikkyyn vähän opettelemaan käyttäytymistä.

Toivon, että tämä ei pidä paikkaansa. :) Jos pitää, niin hoitohenkilökunta ei ole oikein tehtäviensä tasalla. Suomen Valtakunnalliseen varhaiskasvatussuunitelmaan kuuluu kasvatuskumppanuuden ja yhdenvertaisuuden periaate, jossa korostuu se, että hoitohenkilökunnan on kohdeltava kaikkia lapsia ja vanhempia tasa-arvoisesti, vaikkei heidän kasvatusperiaatteitaan kunnioittaisikaan. Kasvatuskumppanuuden periaatteeseen ei mitenkään kuulu alas- tai ylöspäin, korkealle tai matalalle katsominen, vaan se, että yhdessä katsotaan samalta tasolta lasta kohti ja hänen parhaakseen yhdessä toimien.

Kyllä useinkin pitää paikkansa. Mutta sitten taas, asiansa osaava hoitaja ei ajattele asiaa työnsä aikana ja sitä tehdessään. Ja varmasti pystyy asiallisesti kaikki lapset hoitamaan, koska eihän se missään nimessä ole lapsen vika jos vanhemmat on mitä on. Ja asiansa osaava hoitaja osaa pitää ajatukset kuitenkin ns.itsellään..

Nyt en enää yhtään ihmettele sitä miksi minua niin hirveästi ihmeteltiin kun otin 5-vuotiaani pois päiväkodista kun vauva syntyi. 6v menee eskariin syksyllä eskarin ajaksi ja minusta oli täysin turhaa viedä 5v hoitoon. On minun ja vauvan kanssa kotona ja jos tulee tylsää niin sitten tulee. Kyllä lapsella pitää olla tylsääkin, se on elämää. Meillä ei ole naapurissa lapsia eikä tuttavapiirissäkään yhtäkään edes lähelle samanikäistä. Serkutkin asuu 500km päässä. Kuitenkin minusta on parempi olla kotona.

Me ei päästy seurakunnan kerhoon, koska on täynnä. Varasijalla ollaan. Onneksi on avoin päiväkoti, mutta sielläkin lapset paljon nuorempia. Tosin ei se meitä haittaa. On paljon muutakin tekemistä :)

[QUOTE="vieras";24188543]Tää on sitten taas toisaalta vähän eri asia. Koska lapsella kerran jotain "ongelmaa". Kannattas joo viedä minimix esim. päikkyyn vähän opettelemaan käyttäytymistä.[/QUOTE]

lasten kanssa tulee toimeen hyvin ja nätisti leikkii. paljon ollaan puistoltu ja säännöllisesti nähdään muita suht.saman ikäisiä lapsia. mutta ne aikuiset on se kompastus kivi. on kova kinaamaan ja kun sille päälle sattuu niin ei tasan tee yhtään mitään mitä pyydetään. Neuvolassakin kinasi tunnin sen hoitajan kanssa ja sitten saatiinkin varata uusi aika kun ei onnistunut mikään.

[QUOTE="vieras";24188493]No senhän me kaikki jo tiedämme.

Tiedätpä ainakin valtaosan mielipiteen asiaas ja voin myös kertoa, ettei sua hoitohenkilökuntakaan korkealle katso.[/QUOTE]

No mun lapseni ei olekkaan virikelapsen nimellä vaan minä "opiskelen" eli siksi tarvitsen hoitopaikan.

Yhteistyössä