Mitä on nämä tunteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hirviö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hirviö"

Vieras
1. Kun ajattelen hänen silmiin katsomista, sydän muljahtaa ympäri, tekee mieli oksentaa, mahassa tömistelee norsuja, tärisen kauttaaltaan enkä uskalla edes ajatella koskemista, koska se saisi tuntemukset satakertaisiksi ja kuolisin varmaan.
Mitä se on?

2. Entä mitä sitten on se, kun ajattelee toista, ei tapahdu mitään? Toisinaan tekee mieli muistaa häntä, tuntuu turvalliselta ja tavanomaiselta olla hänen kanssa. Joskus ajattelen, millaista olisi ilman eikä tuota minkäänlaista tuntemusta hyvään eikä pahaan. Ei tunnu valheelliselta käyttää sanaa rakkaus, mutta se sana on latteampi kuin koskaan.

3. Miksi mulla on nämä kaks tunnetta ihan väärinpäin??!!

[QUOTE="ääää";29333814]1. Rakastumisen huuma
2. En määrittelisi tunteeksi ollenkaan enemmin tunteettomuudeksi, ehkä tottumukseksi
3. Millätavalla väärinpäin?[/QUOTE]

Tunne 1. on ihmistä kohtaan, joka ei koskaan voisi olla minulle sellainen kun tarvitsen ja haluan. En ole edes tavannut kyseistä ihmistä noin kahteen vuoteen.
Tunne 2. on miestäni kohtaan. Toivon olevani hänen kanssaan loppuikäni, meillä on lapsia ja yhteinen elämä. En halua loukata häntä.

[QUOTE="hirviö";29333835]Tunne 1. on ihmistä kohtaan, joka ei koskaan voisi olla minulle sellainen kun tarvitsen ja haluan. En ole edes tavannut kyseistä ihmistä noin kahteen vuoteen.
Tunne 2. on miestäni kohtaan. Toivon olevani hänen kanssaan loppuikäni, meillä on lapsia ja yhteinen elämä. En halua loukata häntä.[/QUOTE]

Arvasin kyllä, mutta... niin... järki ja tunteet/huuma voi joskus tuntua olevan väärinpäin.
Oudot tunteet: Rakastuminen | Psykologia ja ihmissuhteet | Oppiminen | yle.fi

[QUOTE="ääää";29333864]Arvasin kyllä, mutta... niin... järki ja tunteet/huuma voi joskus tuntua olevan väärinpäin.
Oudot tunteet: Rakastuminen | Psykologia ja ihmissuhteet | Oppiminen | yle.fi[/QUOTE]

Mielenkiintoinen linkki, kiitos.
Tuossa vaan ollaan taas niin väärässä. Tämä 1. tunne on kestänyt samana jo viisi vuotta, vaikka se sisälsi tunteen kohteen kanssa onnetonta, surulliseksi tekevä tapailua vuoden verran.
Tunsin samaa miestäni kohtaan aluksi, siis yhtäaikaa molempiin kohteisiin parin vuoden ajan ja miehen kohdalle tunne laimeni nyt.

Milloin tämä rakkaus tuota idioottia kohtaan loppuu? Miksei järki voita? Miten saatan rakastaa jotakuta, joka teki minulle pahaa ja on yleisesti ottaen "huono" ihminen?
Miksi hukkaan koko elämäni tähän?

Yhteistyössä