Mitä on tiedossa kun poistatan hormonikierukan viikon päästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Tää on ollut mulla vasta puol vuotta..
Vuotoa on ollut melkeen kokoajan, sanotaanko että 3 viikkoa oli ilman, muuten kokoajan.
Mutta meneekö kierto sekasin, tuleeko painoa lisää? vai mitä tästä seuraa? Olenko menossa perse edellä puuhun, vai tasoittuuko tilanne helposti?

[QUOTE="mirena";23693713]Muuhun en osaa sanoa kun itselle on sopinut hormonikierukka hyvin, mutta poisto ei tosiaan ole sattunut.[/QUOTE]

Mirena mullakin, ja laittaminen sattui kyllä, siksi pelkään sitä poistoakin.
Sattuiko sulla laitto?
Mutta mun mielestä ei sovi se kierukka mulle, jos kokoajan vuotaa joko ihan verta, tai sitten ruskeeta tuhrua. ehkä päivä välillä välissä, ja taas sama homma.
Itse kuukautiset on sairaan runsaat ja selkä aina ihan sairaan kipeä, kuin puukolla pisteltäis.

En osaa vastata noihin hormonimuutoksiin, mutta tuohon pois ottoon jos nyt jotain: Kävin yksityisellä poistattamassa kierukan. Täällä saattaa hoitaja ottaa pois sen kunnallisella puolella. Joten siihen kiinnittäisin huomiota, että millä "tittelillä" poisottaja toimii. Langat olivat karanneet, joten niitä jouduttiin ronkkimaan aikansa. Jollain "ottimella" gyne sen viimein pois sai vedettyä. Kuukautiset tulivat normaalisti viikon sisällä kierukan poistosta. Mitään "tyhjennysvuotoja" ei tule, vaan ihan kuukautiset. Ainiin! Ja mikä tärkeintä: ronklaaminen ja kierukan pois veto tuntui kipeältä, mutta huomattavasti enemmän sattui sen laitto aikonaan.

Mulla kesti tiputteluvuoto sen puoli vuotta. Kestin sen, kun lääkäri sanoi, että se puoli vuotta on hyvin yleinen aika, joka alussa oireillaan. Sen jäkeen ei mitään... Aika siistiä! Neljä ja puoli vuotta huoletonta ehkäisyä. Eli siis suosittelisin kokeilemaan vaikka sen 7 kk kierukkaa, ennen kuin otattaa pois. Mulla ainakin se suolainen hinta esti ottamasta pois (ja se, että en olisi muistanut käyttää mitään ehkäisyä, josta täytyy huolehtia päivittäin/viikottain/kuukausittain/rakastelukerroittain....)

[QUOTE="vieras";23695454]Mul kans kesti tiputtelu 6kk ja sit loppu ku seinään...[/QUOTE]

Mä mielenkiinnosta kyselen, että kuinka usein teillä sittne oli tiputtelua, ja missä määrin, kun tuntuu että mun alapää on ihan hautunut, kun kokoajan joudun rättejä käyttämään. Mua ottaa päähän, kun suuseksiäkin tahtois, mutta eihän tämmösen tiputtelun kanssa paljoo tee mieli.

Nyt vuodan kuin härän kurkusta, joten oisko nää sitten ne vikat menkat? nää on vasta toiset ihan kunnon menkat. Mutta onko liian hätäistä poistaa se nyt?
Laitettu muistaakseni 15.11

Mulla myös tiputteli melkein sen puoli vuotta mutta ah,nyt on niin autuasta kun ei ole oikeestaan minkäänlaista vuotoa.Ehkä parin kk välein sen verran tuhrua yhden päivän aikana et pyyhkiessä vähän jää paperiin mutta ei tartte ees sidettä käyttää.Eli kyllä minäkin vielä kattelisin...jos se siitä tasottus.Itseltäni on myös kierukka poistettu kun haluttiin vielä yksi mussukka.Eikä todellakaan sattunu.Jännitin aika kovasti kun se laitto teki niin kipeetä mut en ees tajunnu et terkkari oli jo sen poistanu.

No mä ainakin tulin raskaaksi, kun poistatin.:D Tai siis siksi poistatinkin.

Mulla vuosi kanssa pitkään. Tuli semmosta tuhrua koko ajan. Ihan oikeasti sen puoli vuotta ja päällekin. Kyllä se sit rauhottui lopulta.

Varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata kun kierukkaa ei ole vielä poistettu, mutta muistelen lääkärin sanoneen kun se laitettiin, että yleensä tiputtelut ym. oireet tasottuu 3 kk:ssa. Mulla sitä jokapäiväistä vuotoa kesti 1,5 kk, onneksi loppui sitten siihen. Mutta naama kukki ekat 1,5 vuotta...

Ei tullu kipuja.Ihan normi kuukautisvuoto oisko ollu n.viikon kuluttua.Sitten olinkin jo raskaana.Eli jos poistatatte niin muistakaa ehkäisy ellei ole tarkoitus hankkia lapsia.Mutta siis itse en kyllä vaihtaisi pois.Sen ekan puol vuotta kun kesti niin sitten helpotti.Eikä todellakaan ole ikävä niitä kipeitä ja todella runsaita ja noin viikon kestäviä kuukautisia.Eli minä olen tyytyväinen mirenaan.

hmm.. kyllä pistitte miettimään..
Miten ihmeessä osaan päättää, että onko tää tässä, vai vieläkö kiristetään pinnaa..
Kertokaa nyt te joilla on mennyt kauan siinä tiputtelun loppumisessa, että miten paljon vuoditte, ja miten teillä muuten meni se tiputteluaika..
Mulla on on nää toiset kunnon menkat nyt, ja tässä välissä on siis tuhrutellut vaan. Tahtoisin jotain vertausta siihen, miten tää tästä rupee toimimaan, tai ei rupee..

Yhteistyössä