Mitä on oma aika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Määritelkääs nyt sitten mitä se on :D
Mun mielestä se on aikaa, jolloin mä teen jotain, mitä itse haluan tehdä, eli menen vaikka kirjastoon (vaikka lapset olis mukana, se on omaa aikaa, koska mä teen sitä siksi kun tahdon).
Tosin joskus se vähän venyy, lasken nykyään omaksi ajaksi myös kaverin kanssa tytön harrastuksen aikana tehdyn lenkin, vaikka oikeastaan olen "joutunu liikkeelle" lapsen menon takia.

Että teet asioita mitä itse tahdot ja sinua ei sinä aikana vaivata. Minusta lasten kanssa kirjastossa käyminen ei ole omaa aikaa, vaikka onhan se mukavaa kun lapset voivat lukea keskenään kirjoja lastenosastolla ja itse katselen omia juttujani. Kuitenkin vähän väliä pitää kurkkia mitä lapset tekevät ja olen heistä ja heidän tekemisistään koko ajan vastuussa.

Mulle oma aika on sitä, kun lapset eivät tarvitse minua välittömästi. Nytkin mulla on omaa aikaa, vaikka noi kaksi leikkivät. Ovat keskenään ja tavaavat nimipäiväkalenteria.

Oma-aika on aikaa jolloin ei tarvitse huolehtia muista vaan saa tehdä just niin kuin itse tahtoo ja milloin tahtoo. Eli aikaa yksin tai kavereiden kanssa, mutta ilman lapsia ehdottomasti!

Yhteistyössä