mitä ovat valkoiset jauhot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kysyy

Vieras
maissijauho, perunajauho, ohrajauho, vehnäjauho, spelttijauho....ovatko nämä valkoisia jauhoja ja ruisjauho ei ole? Vai onko täysjyväjauhot myös hyviä jauhoja samoin spelttijauhot?? Olen aivan pudonnut jo kärryiltä?? Selittäkääs viisaammat

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysyy;23994709:
maissijauho, perunajauho, ohrajauho, vehnäjauho, spelttijauho....ovatko nämä valkoisia jauhoja ja ruisjauho ei ole? Vai onko täysjyväjauhot myös hyviä jauhoja samoin spelttijauhot?? Olen aivan pudonnut jo kärryiltä?? Selittäkääs viisaammat

pääosin valkoista=huonoa jauhoa on vehnäjauho. Speltti on oikein hyvä vaihtoehto vehnäjauholle, ja jos ne käy liian kalliiksi niin täysjyväjauhot parempia kuin vehnäjauhot. Grahamjauho myös hyvä. kunhan välttelee vehnäjauhoja

no kaikkihan nuo on lähes puhdasta tärkkelystä, jos sitä siis lasketaan.

Graham, speltti ja mannaryynit on kaikki vehnää, grahamissa = kokojyvävehnäjauhoissa on vähän roskia mukana, that's all.

Unohtakaa koko hemmetin karppaus ja syökää vain sen verran kuin kulutatte. Melko helppoa.
(laihdutin näin 20 kg, joten ihan turha sanoa, ettei toimi. En saata kuvitella eläväni ilman leipää, olutta, viskiä ja suklaata. Joku kaffepulla ja jäätelökin on kiva. Mutta vähemmän kuin ennen.)

Itse asiassa en kysynyt karppauksen takia, eikä minulla ole tarvetta pudottaa edes painoa! Vatsan toimintaa yritän saada kuntoon, ja sain ohjeeksi mm. välttää valkoisia jauhoja... : )

Yhteistyössä