Mitä ostan ruokakassiin 20-30 ?:lla vähävaraiselle perheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostoksille!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

limu ja sipsit tuntuu jotenkin turhalta musta,,ne vois korvata jollain ei niin jokapäiväisellä herkulla.[/quote]

Minä taas olen sitä mieltä, että limu ja sipsit eivät ole jokapäiväistä herkkua. EI meillä ainakaan. Ja sopivat ihan hyvin jouluun siinä missä kalliimmat juustotkin[/quote]

Mun mielestä limsa ja sipsti joulukorissa ois jotenkin tosi tööt, ja jokapäiväsiä. En ite niitä syö kun ehkä kerran vuodessa, joten en jokapäiväsyydellä tarkota että syödään joka päivä, vaan että on niin jotenkin arkisen tavallisia ja vähän öök.

limu ja sipsit tuntuu jotenkin turhalta musta,,ne vois korvata jollain ei niin jokapäiväisellä herkulla.[/quote]

Minä taas olen sitä mieltä, että limu ja sipsit eivät ole jokapäiväistä herkkua. EI meillä ainakaan. Ja sopivat ihan hyvin jouluun siinä missä kalliimmat juustotkin[/quote]

Mä en kyllä saa sipsejä sopimaan jouluun vaikka miten yrittäsin aatella avarasti.

Erilaiset paahdetut pähkinät vois jo mennä, jos haluaa jotain pientä suolasta nimenomaan. Tai suolakeksit.

Ei ole tarkoitus, että kassi on 100% jouluinen. Siis ajattelen perheen elämää myös joulun jälkeen, joten älkää nyt ostosteni jouluisuudesta "kinatko". Hyvällä asiallahan tässä kai olen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei sipseille:

limu ja sipsit tuntuu jotenkin turhalta musta,,ne vois korvata jollain ei niin jokapäiväisellä herkulla.

Mä en kyllä saa sipsejä sopimaan jouluun vaikka miten yrittäsin aatella avarasti.

Erilaiset paahdetut pähkinät vois jo mennä, jos haluaa jotain pientä suolasta nimenomaan. Tai suolakeksit.[/quote]

itse köyhänä haaveilin jugurtti rusinoista ja kuivatuista hedelmä- sekoituksista, niissä kilohinnat nousevat korkealle,,sipsejä saa taas halvalla, jopa köyhä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minusta:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
niin ja mitä tulee tohon "merkki/laatu" juttuun niin jos on niin huono tilanne että joutuu hakemaan ruoka-avustusta niin eikös silloin määrä ole parempi kuin se minkä merkkistä tuote on.. siis oikeasti...

Kyllä minusta ois kiva saada sellaista joulukassista mihin muuna vuonna ei oo varaa itte ostaa.

Harva Suomessa on siinä tilanteessa ettei mistään muualta saa kaurahiutaleita, mutta moni on siinä tilanteessa ettei voi edes jouluksi ostaa mitään pientä spesiaalia.

hmm, niin mutta kyllä esim jos mie meen kauppaan niin katson kyllä hintaa, en merkkiä.. eli vaikka voisin ostaa jotain kallista niin en tee niin vain sen merkin takia... siis kaurahiutaleet on kaurahiutaleita, oli ne elovenan tai jonkun muun...
rusinat on rusinoita... siis sillä merkillä ny ei sinänsä ole väliä.. ja mä nyt vaan oon siä mieltä että jos itse olisin siinä tilanteessa että hakisin ruoka-avustusta niin kyllä se määrä menis merkin edelle.. siis mieluummin kaksi pakettia suklaata kuin yksi tosi kallis.. etc.
voihans e olla että johtuu siitä että jos itsellä ei ole varaa niin pitää olla kiitollinen siitä mitä saa.. ja näin myös itse henk koht toimin :)

Mä pitäisin kokonaisuuksia ajatellen kootusta.

Riisiä, lämpimässä säilyvä hyla-maitopurkillinen, sokeria, kuivattuja sekahedelmiä ja perunajauhoja. (riisipuuro ja sekahedelmäkeittoaineet valmiina)

Ja samalla tyylillä muita aineksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap.:
Ei ole tarkoitus, että kassi on 100% jouluinen. Siis ajattelen perheen elämää myös joulun jälkeen, joten älkää nyt ostosteni jouluisuudesta "kinatko". Hyvällä asiallahan tässä kai olen.

Juu olet, mutta vaikka joulusuudesta ei välittäisi, niin minusta sipsit on sellaista ravinnotonta transrasvakakkaa, etten kyllä huolisi.

Tai siis jos valita saisin, niin ennemmin sitten jostain mistä voi tehdä ruokaa. Ruokakassiin ruokaa, ja ruoka on jotain millä on edes jonkunlainen ravintoarvo.

Enpä tarkoittanut sitä, että ne sipsit ja limut pitäis ahmia heti aattona. Pitkällä tähtäimellä ne säilyy uuteen vuoteen ja ovat mainiota naposteluherkkua silloin...ajattelin vaan, että jos perheessä on lapsia niin sipsit ilahduttaa varmasti heitä ainakin

mut jos sulla on kuivahiivaa niin entäs joku jauho mitä vois hyödyntää leipomisessa,,ei siis mikään vahnäjauho mutta joku kalliimpi?
tai maitojauhe?

Mulla vaan oikeesti pistää tässä asiassa silmään sekin, et nykyisin ei pidä erehtyä antamaan lahjana yhtään mitään, sillä ihmisillä on jotenkin järki sumennut "vaatimustensa" kanssa. Siis enemmän ja enemmän pitäs saada... Ei kelpaa se, vaan vähintään tuota pitäs olla.

Mä edelleenkin sanon (sama köyhäilijä opiskelija, joka edellisellä sivuilla olin), että oikeasti köyhälle kyllä kelpaa se perusmurkinakin. Toki sinne voi laittaa sitä luksusta lisäksi, mut oikeesti se tulee jo suklaasta ja glögistä tms.

Sipsipusseja saa alle eurolla, ja ne on yleensä lapsiperheissä harvinaisemmin syötäviä, eli ei tuu iso säästö eikä oo usein käytettyä.

Ennemmin jotain muuta jo tässä luetelluista.

Jottei menis sipseistä jankkaamiseksi niin jotkun kalasäilykkeet tai lihasäilykkeet ois hyvä, vois laittaa ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mulla vaan oikeesti pistää tässä asiassa silmään sekin, et nykyisin ei pidä erehtyä antamaan lahjana yhtään mitään, sillä ihmisillä on jotenkin järki sumennut "vaatimustensa" kanssa. Siis enemmän ja enemmän pitäs saada... Ei kelpaa se, vaan vähintään tuota pitäs olla.

Mä edelleenkin sanon (sama köyhäilijä opiskelija, joka edellisellä sivuilla olin), että oikeasti köyhälle kyllä kelpaa se perusmurkinakin. Toki sinne voi laittaa sitä luksusta lisäksi, mut oikeesti se tulee jo suklaasta ja glögistä tms.

Ei kai tässä keskustella siitä mikä "kelpaa", vaan mikä ilahduttais?

Kyllä varmaan ihan mikä vaan "kelpaa", mutta ei kai se nyt joululahjan tarkoitus ole?

Siis jos halutaan ajatella että ostetaan jotain vähävaraiselle ihmiselle, niin miksi ostaa jotain kaurahiutaleita, koska sitä varmaan ne vähävaraiset melko pitkälti itsekkin jatkuvasti joutuvat ostamaan, koska on niin halpaa. Mieluummin jotain vähän kalliimpaa herkkua, mitä kys. henkilö ei itse raaski ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

mut jos sulla on kuivahiivaa niin entäs joku jauho mitä vois hyödyntää leipomisessa,,ei siis mikään vahnäjauho mutta joku kalliimpi?
tai maitojauhe?

tarkoitan kalliimmalla jotain ruisjauhoja tai jtn..

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Siis jos halutaan ajatella että ostetaan jotain vähävaraiselle ihmiselle, niin miksi ostaa jotain kaurahiutaleita, koska sitä varmaan ne vähävaraiset melko pitkälti itsekkin jatkuvasti joutuvat ostamaan, koska on niin halpaa. Mieluummin jotain vähän kalliimpaa herkkua, mitä kys. henkilö ei itse raaski ostaa.

Miksei taas vois olla niin, et jos saa lahjana ne kaurapuuroryynit yms. niitä ei tarttee ostaa hetkeen ja sit sieltä kaupasta on vara ostaa itsekin joku mieleinen herkku...

Mietin vaan sitäkin, et entäs jos nuo peruskamat onkin juuri ne, mitkä on loppu. Paljonko lämmittää kassi täynnä erilaista herkkua, josta ei kuitenkaan periaatteessa saa sitä kunnon ruokaa aikaiseksi...

mut osa on hyvä olla ostettu "pitkällä tähtäimellä" ja osa sitä sitä joulun luksusta :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Miksei taas vois olla niin, et jos saa lahjana ne kaurapuuroryynit yms. niitä ei tarttee ostaa hetkeen ja sit sieltä kaupasta on vara ostaa itsekin joku mieleinen herkku...

Mietin vaan sitäkin, et entäs jos nuo peruskamat onkin juuri ne, mitkä on loppu. Paljonko lämmittää kassi täynnä erilaista herkkua, josta ei kuitenkaan periaatteessa saa sitä kunnon ruokaa aikaiseksi...

niinpä,,on hyvä olla molempia :)

Ihana idea ap =).
Itse olemme ns vähävarainen perhe ja toki kaikesta avusta iloinen,mutta jos toivoa saa(kouluikäisiä lapsia)niin juuri jotain luksusta ja herkkuja joulun iloksi.Yleensä meillä on aina esim puurohiutaleita,jauhoja,hernekeittoa ja riisipuurotarpeita kaapissa,mutta tuo ns luksus tekisi joulsuta entistäkin kivemman =).
Suklaata,kahvia,juustoa,makkaraa,hedelmiä(jos tiedät että säilyvät)jokin kaunis kynttilä...
Iloista joulua ap:lle

Ajattelin tällaista listaa suunnilleen (siis tarkoituksena laittaa herkkuja näin joulunaikaan):
suklaata
limsaa
vähän sipsejä
kuviomakaroneja
kahvia
kaurahiutale (tai muu hiutale)
kuivahiiva
leipää
keksejä
rusinoita
hedelmiä
silli tms. (jos säilyvät)
pikkukinkku
glögi
?

vaihtaisin sipsit popcorneihin, ovat edullisempia. 3 kpl pakkaus pirkka mikropoppareita maksaa vähän päälle euron.

maitojauhe on yksi minkä lisäisin!

tai maitojauhe?

Siis miksi köyhälle on ostettava joku kalliimpi jauho leivontaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

tai maitojauhe?

no mitä se tekee sitten kuivahiivalla?

tai maitojauhe?

No ei laiteta kuivahiivaa hyvänen aika. Ihmettelin vain tuota kallista jauhoa.

tai maitojauhe?

Öö.. voihan kuivahiivasta ja vehnäjauhostakin leipoa. :D Ja sitä paitsi kaikki ei leivo mitään pizzapohjaa/pannaria kummempaa, joten sinänsä kalliit jauhot voi mennä ihan hukkaan.

Yhteistyössä