Mitä ootte mieltä (lapsen likan palkka-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Soitin miehen siskolle (reilu 40v) et tulisko huomenna meille siks aikaa et pääsen käymään kaupassa (lapset sairaana) ja et poimisin viinimarjoja. Lupasin sille et maksan sille pensakulut (+ oon aikasemmin maksanu extraa).
On nyt työttömänä ja tiedän et sil on rahat tiukilla. Mut nyt mietin et, jos en antaskaan rahana vaan ostasin ruokakassin.

Tiedän et on herkuttelia ja pikaruuan ystävä. Saattaa esim. syödä paketillisen keksejä putkeen ja ruokana on usein pitsaa/hampurilaisia jne pikaruokaa. On lihonu viimeaikoina ihan hirveästi.

Mietin et jos ostaisin sille jotain peruselintarvikkeita, kuten leipää, perunaa, porkkanaa, pakasteita, salattia jne. Tiedän ettei syö kalaa eikä kanaa. Kasviksia jne kyl syö mut ei viitti laittaa.. juo pääosin limsaa

yks vaihtoehto ois tietty et laitan korvauksen tilille, itellä ainaki käy niin et käteinen hupenee hetkessä ja ku tietää et toisella on oikeasti tiukkaa (elää todella pienellä työttömyysturvalla ku liiton päivät tulleet täyteen)

Alkuperäinen kirjoittaja huom:
lapsenlikan! :D ja en antas mitään miehen siskolle.. ei se ikinä ottas ees mitään. tosin meidän lapset on hoidos vaan muutaman kerran vuodessa jos sitäkään.

niin meil on joko lapsenlikka tai amma :D

Niin en mäkään yleensä hirveesti maksele, mut ku toinen tulee 30km päästä ja tietää et rahasta on tiukkaa (ei aina varaa ostaa esim. bensaa), ni bensa korvaus on vähintä mitä maksaa. Hakisin sen ite tänne jos lapset ei ois sairaana

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Soitin miehen siskolle (reilu 40v) et tulisko huomenna meille siks aikaa et pääsen käymään kaupassa (lapset sairaana) ja et poimisin viinimarjoja. Lupasin sille et maksan sille pensakulut (+ oon aikasemmin maksanu extraa).
On nyt työttömänä ja tiedän et sil on rahat tiukilla. Mut nyt mietin et, jos en antaskaan rahana vaan ostasin ruokakassin.

Tiedän et on herkuttelia ja pikaruuan ystävä. Saattaa esim. syödä paketillisen keksejä putkeen ja ruokana on usein pitsaa/hampurilaisia jne pikaruokaa. On lihonu viimeaikoina ihan hirveästi.

Mietin et jos ostaisin sille jotain peruselintarvikkeita, kuten leipää, perunaa, porkkanaa, pakasteita, salattia jne. Tiedän ettei syö kalaa eikä kanaa. Kasviksia jne kyl syö mut ei viitti laittaa.. juo pääosin limsaa

Vai penskakulut?

Kyllä mä nyt kuitenkin ennemmin kallistuisin sen rahan, kuin ruokakassin puoleen. Siis jos ihminen tykkää puputtaa, eikä ole kokkaajatyyppiä, niin ne porkkanat, potut yms. saattaa kyllä mädäntyä kaappiin pystyyn jne.

Vai penskakulut?

oho kirjotus härö...

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Kyllä mä nyt kuitenkin ennemmin kallistuisin sen rahan, kuin ruokakassin puoleen. Siis jos ihminen tykkää puputtaa, eikä ole kokkaajatyyppiä, niin ne porkkanat, potut yms. saattaa kyllä mädäntyä kaappiin pystyyn jne.

sitä mä mietinki.. et käykö siinä niin. Hirvittää vain ku toinen syö ittensä ihan muodottamaksi, mut minkäs teet..

Mä antasin kulut rahana jos muutenkin tiukkaa. Sama kait se on mihin rahansa laittaa aikuinen ihminen, kun kuitenkaan ei ole mistään päihteiden käyttäjästä kyse. Miksi ruveta holhoamaan ja kontrolloimaan aikuista ihmistä?

Jaa, no tuo ruokakassi on hyvä ajatus, jos lapsenlikka on samaa mieltä. Ota huomioon, että hän voi loukkaantua raskaasti, jos ruokapussi sisältää "pupun ruokaa", jos hän on erityisesti lihan ja eineksien ystävä.

Sama vähän kuin veisit kasvissyöjälle pihviä kassissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ippe:
Mä antasin kulut rahana jos muutenkin tiukkaa. Sama kait se on mihin rahansa laittaa aikuinen ihminen, kun kuitenkaan ei ole mistään päihteiden käyttäjästä kyse. Miksi ruveta holhoamaan ja kontrolloimaan aikuista ihmistä?

ei kait nyt ole mistään holhoamisesta kyse, vaan oon oikeasti siitä ihmisestä huolissani!! Sen psyykkeestä jne. hirveen vaikee puuttua ite asiaan ku oon puhunu miehelle ja sen muille sisaruksille ni ne on vain sitä mieltä et aikansa mököttää ja sit kyl tokenee taas.. muuten kyl nokittavat kokoajan sen syömisistä, menemisistä ja menemättä jättämisistä. Tuosta siskosta on oikeasti tehty reppana, ku sen puolesta on AINA tehty kaikki..

Alkuperäinen kirjoittaja mietis vielä kerta:
Jaa, no tuo ruokakassi on hyvä ajatus, jos lapsenlikka on samaa mieltä. Ota huomioon, että hän voi loukkaantua raskaasti, jos ruokapussi sisältää "pupun ruokaa", jos hän on erityisesti lihan ja eineksien ystävä.

Sama vähän kuin veisit kasvissyöjälle pihviä kassissa.

voin kyl ostaa lihaaki tai eineksiä ja toki kysyä et mitä on mieltä jos ostan ruokaa.. opiskelioille jotka on ollu meillä apuna oon joskus ostanu juuriki perusjuttuja (ryynejä, kahvia jne) ne ainaki on sanoneet tykänneensä (mut sillon oon tuenny et ovat eläneet tyyliin pelkällä makaronilla)

tai jos ostaisit painonvartijoiden pistekirjan?
tai henkilövaa'an?
saunabelt?
käsipainot?
viisi kokoa liian pienet housut?
kuntopyörä?
lukko jääkaapin oveen?
personal trainer?
hanna partasen kotikäynti?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tai jos ostaisit painonvartijoiden pistekirjan?
tai henkilövaa'an?
saunabelt?
käsipainot?
viisi kokoa liian pienet housut?
kuntopyörä?
lukko jääkaapin oveen?
personal trainer?
hanna partasen kotikäynti?

painonvartioissa kulki äitinsä kans äitinsämieliksi, mut liho siellä entistäenempi...

motivaatio muuttuu.. hakisin lenkille kaveriksi tai salille, mut ite en pysty tän mahan kans lenkkeileen saati salille.

Lupasin sille et maksan sille pensakulut (+ oon aikasemmin maksanu extraa).
jos olet luvannu maksaa bensakulut, et voi omavaltaisesti päättää vaihtaa sitä ruokakassiin. saattais olla viimenen kerta kun saat lapsenlikan.

ja entä jos miehen sisko tulee teille tankki tyhjänä ja luottaa saavansa kotimatkabensaan rahat sulta?

Joo, kyllä mä loukkaantuisin. 40-Vuotias saa jo tehdä omat virheensä, hyvä että haluat tukea ja auttaa, mutta mielummin jotenkin ilahduttamalla kuin vihjailemalla ylipainosta. Se ei varmaan ole tarkoituksesi, tai jos onkin, niin et ehkä tullut ajatelleeksi, että hän saattaa olla asiasta jo
hyvinkin tietoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ippe:

ei kait nyt ole mistään holhoamisesta kyse, vaan oon oikeasti siitä ihmisestä huolissani!! Sen psyykkeestä jne. hirveen vaikee puuttua ite asiaan ku oon puhunu miehelle ja sen muille sisaruksille ni ne on vain sitä mieltä et aikansa mököttää ja sit kyl tokenee taas.. muuten kyl nokittavat kokoajan sen syömisistä, menemisistä ja menemättä jättämisistä. Tuosta siskosta on oikeasti tehty reppana, ku sen puolesta on AINA tehty kaikki..

Kyllähän tuo on holhoamista, kun selän takana koko suvun kanssa räävitte aikuisen ihmisen painoa ja syömisiä. Toisaalta, jos olet huolissasi hänen psyykkeestä, niin miten voit pyytää häntä lapsenlikaksi?

Yhteistyössä