"Mitä osaa tästä et ymmärrä: En osta lehtiä!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itsekin entinen puhelinmyyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itsekin entinen puhelinmyyjä

Vieras
Taas soitti 3 kertaa peräkkäin sama lehtimyyjä. Ekalla kerralla sanoin sen jälkeen kun esitteli itsensä, että "en osta lehtiä, hei hei." Soitti heti toisen kerran, sanoin saman että "en osta lehtiä, kun luen ne kirjastossa ja tutuilla". Ei uskonut edelleenkään, soitti kolmannen kerran ja alkoi jaaritella...

Lehtimyyjä: "XX, tässä XX lehtitalosta hei.
Minä: En osta lehtiä, edelleenkään.
LM: No mikset osta?
M: Kerroin sen jo edellisen kerran, kun äsken soitit.
LM: Kyllä kaikki tilaa lehtiä.
M: Minä en. Hei hei.
LM: No hei, älä nyt hermostu, anna kun kerron uusista tarjouksista.
M: En jaksa kuunnella, kun en tilaa niin en tilaa.
LM: Meillä olis tällainen tarjous tästä Anna lehdestä...
M: Mitä osaa tästä sä et ymmärrä: EN OSTA LEHTIÄ!
LM: No entäs tämä, nyt saisit halvalla Seuraa, vain...
M: Usko nyt, että en osta. (Ja katkaisin puhelun.)

Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa? :o

Ihan järkyttävä puhelinmyyjä, ei tuolla tavalla missään neuvota tyrkyttämään. Itsekin olen 20 vuotta sitten tehnyt vähän aikaa ko. hommaa, lama-aikana, kun ei mitään muuta ollut. Kauaa en kyllä jaksanut, huono palkka ja epäkiitollinen työ. Mutta meille tosiaan painotettiin että väkisin ei saa myydä. Jos asiakas sanoo EI, niin se pitää uskoa. Jos epäröi,niin voi vähän kokeilla kepillä jäätä.

Mulla toimii aina seuraava "ei kiitos!".
Minulle jää hyvä mieli sekä työtään tekevälle puhelinmyyjälle. Kohteliaisuus ei maksa kenellekään mitään.

Mulle kans soitti tänään kolme kertaa sama akka. Luuli varmaan eka, että mulla loppu akku tai jotain, ku en selittäny mitään vaan laitoin luurin tylysti kiinni. Kolmannella kerralla sanoin kyl jo, et koittaa ny vittu jo lopettaa.

Laitoin eston tuolle myyjän numerolle (kännykkä estää vastaamisen, myyjälle kuulostaa kuin olisin varattu) ja on näköjään yrittänyt 2 kertaa vielä soittaa, näkyy puhelimessa 2 vastaamatonta/hylättyä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Minulle jää hyvä mieli sekä työtään tekevälle puhelinmyyjälle. Kohteliaisuus ei maksa kenellekään mitään.

no ei toimi kaikille. Jos sanon että ei kiitos en nyt tilaa mitään niin moni alkaa kokeileen kepillä jäätä....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no ei toimi kaikille. Jos sanon että ei kiitos en nyt tilaa mitään niin moni alkaa kokeileen kepillä jäätä....

Ehkä se äänensävy on myös tärkeä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Laitoin eston tuolle myyjän numerolle (kännykkä estää vastaamisen, myyjälle kuulostaa kuin olisin varattu) ja on näköjään yrittänyt 2 kertaa vielä soittaa, näkyy puhelimessa 2 vastaamatonta/hylättyä.

mitä?! oikeesti?? ota selvää minkä firman nro. ja ota yhteyttä sinne moisesta häiriköstä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ehkä se äänensävy on myös tärkeä?
Tiedätkö, noita puhelinmyyjiäkin on moneen junaan. Kaikille, ei todellakaan auta se "ei kiitos", ei vaikka millä äänensävyllä sen sanoisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Minä olisin kysynyt tuossa tilanteessa: Nimi ja yritys. Ja pistänyt palautetta sinne ja tarpeenmukaan lehdille, joita firma välittää.

Näin minäkin olisin toiminut.

Mä sain tässä juuri Talo ja koti -lehden kestotilauslaskun, vaikka en ole tilannut. Mulla on puhelinmyyntikieltokin. Laskussa sanotaan, että kestotilauksen voi perua ainoastaan asiakaspalveluun soittamalla ja asiakaspalvelusta vastaa automaatti,että emme ole toiminnassa tulipalon vuoksi. Sähköpostiperuutukseen ei ole vastattu.

Että varokaa noita.

Yhteistyössä