Mitä olisit tehnyt vastaavassa tilanteessa liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26456388]Eli tänään oli joku kusipää taas liikeellä.
Ajelin ihan nopeusrajoituksen mukaan ja edessä sitten hidasteli joku Nissani n. 85 km/h satasen alueella ja lähdin sitten ohittamaan ja samaan aikaa sit tää Nissani-kuski alkoi kaasuttamaan ja minä entistä kauheammin, että pääsin ohi.
Hetken päästä sitten hän tuli vuorostaan ohitseni ja junnasi edessä yhdeksääkymppiä.
Ajelin sitten tämän mulkun perässä 25 km.
Mitä sinä olisit tehnyt tässä tilanteessa?[/QUOTE]

En olis alunperinkään ohittanut, koska mun autossa on 5-vaihde rikki. :D Yleensä siis itse olen se 80 km/h köröttelevä etana.

Minusta on ihan hauska ajatella, että joku jaksaa köröttää sen traktorin perässä, mutta muistathan seuraavalla kerralla, että ne, jotka sinun perääsi tulevat, joutuvat ohittamaan traktorin lisäksi myös sinut. Kannattaa siis miettiä sitä, ettei turhaan tekisi jonoa hitaan ajoneuvon perään. Se tekee takana tulijoille ohittamisen vaikeammaksi ja lisää onnettomuusriskiä. Se ensimmäinen hidas kulkuneuvo ei tee ruuhkaa, mutta se toinen, joka jumittuu sen ensimmäisen perään... siitä se jono alkaa.

Ohituskieltoalueella ei todellakaan lähdetä sen takia traktoreita ohittelemaan, että vältyttäisiin jonon syntymiseltä. :) Ihan vain pienenä vinkkinä...

Yhteistyössä