Mitä on sinkkipasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pöllö:
Mulle sanottiin että ota sinkkipasta avuksi kihomatojen häätöön, mitä se on ja mistä sitä ostetaan ja mihin sitä laitetaan...? Ihan tyhmä olen..

No ei sillä pelkällä sinkkivoiteella kyllä kihomatoja häädetä. Pillerit siihen tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Röh:
Pepun ( -reiän ) kutinaan auttaa. Joka market myy hyvää ja halpaa Natusanin sinkkivoidetta/ pastaa. Käytän kaikkiin iho-ongelmiin. Suttaa, mutta auttaa !

Apteekin sinkkipasta on paljon parempaa kuin markettien sinkkivoiteet.

Sinkkipastaa saa apteekista ja sinkkirasvaa marketista. Sinkkipasta on paljon paksumpaa, mutta sinkkirasvakin varmaan jossain määrin toimii.

Ja sillä häädettiin kihomatoja ennen muinoin kun ei ollut vielä lääkehoitoa. Ja se auttaa joo siihen jos on ärtynyt raapimisesta, mutta koska se on sellaista paksua niin madot ei pääse munimaan siihen reiälle, kun se pasta estää niiden touhut.

Minä sitä olen täällä suositellut.

Ja se pieni sinkkipasta tuubi maksaa noin 7e apteekissa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Sinkkipastalla ei voi häätää mitään, mutta se parantaa rikkonaista/kipeää ihoa, joka tulee esim. ripulista ja kynsimisestä.

Ja estää uuden tartunnan. Kihomadot eivät katoa heti hoidon aloittamisen jälkeen ja lapsi saattaa tartuttaa itsensä uudellen raapimalla peppuaan ja syömällä sen jälkeen sormia :p .

on totta että on ehdottomasti käytettävä lääkettä ja pestävä tekstiilit, lelut, imuroitava ja siivottava ym. Mutta sinkkipasta auttaa sinänsä, että jos peräukolle sitä laittaa, niin madot eivät pääse sinne munimaan eivätkä näin pääse lisääntymään eivätkä myöskään aiheuta kutinaa. muuta apua sinkkipastasta ei sitten häädössä olekkaan... (valitettavasti -_- )

Yhteistyössä