Mitä on väkivalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juulia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juulia

Vieras
Tiedän, että väkivalta käsitetään siten, että toisen fyysistä koskemattomuutta ei saa loukata. MUTTA olenko minä väkivaltainen, jos suutuksissani tönäisen miestäni ja komennan, että "ala mennä"? Onko mieheni väkivaltainen jos hän maatakaatavassa humalatilassa yrittää minua komentaa samoin? Jos siis oletetaan, että suhteessa ei ole mukana henkistä väkivaltaa eikä alistamista muutoin. Voidaanko nämä laittaa tyhmyyden ja ajattelemattomuuden piikkiin vai onko meillä oikeasti ongelma (enkä tarkoita nyt alkoholiongelmaa; se on asia erikseen)? Missä kulkee raja?

Itse olen todella aggressiivinen ja väkivaltainen ihminen. Miestäni olen lyönyt kerran jos toisenkin ja mitään en kadu niin paljon. Kadun myös kovasti väkivaltaisia ajatuksiani, sillä tiedän, ettei ne ole oikein. Minusta kaikki, millä yritetään toista vahingoittaa on väkivaltaa olipa se sitten fyysistä tai psyykkistä. Vaikka oliskin kuin väkivaltain ja aggressiiviin tahansa, voi itselleen eli käsillensä, jaloillensa ja pahalle suullensa jotakin, jos haluaa. Ei oo häpee hakee apuu vaikka mielenterveystoimistosta, jos sille tuntuu.

Yhteistyössä