Mitä olit tekemässä, kun synnytyksesi käynnistyi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 38+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yritin nukkua sängyssä kolmen aikaan yöllä, mut ei ;) Yhtäkkiä alkoi tykittämään ensin supistellen, pian limatulppaa ja pian siitä lapsivettä. Viikot noin 41+1.

Nukkumassa, heräsin outoon oloon ja jostain syystä juoksin vessaan ja siinäpä lorahti lapsivesiä. Unenpöpperössä naureskelin isoa pissaa kun peffalle roiskui. Nauratti vielä kun lorahti lisää. Sitten jysähti supparit päälle ja ryminällä, hyytyi naurutkin. Viikkoja oli 36.

osastolla menossa parvekkeelta nukkuun (lähetin tekstareita partsilla, jotta aamulla käynnistetään), istukka irtos ja siihen käytävälle vedet/veret ja hätäsektioon. RV 39+jotain.

Eka: oltiin lähdössä viettään miehen synttäreitä ravintolaan mutta lähdettiinkin laitokselle. 40+0 (luotin sanontaan eka tulee aina myöhässä)

Toka: olin ostamassa esikoiselle uutta haalaria. Sain haalarin ja ehdin nukkumaankin. Olihan noita "harjotussuppareita" ollu jo viikon. 41+4.

Sulla on ap hyvät viikot. Mulla meni esikoisesta vedet makkarin lattialle rv 38+0, aamuyötä oli. Syntyi tosin sitten käynnistettynä vasta rv 38+3. Kuopuksen synnytys käynnistyi rv 39+5, keskiyöllä yritin nukkua, mutta en oikein unta saanut.

olin nukkumassa aamusella, ja heräsin siihen kun luulin kusaisseeni housuun ja nolona ryntäsin vessaan. Unenpöpperössä seisoin kylppärin lattialla ja lapsivettä vaan tulvi joten hokasin sitten että nyt ei taidakaan pissaa olla tää... Vkoja oli 37+6.

Eka alkoi nukkuessa 3.30 lorahduksella lapsivettä rv38+5
Tokan kanssa olin juuri hakenut äitini juna-asemalta meille, lapsenhoitoavuksi synnytystä silmälläpitäen, kun istahdin sitten olohuoneeseen ja tunsin ensimmäisen "polton" selässäni.. saapui äiti siis 500km päästä kreivin aikaan.. :D rv39+3

Eka: katsoin illalla telkkaria kun lapsivedet meni. Ehdin sitten jo nukkumaankin ennen kuin supistukset alkoivat aamuyöstä. Viikkoja 41.

Toka: istuin sairaalan kahviossa mieheni, veljeni ja veljen vaimon kanssa kun ensimmäinen supistus tuli. Käynnistävän lääkkeen olin saanut joitakin tunteja aiemmin. Viikkoja 42.

1. puuhailin asioille lähtöä, jotta kaikki hoidettuna, kun vauva tulee, niin lapsivedet meni keittiön lattialle.

2. Hankala olo pari päivää, menin sairaalaan, missä sitten puhkaistiinkin kalvot, kun olin auki 6-7cm ja avautuminen pysähtynyt

3. Osastolla raskausmyrkytysseurannassa. Arvojen nousun jatkuessa puhkaistiin kalvot (valmiiksi auki olin useita senttejä ollut jo ennen 30. vko:a)

4. Vedet meni aamulla, kun nousin sängystä lähteäkseni hoitamaan aamupuuhia. Sängyssä alkoi jo valua ja vauva sylissäni lähdin pesuhuoneeseen soittelemaan apua. Isommat katselivat rauhallisesti lastenohjelmia, kunnes mies tuli hakemaan minua ja lapsille tuli hoitaja.

Viikkoja oli 41+5. Seuraavaksi maanantaiaamuksi oli varattu polikäynti klo 9. Noin klo 4.20 aikaan heräsin lorahduksen tunteeseen ja sänkyni oli märkä, nousin ylös ja lorahdus tuli lattiallekin. Lämmitimme auton ja menimmekin suoraan synnärille eikä polille.

Juu, alkaa pikkusen jo jännittää. Tähän saakka on odottanu innolla ja kiireellä mut nyt alkaa hirvittää eikä välttämättä haluakaan et ihan vielä :D

Onko teillä ollu jtn ennakkotuntemuksia nukkumaan käydessä jos on sitten yöllä tms käynnistyny?

Yhteistyössä