Mitä osaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7

7kk

Vieras
Ihan vaan mielenkiinnolla kyselen,että mitäs teidän 7kk vanhat vauvanne osaavat tehdä tai osasivat jo siinä iässä tehdä?

Meidän tyttö on nyt muutaman päivän päälle 7kk vanha ja kääntyy selältä vatsalleen,mutta ei siitä osaa kuin joskus harvoin kääntyä takaisin selälleen.Välillä tulee kauhea kiukku itku,kun ei osaa kääntyä takaisin. Selällä maatessaan yrittää myös ""venkottaa"" itseään istumaan jatkuvasti ja on sitä tehnytkin jo 3kk ikäisestä asti,mutta ei siinä ihan vielä ole onnistunut kuitenkaan.Istuu kyllä muuten melko hyvin itsekseen,kun tyynyn laittaa selän taakse. Leluilla on nyt ruvennut hiukan enemmän leikkimään,kuin aikaisemmin ja tutkii niitä välillä suuhun laittamalla.
Muuten on kyllä tosi rauhallinen vauva,ei turhia itkeskele ja nauraa paljon.On jo syntymästä asti nukkunut yöt kokonaan ja nukahtanut ihan itsekseen sänkyynsä,taidan olla onnentyttö!=)

Tällä palstalla on kiva seurailla muiden ikätovereiden kehitystä ja tapoja.

Vauvat on erilaisia, sanon sen jo valmiiksi koska meillä on aika aikaisin motorisesti kehittynyt tapaus.

En käy läpi mitä osasi missäkin vaiheessa mutta 7kk mennessä oli seuraavat taidot:

-ryömiminen ja konttaaminen
-tukea vastan ylös nousu
-tukea vasten kävely (pari päivää yli 7kk)
-sujuva kääntyily molempiin suuntiin
-istumaan itse meno ja istuu hyvin tuetta
-nukkuu vaihtelevasti, yleensä herää kerran yössä mutta nukahtaa itse juteltuaan yksin vähän aikaa

Poika nyt 8,5kk vanha.

meillä vauva 7 kk.

-kääntyy selältä mahalle ja päinvastoin. on vain tosi laiska kääntyilemään, tekee kumpaakin vain harvoin.
-pyörii navan ympäri ja peruuttaa - ei mene eteenpäin.
-leikkii piilosta rätin kanssa
-istuu ilman tukea, mutta ei nouse itse istumaan
-tavaroita käsittelee näppärästi
-riisuu kypärämyssyn =)
-päristää niin että ruoka roiskuu =(
-pureskelee ruokaa
-jokeltaa ja nauraa paljon
-pitää kutittelusta ja pää alaspäin -roikottamisesta
-taputtaa

Yhteistyössä