Mitä olette syönyt 12h ennen sokerirasitusta?

Mullakin huomenna sokerirasitus, täällä se on klo 7.30... En ajatellut mitään sen kummempaa syödä, ihan normaalia ruokaa. Ehkä kuitenkin vähän tiheämmin kuin yleensä, koska yleensä syön vähän liian pitkillä väleillä, en niin usein kun suositellaan. Ja kaikki siis ennen iltaa, iltapala syötävä ennen klo 19.30. Veden juomista ei ole paljon rajoitettu ohjeissa, sekin kyllä vaihtelee paikkakunnittain :whistle:

kannattaa syödä ihan normaalisti. jos rupeat tankkaamaan tai välttelemään jotain normaalia ruokaasi, niin eihän tulos ole sitten "luotettava".
Oulussa sanottiin kyllä ennen rasitusta, ettei saa vettäkään juoda eli eväät mukaan testiin ja heti kun 3. verikoe on otettu, niin ruokaa ja juomaa tankkaamaan.

Mä söin illalla puuroa, mut sitä tulee joskus muutenkin syötyä. Ja eväät oli rasituksessa mukana, koska mulle tuli paha olo siitä juomasta. Muutenkaan en limukkaa yms paljon juo, niin se oli ihan ällöä. :x

Mulle sanottiin viime kerralla, että ruisleipää, pastaa tms ei kannat syödä edellisenä päivänä, ne kun voivat nostaa sitä lukemaa. Mä olin syönyt makaronilaatikkoa ja ruisleipää ja lukema oli korkealla niitten takia (näin terkka sanoi). Menin uudelleen ja tulos oli ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Mulle sanottiin viime kerralla, että ruisleipää, pastaa tms ei kannat syödä edellisenä päivänä, ne kun voivat nostaa sitä lukemaa. Mä olin syönyt makaronilaatikkoa ja ruisleipää ja lukema oli korkealla niitten takia (näin terkka sanoi). Menin uudelleen ja tulos oli ok.

No tää on kyllä aika kummallista, koska jos normaalisti syö ruisleipää ja makaronilaatikkoa, niin miksi niitä vältellä ennen rasitusta. Rasitushan mittaa sitä, että pystyykö elimistö säätelemään veren sokeria normaalisti. Jos syö tavallisesti ja arvo on koholla, niin sehän kertoo sokeriarvojen häiriöstä eli arvo pitäisi olla kohdallaan vaikka olisi syönyt makaronilaatikkoa. Tämän takiahan sinne rasitukseen mennään...

Mä söin ihan vaan leipää ja jugurtin illalla ja join ison lasillisen maitoa. Mulla iskee aina maitohimo sillon ko ei joko ole maitoa tai sitä ei sais juoda..En sen kummemmin mitään tankannu. Testi oli tänään aamulla eikä missään vaiheessa ollut edes paha olo. Olin varannut mukaan suklaapatukan, mut eipä sitä tarvittu. Mun noutajalla (äiti :D ) oli mukana varoiks vielä omena ja mehupullo, mut pärjäsin hyvin kotiin asti ja kotona sitten mussutin sen suklaani ja tein leipää.

Se koko testi ei ookaan ollenkaan niin paha juttu, mitä mä olin kuvitellu. Tsemppiä ElectricBluelle vaan kanssa huomiseen. =)

Yhteistyössä