Sokerirasitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
Kiinnostaisi tietää miten teillä on mennyt sokerirasitus. Itsellä moinen edessä ensi viikolla ja mietityttää muutama asia.

Neuvolasta sanottiin, että syömättä on oltava 12h, jonka jälkeen otetaan verestä paastoarvo. Tämän jälkeen ilmeisesti juodaan jokin sokerilitku ja sen juomisesta tunnin ja kahden kuluttua otetaan uudet verikokeet.

Nyt alkoi mietityttämään tuo sokerilitku mitä pitää juoda. Onko se minkä makuista? Onko todella sokerista vai lähinnä jotain mehun/limun makuista? Kauhulla odottelen tulevaa koitosta, sillä oletettavasti oksennan mokoman litkun ulos samalla sekunnilla kuin se menee alas :D Mikään makea ei ole todellakaan maistunut raskauden alkamisen jälkeen ja siksi mietinkin että mitäs sitten jossen yksinkertaisesti saa sitä litkua alas?

Saakohan sieltä ämpärin viereen valmiiksi :D Meinaan kuvailun perusteella olen 100% varma että ylös tulee. Ei ole rv 5 jälkeen pysynyt mikään limu sisällä minuuttia kauemmin ja mehunkin pitää olla todella litkua että saa juotua :(

Mitäs sitten tapahtuu jossei sitä saa alas/tulee ylös? Joutuuko sitä tosiaan siellä sitten istumaan ja juomaan pakolla ja oksentelemaan pitkin päivää?

Musta ihan ookoo juoma siinä nälässä ja janossa:D Terkka kattoi silmät pyöreänä kun join sen huikalla alas :laugh:
"onko sulla vähän nälkä ja jano kun et valittanut tai kakonut sitten yhtään?!"

...kyllä pahinta olise odottaminen:D OTA LUKEMISTA!;)

Ei se nyt mitään ääriherkkua ole, mutta kulautin alas kertaheitolla (vuonna ´99 se ainut rasitus kun tehtiin). Mulla ei ollut muutenkaan pahoinvointia tms. niin iisi juttu oli. Tylsää oli vaan kekkuroida se 2h odotustilassa, onneksi sain kaverin mukaan joten ei tappotylsää ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Saakohan sieltä ämpärin viereen valmiiksi :D Meinaan kuvailun perusteella olen 100% varma että ylös tulee. Ei ole rv 5 jälkeen pysynyt mikään limu sisällä minuuttia kauemmin ja mehunkin pitää olla todella litkua että saa juotua :(

Mitäs sitten tapahtuu jossei sitä saa alas/tulee ylös? Joutuuko sitä tosiaan siellä sitten istumaan ja juomaan pakolla ja oksentelemaan pitkin päivää?

Sulle sovitaan uusi päivä ja uusi rasitus on edessä. Kannattaa tsempata kerralla. Se on kyllä todella pahan makusta, mut psykologialla pääsee pitkälle. Susta tulee äiti ja äidit tekee kummallisia juttuja jotka vaikka saattaa maistua pahalle, mut sä teet näit juttuja lapsen hyvinvoinnin eteen.

Ja kysy jos pääsisit makuulleen johonkin vaiks lepohuoneeseen.

Juu, kaikkeni kyllä tekisin että sen saisi alas, mutta mitäs jos ei vaan alhaalla pysy :(

Mikään makea ei yksinkertaisesti pysy sisällä, ei vaikka kuinka yrittää. Ja tämän tiedän siksi, että yritin kyllä pidellä sisällä ihan normimehua sekä limua kun kymmenien ihmisten edessä seisoin eikä siinä tehnyt mieli alkaa oksentamaan. Vaan niinpä se makea litku sieltä ylös tuli :(

Mä olen ollut kahdesti, ja eihän se tietenkään mikään hupikokemus ollut, muttei myöskään todellakaan sellaista jota ei kestäisi. Mun mielestäni sillä kokeella ihan suotta pelotellaan ihmisiä, ei siinä nyt mitään niiiin kamalaa ole!

Meidän labrassa ei ollut sitä kokiksenmakuista, vaan sain juoda huoneenlämpöistä vettä johon oli sekoitettu puhdasta sokeria reippaalla kädellä. Kaksi muovipikarillista sitä piti juoda, ja pahaltahan se maistuu. Mutta yhdyn Edla-Mamman mielipiteeseen, kannattaa psyykata itseään ja tsempata. Kauheampiakin asioita joutuu elämässään tekemään, esim. synnyttämään :D

Kummallakin kerralla mua ekan tunnin ajan etoi tosi voimakkaasti, mutta sain pidettyä litkun sisälläni. Toisella kerralla olin kokemuksesta viisastunut ja pyysin päästä pitkälleni, se helpotti oloa. Ekan tunnin jälkeen olo helpotti eikä sen toisen tunnin odottaminen enää tehnyt lainkaan tiukkaa.

Ota mukaan lukemista tai vaikka neulo jotakin, koska et voi liikkua sen kahden tunnin aikana (siis esim. vessassa saa käydä mutta ei käveleskellä ympäriinsä).

Jos mahdollista niin ota se kylmänä =) Menee paremmin alas. Multa on molemmilla kerroilla kysytty että otanko kylmänä vai huoneenlämpöisenä. Ja ota joku pieni eväs mukaan minkä voit syödä rasituksen jälkeen. Mä ainaki tarvin jotain että sain pahan olon pois ja uskalsin hypätä auton rattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Juu, kaikkeni kyllä tekisin että sen saisi alas, mutta mitäs jos ei vaan alhaalla pysy :(

Mikään makea ei yksinkertaisesti pysy sisällä, ei vaikka kuinka yrittää. Ja tämän tiedän siksi, että yritin kyllä pidellä sisällä ihan normimehua sekä limua kun kymmenien ihmisten edessä seisoin eikä siinä tehnyt mieli alkaa oksentamaan. Vaan niinpä se makea litku sieltä ylös tuli :(

Tosiaan jos oksennat, saanet uuden testipäivän. Jos ei silloinkaan vielä pysy sisällä, sitten en tiedä varmasti - kysy neuvolasta. Voi olla, että ne sitten tyytyvät vain pelkkään paastosokerikokeeseen sun kohdallas, ellet kuulu mihinkään erityiseen riskiryhmään?

No sehän tässä onkin kun isoisälläni ja äidilläni kummallakin diabetes. Itselläni ei mitään oireita, mutta ylipainon takia ja suvun geenien takia haluavat tuon teettää.

Lukemista pitää tosiaan ottaa mukaan :D Ja jonkun pienen evään ohjeistivat myös mukaan ottamaan. Onneks terveyskeskus on tuossa 100m päässä niin ei tarvitse kauas hortoilla :D

Yhteistyössä