Mitä olette saaneet tehdä rauhassa lapsia hankittunne, vaikka "kaikki pelottelivat toisin

*VintageRose*

Jäsen
13.07.2012
138
1
16
Mä voin aloittaa :D Meillä on siis yksi, kohta 4v. lapsi.

Olen aina saanut käydä rauhassa vessassa ja suihkussa. Mun mielestä äidillekin kuuluu vessarauha ja mä jätin lapsen kyllä raa'asti vaan oven taakse jos vessaan menin. Huuti eli ei. Samoin suihkussa kävin ilman mitään sitteriviritelmiä. Siellä kun ei kahta minuuttia kauempaa mennyt.
Seksin määrä ei ole vähentynyt tai laatu huonontunut. Pikemminkin päinvastoin :D
Parisuhteelle on aikaa ja halua sitä hoitaa. Lapsenvahteja on käytetty surutta.
Omaa aikaa saan aina kun haluan.
Saan syödä ruokani lämpimänä ja vaatteenikaan ei ole sotkuiset lapsen takia.
Lomakohteita ei määrittele muumilandiat ja muut lastenpuistot, vaan lomakohteet valitaan niin että kaikille (myös aikuisille) on omaa tekemistä.
Jaksan nähdä vaivaa ulkonäköni eteen ja panostan omiin vaatteisiini yhtä paljon kuin lapsenkin.

Niin ja mun päälle ei oo muuten kertaakaan pissattu, kakattu eikä oksennettu.

Tuli vaan mieleen, kun luin sen Ennen kuin minusta tuli äiti-runon. Joka oli musta... noh..aika surkea.

Aika paljolti olen samaa mieltä, tai olin ainakin kun molemmat lapset olivat vielä terveitä.

No, syömisen kanssa on niin ja näin, sen sata kertaa kun saan nousta pöydästä jollekulle jotakin hakemaan tai antamaan.

Mun päälle on pissattu ja puklattu, ei sentään muuta. Omaa aikaa oon saanut ihan hyvin. Minua varoiteltiin, että kun saa lapsia, niin ei ole enää siistiä eikä tavarat pysy ehjinä. Kuulemma lapset maalaa mm. kynsilakalla seiniä, ketsuppia hierotaan televisioon, hapankorppu laitetaan cd-soittimeen... ei ole näin mennyt.

• Tykkää
Reactions: *VintageRose*
Ai niin, sain mä nukuttua öisinkin ihan hyvin kun toi oli vauva. Kiitos pulloruokinnan, mies hoiti toisen syötön öisin :) Mutta mä en tiiäkään oikeesta lapsiperhe-elämästä mitään kun on ollut vaan toi yksi tenava ja sekin helppo kuin mikä.

Kaikkea mitä ennenkin.

Asiat menee niin miten ne tekee. Kaveri on just tuollainen että hyppii mukulan kitinöiden mukaan joka asiassa. Lapsen ei tartte sanoa kun yhyyy, niin äiti vaikka pidättelee paskaa vuorokauden kun ei voi vaan mennä vessaan ja antaa toisen itkeä se 3 minuuttia.

Ja toinen juttu mitä en ymmärrä on se että lapselle ei joskus sanota odota, nyt äidillä on kesken esim. puhelu tai joku muu juttu. Miksi ihmeessä lapselta ei voisi vaatia odottamisen opettelua, kun ei kumminkaan puhuta mistään sylivauvoista.

nukkua yöni, tuo tulee ensimmäisenä mieleen kun kaikki pelotteli että pitää monta kertaa yössä herätä syöttämään. meillä muksut on heti kotiuduttuaan ottaneet yönsä yhden tankkauksen taktiikalla eli illalla kun ysiltä syötiin niin aamulla kuudelta herättiin aikaisintaan seuraavan kerran.

Öitä mä kyllä EN saanut nukkua.

Kaikki pelotteli ttä nuoruus menee ja ei ehdi kavereiden kanssa olemaan, eikä voi käydä baareissa. Oon kyllä "ulkona" päässyt käymään lähes aina kun oon halunnut. Kavereita ei tällä hetkellä kerkeä tapaamaan niin paljon kuin haluaisin, mutta se ei johdu lapsesta vaan työssäkäynnistä.

Jaa-a...

Ei tuu kyllä mitään mieleen :D

Mutta oma valintahan toi sinäänsä on.. Mua ei sitäpaitsi edes haittaa vaikka muksut ramppaa vessassa kun mä oon siellä, tai jos eivät anna käydä rauhassa suihkussa.. Mun mielestä on kivempaa nähdä ne siinä kuin että ovat jossain ja sitten alkaa kuulua huuto just kun oon leivttänyt shampoot päähän tmv.

Mä tykkään lasten jutuista, esim. muumimaailma tai puuhamaa ym. on mulle ihan yhtä kiinnostavia siinä kuin mikä muu tahansa, musta on ihanaa kun lapset tykkää. Mulle riittää oikeastaan missä reissussa vaan että kunhan on hyvää ruokaa ja saan olla perheeni kanssa :p

Mun päälleni on pissitty ja kakittu lukemattomat kerrat.. Edellisen kerran tossa muutamia viikkoja sitten kun ilman vaippaa nukkumaan opetteleva tyttö pissi yöllä mun päälle sen jälkeen kun oli kiivennyt meidän väliin nukkumaan..

Nojoo, seksiä on kyllä edelleen ihan yhtä usein kuin alkusuhteessa mutta hiljempaa täytyy olla ettei lapset herää :)

Ei sillä että mulla sinäänsä näistä asioista valittamista olis, itepä oon valintani tehnyt.

Tää ei nyt liity mitenkään aloittajan kysymykseen, mutta pakko kommentoida tuota, että 2 minuuttia riittää suihkuun? Whaaat? :D Onko sulla tosi lyhyt tukka jai etkö käytä ollenkaan hoitoainetta, sheivaa ihokarvoja suihkussa tms.?

[QUOTE="eee";26749980]Tää ei nyt liity mitenkään aloittajan kysymykseen, mutta pakko kommentoida tuota, että 2 minuuttia riittää suihkuun? Whaaat? :D Onko sulla tosi lyhyt tukka jai etkö käytä ollenkaan hoitoainetta, sheivaa ihokarvoja suihkussa tms.?[/QUOTE]

Käytän jälkikäteen hoitoainetta ja sheivailin silloin kun mieskin oli kotona. Pikasuihkuttelin silloin kun olin tenavan kans yksin :) Ja silloin mulla oli tosi lyhyt tukka.

[QUOTE="eee";26749980]Tää ei nyt liity mitenkään aloittajan kysymykseen, mutta pakko kommentoida tuota, että 2 minuuttia riittää suihkuun? Whaaat? :D Onko sulla tosi lyhyt tukka jai etkö käytä ollenkaan hoitoainetta, sheivaa ihokarvoja suihkussa tms.?[/QUOTE]

Pikasuihku ei kestä sen kauempaa. Ainakin mä hoidan noi sheivailut sitten kun mies on kotona ja katsoo perään.

siitä lähtien kun esikoinen täytti 2v(kakkonen tuolloin 6kk) olen saanut nukkua yöni hyvin keskimmäinen ja kuopus ovat olleet hyviä nukkujia.Seksiäkin olemme ehtineet harrastaa :).Kun talossa on ollut vauva,(minun)suihkuajat on ajoitettu unien aikaan.Vessaan olen toki päässyt aina yksin :) Nyt kun esikoinen on jo 8v,keskimmäinen 7v ja kuopus 3v,niin rajoituksia ei hirveästi ole,paitsi yhteistä kahdenkeskistä lomaa n mahdotonta järjestää.

Hiano aloitus, mukava kun joku ottaa tälläisen puheeksi sillä eikös noilla yleensä tarkoiteta niitä äidin "kiellettyjä" tunteita. Vaikka lastaan ja perhettään rakastaakin kovasti, myös oma aika ja tarpeet on tärkeitä ja se oma elämä. :) Lapsethan ei oo este elää elämäänsä, tosin kyllä ne sitä rajoittaa.

Mun mielestä parempi tiedostaa oamt tarpeet ja rajat ja ymmärtää pyytää apua silloin kun sitä tarvitsee. Eikä kuluttaa itseään loppuun. Varmasti iloinen, heittäytyvä ja rakastava äiti on vaikka ei 24/7 lapsensa kanssa olisi niin lapsesta paljon ihanampi kun taas väsynyt ja voimaton äiti joka ei pääse voimiaan keräämään.

^ mulla menee suihkussa varmaan minuutti. Kastaudun, sammutan hanan, levitän shampoon, suihkuaineen ja avaan hanan. Pesasen naaman pesuaineella ja siinä se. Sääret sheivaan kerran viikossa saunassa kun mies on vauvan kanssa olohuoneessa. Jos on tarvis. Hiuksiin laitan jätettävän hoitoaineen. enpä tarvi sitäkään usein.

Meillä ensimmäinen oli helppo VAUVA nyt " hankala " taapero, tai mikä nimits nyt sopiikin kohta 3v lapseen. Sain käydä rauhassa suihkussa, mies antoi tarvittaessa korviketta pullosta, sain nukkua suht rauhassa kun tyttö nukkui alusta saakka omassa sängyssä, yösöytöt ( ne harvat ) meni kyllä niin että otin tytön viereen ja molemmat nukahdettiin. Jne.. No, tämä toinen onkin asia erikseen, suihkussa kävin pitkään vain pojan kanssa, isänsä kanssa huusi, ja kun mm pulloa ei huoli. Nukkuu vieressä .... No listaa voisin jatkaa.
Päälleni on pissattu, kakattu, puklattu ja ihan myös OKSENNETTU ( tuolloin olin tytön kanssa jo päivystyksessä ja kun väkisin saatiin juomaan Osmosalia, niin sehän tuli ylös ja kun neiti 1,5v istui/ nuokkui sylissä, niin mun syliinhän se oksennuskin tuli )
Meillä on joitain tavaroita nostettu pois, ja esim keittiön laatikoston on laitettu harjanvarsi niin ettei laatikoita saa niin helposti auki, tai siis aukeavat sitten kaikki kerralla. Mutta tämä siksi että itse pääsisin vähemmällä vahtimisella/ kieltämisellä kun ne oikeasti vaaralliset tai arvokkaat esineet nostetaan pois/ laitetaan niin ettei niihin pääse käsiksi, mielummin näin kun että vahdin lasten jokaista liikettä.
Meillä ei ole lapset piirrelleet seiniin ruualla, kynillä tai millään muullakaan, eikä myöskään muuten ole tahallaan paikkoja sotkettu, syy : sotkemiseen käytettävät tavarat ei ole jatkuvasti saatavilla, jos olisi, en ihmettelisi yhtään vaikka seinät, lattiat yms olisi täynnä sotkua.

Mutta en minä silti sanoisi että elämä on kuin siinä runossa mihin aiemmin viitattiin.. ja paljon näistä asioista mitkä elämässäni on muuttuneet ( esim en meikkaa joka päivä, vaatteet saattaa olla sotkussa, tai että teravät veitset on nostettu kaappiin ) johtuu paljon myös minusta. En siis sano että koska olen äiti en jaksa vaihtaa paitaa aina kun joku pyyhkii siihen kätensä/naamansa/nenänsä vaan kyllä minä jaksaisin lapsista huolimatta.. Paljon on mielestäni kiinni omasta asenteestakin. Esim ruokani minä syön rauhassa ainakin toisinaan. Se kyllä vaati sen että ensin syö tuo kohta 3v ja 10kk ikäinen ja sitten kun on lapset syöneet syön minä, tinen vaihtoehto on että toisella kädellä syötän pienempää, toisella autan välillä isompaa ja omaa ruokaani koitan syödä jossain välissä jos ehdin.

Dämn, meillä etenkin nuoremman kohdalla kaikki mennyt just niin kuin ap:n viestissä... No suihkussa olen kyllä pääasiassa käynyt aina yksin, joitain poikkeuskertoja lukuun ottamatta. Mutta nuorempi huuti isänsä sylissä ekat kuukaudet koko mun suihkun ajan, kamalaa kuunneltavaa. Mä en kyllä suihkusta parissa minuutissa selviä, ehkä joskus jos en pese tukkaa ja lämmin vesi on loppu... ;)

Ruoan saan yleensä myös lämpimänä, mut kuopuksen vauva-aikaan kyllä imetin tosi usein samaan aikaan, ja nytkin etenkin nuorempi istuu usein sylissä. Ihan vaan, koska haluan tosiaan itsekin syödä, ja se on helpoin tapa saada lapsi hiljaiseksi. Ja voitte arvata että silloin ei vaatteet pysy puhtaina... :)

Ja vaikka näin tehdäänkin, niin ei silti tarkoita että lapsen jokaiseen "yhyy"seen heti hyppäisin, kyllä sitä huutoa saan ja olen saanut kuunnella tunteja joka päivä... Yleensä sitä vaan yrittää tehdä aika paljon sen eteen että se loppuisi, kun ei ole mitään kivaa kuunneltavaa (korvatulpista huolimatta).

Ei sillonku meijän lapsi oli viel alle 6kk ois millää ehtiny käydä suihkus.. Mä oon nii hidas suihkus kävijä kyl :D Nyt ehkä kerkiiski ku nukkuu jo pitemmät päikkärit, mutta sillon laitan yleensä tiskit koneeseen tai pyykit, koska muuten eräs tyyppi tulee "auttamaan" ;)

Eli ei sitä omaa aikaa siis mun mielest ni paljoo ole.. Ja nyt tääki aamu on menny siinä, kun oon kirjottanu miehelle cv:t ja työhakemusta, koska en enää jaksa kuunella sen en jaksa töide jälkeen tehä mitään kommentteja..........................

Jaa-a...

Ei tuu kyllä mitään mieleen :D

Mutta oma valintahan toi sinäänsä on.. Mua ei sitäpaitsi edes haittaa vaikka muksut ramppaa vessassa kun mä oon siellä, tai jos eivät anna käydä rauhassa suihkussa.. Mun mielestä on kivempaa nähdä ne siinä kuin että ovat jossain ja sitten alkaa kuulua huuto just kun oon leivttänyt shampoot päähän tmv.

Mä tykkään lasten jutuista, esim. muumimaailma tai puuhamaa ym. on mulle ihan yhtä kiinnostavia siinä kuin mikä muu tahansa, musta on ihanaa kun lapset tykkää. Mulle riittää oikeastaan missä reissussa vaan että kunhan on hyvää ruokaa ja saan olla perheeni kanssa :p

Mun päälleni on pissitty ja kakittu lukemattomat kerrat.. Edellisen kerran tossa muutamia viikkoja sitten kun ilman vaippaa nukkumaan opetteleva tyttö pissi yöllä mun päälle sen jälkeen kun oli kiivennyt meidän väliin nukkumaan..

Nojoo, seksiä on kyllä edelleen ihan yhtä usein kuin alkusuhteessa mutta hiljempaa täytyy olla ettei lapset herää :)

Ei sillä että mulla sinäänsä näistä asioista valittamista olis, itepä oon valintani tehnyt.
Ihan kun olisin ite kirjottan. Olen samaa mieltä että oma valinta. Enkä valita siitä. Lapseni ovat 2.5v ja 1.2v omaa rauhaa ei tosiaankaan löydy suihkuun saatikka vessaan. Siksipä asioin ovi auki ja lapset voi leikkii ulkopuolel ilman itkuja. Samoin käyn suihkussa ovi auki. Joskus jopa lapset haluu suihkuun, mikäs siin ku kaikki kerralla vaan puhtaaksi. Nautin elämästäni vaikka osaa olla rankkaakin :)

Aina olemme päässeet miehen kanssa terassille, leffaan tai mihin vain kun olemme halunneet. Siivoaminen tai pyykin määrä ei juurikaan ole lisääntynyt, lapsi on opetettu siistiksi, eikä meidän asunto ole koskaan kuin pommin jäljiltä.

Tekemisen puutetta ei ole enää lapsen jälkeen ollut, mikä on positiivinen asia, sillä en tykkää vain olla tekemättä mitään.

Siinä vaiheessa, kun kotipäivän aamuna herään lasten kanssa klo 10 tai 11, tuntuu huvittavalta väite, että lasten myötä kaikkien pitää pompata pystyyn viimeistään seitsemältä.

[QUOTE="jenni";26750303]Siinä vaiheessa, kun kotipäivän aamuna herään lasten kanssa klo 10 tai 11, tuntuu huvittavalta väite, että lasten myötä kaikkien pitää pompata pystyyn viimeistään seitsemältä.[/QUOTE]

Meillä myös vapaa-aamuina saatetan nukkua piiitkään. Ja yleensä se oon minä, joka herää ennen lasta. Mä kyllä pelkäsin ennen lapen syntymää, että saako enää koskaan nukkua pitkään (olen todella aamu-uninen). Onneksi tämäkin pelko osoittautui turhaksi.

Yhteistyössä