Mitä olisit tehnyt vastaavassa tilanteessa liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli tänään oli joku kusipää taas liikeellä.
Ajelin ihan nopeusrajoituksen mukaan ja edessä sitten hidasteli joku Nissani n. 85 km/h satasen alueella ja lähdin sitten ohittamaan ja samaan aikaa sit tää Nissani-kuski alkoi kaasuttamaan ja minä entistä kauheammin, että pääsin ohi.
Hetken päästä sitten hän tuli vuorostaan ohitseni ja junnasi edessä yhdeksääkymppiä.
Ajelin sitten tämän mulkun perässä 25 km.
Mitä sinä olisit tehnyt tässä tilanteessa?

emmä tiiä, oon yleensä se nissani..paitsi että ajan fiatilla. :D no ei..sain kortin perjantaina niin ei passaa hurjastella. ohitan kyllä hitaampia mutta en kahta kertaa samaa. eli olisin ajannut perässä ja kironut sitä alimpaan helvettiin. :kieh:

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26456457:
emmä tiiä, oon yleensä se nissani..paitsi että ajan fiatilla. :D no ei..sain kortin perjantaina niin ei passaa hurjastella. ohitan kyllä hitaampia mutta en kahta kertaa samaa. eli olisin ajannut perässä ja kironut sitä alimpaan helvettiin. :kieh:

Sinä sitten sait sen kortin! Onnea! :)
Miten se inssi meni ?

Mieli olisi varmaan tehnyt ohittaa uudelleen tai roikkua loppumatka sentin päässä takapuskurista, mutta todennäköisesti olisin purrut hammasta ja ajellut perässä. Jos olisi ollut aikaa niin olisin pysähtynyt vaikka huoltsille, niin ei olisi tarvinnut sen ääliön perässä enää ajaa.

Sinä sitten sait sen kortin! Onnea! :)
Miten se inssi meni ?

kiitos! :D
keskivertoajaja oon. eli kolmosia tuli kaikki muu ku taloudellinen ajo. siitä tuli kakkonen. mutta sitä arvioin itse ykköseksi. :D jouduin ajaa koko inssin kaupungissa missä oli jotain festivaaleja että ihan ok meni. jännitti vaan niin etten meinanu päästä edes liikkeelle katsastuskonttorilta. :ashamed: syvä huokaus ja menoksi.

oon yrittänyt ajaa paljon sen jälkeen että tottuu siihen omaan koirankoppiin. ainoo ongelma on ajaminen kun mies on kyydissä. :kieh:

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26456501:
kiitos! :D
keskivertoajaja oon. eli kolmosia tuli kaikki muu ku taloudellinen ajo. siitä tuli kakkonen. mutta sitä arvioin itse ykköseksi. :D jouduin ajaa koko inssin kaupungissa missä oli jotain festivaaleja että ihan ok meni. jännitti vaan niin etten meinanu päästä edes liikkeelle katsastuskonttorilta. :ashamed: syvä huokaus ja menoksi.

oon yrittänyt ajaa paljon sen jälkeen että tottuu siihen omaan koirankoppiin. ainoo ongelma on ajaminen kun mies on kyydissä. :kieh:

Koirankoppiin? Fiat Punto, vai mikä Fiiatti?
Ihan hyvinhän se inssi sitten meni, onnittelut :) !
Tuon taloudellisen ajon ymmärrän - olen ajanut 18 vuotta autolla ja n. 80000 kilometriä vuodessa, enkä siltikään aja taloudellisesti.
Nelosella alkavalla kulutuslukemalla pitäisi päästä mun autolla maantiellä, mutta kun minä ajan, se on jotain 6.4 L /100 km matka-ajossa. :D
Onnea vielä ja turvallisia kilometrejä!

[QUOTE="vieras";26456388]Eli tänään oli joku kusipää taas liikeellä.
Ajelin ihan nopeusrajoituksen mukaan ja edessä sitten hidasteli joku Nissani n. 85 km/h satasen alueella ja lähdin sitten ohittamaan ja samaan aikaa sit tää Nissani-kuski alkoi kaasuttamaan ja minä entistä kauheammin, että pääsin ohi.
Hetken päästä sitten hän tuli vuorostaan ohitseni ja junnasi edessä yhdeksääkymppiä.
Ajelin sitten tämän mulkun perässä 25 km.
Mitä sinä olisit tehnyt tässä tilanteessa?[/QUOTE]

Mä en jaksa reuhata. Olisin antanu mennä sitten ja ajellu perässä.

Koirankoppiin? Fiat Punto, vai mikä Fiiatti?
Ihan hyvinhän se inssi sitten meni, onnittelut :) !
Tuon taloudellisen ajon ymmärrän - olen ajanut 18 vuotta autolla ja n. 80000 kilometriä vuodessa, enkä siltikään aja taloudellisesti.
Nelosella alkavalla kulutuslukemalla pitäisi päästä mun autolla maantiellä, mutta kun minä ajan, se on jotain 6.4 L /100 km matka-ajossa. :D
Onnea vielä ja turvallisia kilometrejä!

kiitos juu. puntolla ajan. sopivan pieni kulutus. mietinnässä oli punto tai stilo mutta hinta ratkaisi ja sopiva löytyi vielä niin läheltä. :)
sullahan kertyy ihan valtavat kilsat. :O mukavaa varmaan kun tulee matkakorvaukset takas. :D mulla alkaa työt syksyllä ja matkaa sinne "vaan" 34km, eli n. 70km yhteensä. kivaa kun ehtii parissa kuukaudessa tottua tähän ajamiseen ennen töihin menoa.

• Tykkää
Olisin jäänyt P-paikalle tai bussipysäkille vetää röökin, siitä hyvä hajurako ;)
5 minuuttia, eikä urposta enää tietookaan. Tosin mä en provosoidu liikenteessä silleen että tarvitsisi noin toimia, turha paikka hermoilulle.

Muoistaakseni joku tieliikennelaki sanoo, että toisen ohitusta ei saa tahallisesti vaikeuttaa eli se mulkero ei missään nimessä olis saanut kiihdyttää silloin kun sä sitä ohitit. Siitä voi syntyä ihan todellinen vaaratilanne, kun ohittaja ei pääsekään takaisin kaistalleen, vaikka alunperin ajoi ihan normivauhtia etanan ohi.

Riippuu muuten mielentilasta ja millaista matkaa ajelisin. Työmatkaa ajaessani olisin varmaan sitten ajellut perässä (matka-ajasta kerran maksetaan ;) ). Omalla ajallani huonona päivänä painaisin ohi eikä varmana enää toista kertaa se nissani pääsisi mun nissanin eteen :ashamed:.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26456564:
kiitos juu. puntolla ajan. sopivan pieni kulutus. mietinnässä oli punto tai stilo mutta hinta ratkaisi ja sopiva löytyi vielä niin läheltä. :)
sullahan kertyy ihan valtavat kilsat. :O mukavaa varmaan kun tulee matkakorvaukset takas. :D mulla alkaa työt syksyllä ja matkaa sinne "vaan" 34km, eli n. 70km yhteensä. kivaa kun ehtii parissa kuukaudessa tottua tähän ajamiseen ennen töihin menoa.

No joo, tuleehan niitä kilometrejä.
Viime vuonna tuli muistaakseni 88000 km ja autoa pitää melkein vaihtaa vuoden välein, että pysyy turvallinen auto alla ja että se kestää.
Niin ja tuleehan niistä PERIAATTEESSA kilometrikorvaukset, mutta en aina ja ihan kaikista niitä nosta, kun yrittäjänä ei aina halua nostaa ihan kaikkia mahdollisia rahoja firmasta ulos ;). Useimmiten kyllä otan ne, mutta en ihan aina.
Juu, kyllä siihen ajamiseen nopeasti tottuu ja alkaa mennä ihan rutiinilla!

Olen ollut tuollaisessa tilanteessa. Ajoin ohi matelevasta autosta ja tämä autoilija käyttäytyi tismalleen kuten sanoit, mutta sen jälkeen, kun se oli mennyt minusta ohi, roikuin sen takapuskurissa niin lähellä kuin uskalsin. Roikuin ihan kiusallaankin KAUAN, mutten suostunut menemään uudelleen ohi, vaikka tämä tollo hidasti vauhtinsa kuuteenkymppiin (SATASEN ALUEELLA)! Hinkkasin oikein hinkkaamisen ilosta takapuskurissa kiinni siihen asti, kunnes kääntyi toiseen suuntaan kuin minä. Jumalauta, että otti niin aivoon, mutta voin taata, että sitä kusipäätä otti enemmän aivoon sen minun roikkumisen jälkeen kuin minua sen saatanan idiootin temppuilun takia! Ei olisi ärsyttänyt läheskään niin paljon se, että se ääliö menee minusta uudelleen ohi ja alkaa taas junnaamaan edessä, mutta kaikkein eniten vitutti se kiihdyttäminen siinä vaiheessa, kun minä olin ohittamassa sitä ääliötä. Kiihdytti 120km/h, etten vaan pääsisi ohi, mutta kun tyhjä tie oli edessä niin totta helvetissä kiusallaankin ohitin. Perkeleen pikkumunaiset idiootit....

• Tykkää
Reactions: SiinaS
Kun ajeli autolla joka ei yksin kertaisesti kiihtynyt kuin korkeintaan 85km/h lähes 10 vuotta niin sitä oppi köröttelemään. Nykyinen auto kyllä kiihtyisi mutta eipä sillä tule ajeltua kuin moottoriteillä muun liikenteen mukana yli satasta. Joten tuossa tilanteessa (jossa olen usein ollutkin) köröttelisin vain perässä ilman että ohittaisin ellei sitten tule ohituskaista jolloin laitan kaasun pohjaan ja ajan hyvän matkaa sitten lujempaa kunnes tuo hidastelija on jäänyt tarpeeksi kauas ettei enää ala perään kaasuttelemaan. Kaikista mukavinta on kun tuollainen kun kerran ajelin lomareissulla juuri kunnon kusipään takana, jos oli mutkia/vastaantulevaa liikennettä ajeli 80km/h ja heti kun näytti siltä että olisi mahdollisuus minun päästä ohi laittoi kaasun pohjaan. No siinä sitten vaan ajelin perässä, en edes kiihdytellyt perään, osoittelin lapselle maisemasta heppoja ja lehmiä ja muuta ja otimme rennosti. Puolen tunnin päästä edessä ajava ilmeisesti kyllästyi kun en edes yrittänyt ohi ja alkoi ajella tasaista vauhtia =D Olenpa kerran körötellyt (sillä ekalla autollani) traktorin perässä vartin kun oli keltainen viiva eikä minulla ollut mikään kiire eikä silloin aamuviidelta muitakaan autoja ollut liikenteessä niin ohi en mennyt kun se keltainen viiva. Mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa on?

Niin juu, ja silloin ekalla autolla ajaessani annoin kyllä nopeammille autoille reilusti ohitustilaa heti kun vain oli mahdollista, en minä tahallani halua olla muiden tiellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellisen epätäydellinen;26456792:
Kun ajeli autolla joka ei yksin kertaisesti kiihtynyt kuin korkeintaan 85km/h lähes 10 vuotta niin sitä oppi köröttelemään. Nykyinen auto kyllä kiihtyisi mutta eipä sillä tule ajeltua kuin moottoriteillä muun liikenteen mukana yli satasta. Joten tuossa tilanteessa (jossa olen usein ollutkin) köröttelisin vain perässä ilman että ohittaisin ellei sitten tule ohituskaista jolloin laitan kaasun pohjaan ja ajan hyvän matkaa sitten lujempaa kunnes tuo hidastelija on jäänyt tarpeeksi kauas ettei enää ala perään kaasuttelemaan. Kaikista mukavinta on kun tuollainen kun kerran ajelin lomareissulla juuri kunnon kusipään takana, jos oli mutkia/vastaantulevaa liikennettä ajeli 80km/h ja heti kun näytti siltä että olisi mahdollisuus minun päästä ohi laittoi kaasun pohjaan. No siinä sitten vaan ajelin perässä, en edes kiihdytellyt perään, osoittelin lapselle maisemasta heppoja ja lehmiä ja muuta ja otimme rennosti. Puolen tunnin päästä edessä ajava ilmeisesti kyllästyi kun en edes yrittänyt ohi ja alkoi ajella tasaista vauhtia =D Olenpa kerran körötellyt (sillä ekalla autollani) traktorin perässä vartin kun oli keltainen viiva eikä minulla ollut mikään kiire eikä silloin aamuviidelta muitakaan autoja ollut liikenteessä niin ohi en mennyt kun se keltainen viiva. Mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa on?

Niin juu, ja silloin ekalla autolla ajaessani annoin kyllä nopeammille autoille reilusti ohitustilaa heti kun vain oli mahdollista, en minä tahallani halua olla muiden tiellä.

Minusta on ihan hauska ajatella, että joku jaksaa köröttää sen traktorin perässä, mutta muistathan seuraavalla kerralla, että ne, jotka sinun perääsi tulevat, joutuvat ohittamaan traktorin lisäksi myös sinut. Kannattaa siis miettiä sitä, ettei turhaan tekisi jonoa hitaan ajoneuvon perään. Se tekee takana tulijoille ohittamisen vaikeammaksi ja lisää onnettomuusriskiä. Se ensimmäinen hidas kulkuneuvo ei tee ruuhkaa, mutta se toinen, joka jumittuu sen ensimmäisen perään... siitä se jono alkaa.

Jos edessä on törrö autoilija, siihen jätetään reilusti väliä, koska sellaisesta tyypistä ei tiedä yhtään mitään. Eipähän ärsytä ihan niin paljon....

Sen ainakin huomaan, että suurimman osan ihmisistä saa näemmä provoisoitua kevyesti ajamaan samoin idioottina. Mitä ihmeen järkeä on riskeerata OMA elämä ajamalla toisen puskurissa kiinni, jos edessä on tiedostettu ääliö?

Jos edessä on törrö autoilija, siihen jätetään reilusti väliä, koska sellaisesta tyypistä ei tiedä yhtään mitään. Eipähän ärsytä ihan niin paljon....

Sen ainakin huomaan, että suurimman osan ihmisistä saa näemmä provoisoitua kevyesti ajamaan samoin idioottina. Mitä ihmeen järkeä on riskeerata OMA elämä ajamalla toisen puskurissa kiinni, jos edessä on tiedostettu ääliö?

Voi, kuule... olin yksin autossa, ei lapsia takapenkillä, ja voin vakuuttaa, että kyllä kannatti! Ajatuskin siitä, että se idiootti sai ansionsa mukaan kutkuttaa mukavasti mieltä. Eri asia jos olisi lapset olleet mukana. Olen huomattavasti hillitympi kuski lasten kanssa.

Voi, kuule... olin yksin autossa, ei lapsia takapenkillä, ja voin vakuuttaa, että kyllä kannatti! Ajatuskin siitä, että se idiootti sai ansionsa mukaan kutkuttaa mukavasti mieltä. Eri asia jos olisi lapset olleet mukana. Olen huomattavasti hillitympi kuski lasten kanssa.

Samalla riskeeraatte vielä muutkin autoilijat kilpa-ajolla ja vastaavilla tempauksilla. Ihan oikeasti.

Monesti on alkutilanne ollu sama. Mut sanosinpa että harva on onnistunu pillaamaan minun ohitukset, teen sen taidolla, huolellisesti ja näytän kieltä että lälläslää... Enkä päästä ohi ennää.

Syy on joko hyvässä autossa tai helvetin hyvässä kuskissa :xmas:

Olisin jäänyt bussipysäkille verenpainetta tasaamaan tuossa tapauksessa 5 minuutiksi, eikä olisi tarvinnut enää koko tyyppiä ajatella. En lähde hullujen leikkeihin mukaan, missä vaarannetaan sekä oma että muiden turvallisuus.

Itse jäin kerran "mottiin" hiihtolomaliikenteessä hitaasti ajavan taakse. En päässyt hänestä koskaan ohi, kun aina takana tuleva kolmas auto teki vaarallisua ohituksia minusta ja hitaasti ajavasta. Jono oli siis jatkuva, enkä päässyt ohittamaan, vaan olin itse kokoajan vaaravyöhykkeessä vaarallisia ohituksia tekevien edessä. Menin sitten lopulta bussipysäkille kasaanaan hermoja ja sain ajella yksin loppumatkan... Parin kilsan päästä nimittäin alkoi 100 km/h-alue, joten ruuhka katos johonkin.

Olisin varmaan vaan ajellut perässä, vaikka olisikin armottomasti vituttanut. Eniten se, ettei tyyppi kunnolla päästänyt ohittamaan. Siinä aiheuttaa pahan vaaratilanteen, jos ei meinaa päästää toista ohi. Itseäni vituttaa sellaiset, joiden on vaan pakko päästä ohi vaikka ajelisinkin vähintään korkeinta sallittua nopeutta (varmaan koska mulla on pieni ja punainen auto, vaikka ajaisin sillä 120km/h satasen alueella niin jotkut ei vaan sellaisen perässä ilkeä ajella ja ohi on päästävä), mutta silti itse nostan jalan kaasulta siksi aikaa kunnes ohittaja on päässyt musta ohi ja on takaisin oikealla kaistalla.

Ajelen maanteillä harvoin niin, että mulla olisi johonkin kiire, joten joudan kyllä roikkumaan perässä vaikka kiukkua saisikin niellä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä