Mitä olette saaneet tehdä rauhassa lapsia hankittunne, vaikka "kaikki pelottelivat toisin

Mulle sanottiin, että kylläpä se loppuu sinullakin nuo salikäynnit ja lenkkeilyt, et enää urheilua ehdi harrastamaan kun lapsi tulee perheeseen. Noh, nyt meillä on 3 pientä lasta ja treenaan edelleen n. 5 kertaa viikossa, ehdin hyvin käydä salilla, jumpassa ja lenkillä. Samoin mies käy saman verran omissa urheiluharrastuksissaan.

Minulle sanottiin täällä odotahan vaan kun - juttuja niin paljon, etten enää muista kaikkea. Mutta lapsistani huolimatta olen säilyttänyt oman itseni ja minuuteni ja kiinnostuksen kohteeni, vaikka sanottiin, että kaikki se unohtuu sitten kun minustaa tulee Äiti.

Olen syönyt ruokani lämpimänä ja jäätelöni kylmänä. Olen saanut hengähtää kun lapset nukkuu (ei, en tee kotitöitä päiväuniaikaan vaan silloin, kun lapset on hereillä). Olen jatkanut lukemista ja muita omia juttuja...

Parisuhteeni on edelleen kunnossa. Yhtään antibioottikuuria tai polikäyntiä ei ensimmäiseen kolmeen vuoteen mahtunut. Yöt esikoinen nukkuin hyvin, kuopus huonommin mutta siitäkin selvisin miehen ja muiden tuella. Lapset muuttivat meidän elämäämme PALJON, ja joitain asioita jäi pois, mutta ei mitenkään pahalla, huonolla tavalla. Katkeralla tavalla.

Jotkut tuntuvat olevan niin katkeria, jossittelevat, jokottelevat ja sanovat kaikesta että odotahan vaan!

No, edelleen odottelen.

Kun nuorin oli vauva, oli jaksoja että omien juttujen tekeminen jäi vähemmälle tai oli haastavampaa. Mutta nyt nuorimman ollessa 1v sujuu taas tavalliseen tapaan (ja tuli ne tehtyä vauvavuoden aikanakin) siivoamiset, leipomiset, ruoanlaitot, liikunnan harrastamiset, suihkussa käymiset jne. Pitää vaan osata organisoida ne tekemisensä.

[QUOTE="jenni";26750303]Siinä vaiheessa, kun kotipäivän aamuna herään lasten kanssa klo 10 tai 11, tuntuu huvittavalta väite, että lasten myötä kaikkien pitää pompata pystyyn viimeistään seitsemältä.[/QUOTE]

Olet mielestäni todella onnekas, jos lapsesi nukkuvat noin pitkään. Meidän 1,4 v. kaksoset ovat vasta nyt nukkuneet ensimmäistä kertaa KOLME yötä putkeen ilman yhtään herätystä (tähän asti on menty min. yhdellä tai kahdella herätyksellä). He tosin heräävät silti aamulla seitsemältä ja silloin ei todellakaan kukaan täällä nuku (ei sillä, etteikö oltaisi yritetty), ellei sitten pysty nukkumaan kirkuvista lapsista huolimatta. Heräämisajankohtaan ei vaikuta se, menevätkö lapset ennemmin vai myöhemmin nukkumaan. He heräävävät seitsemältä tai ennen, vaikka olisivat menneet nukkumaan keskiyöllä.

Yhteistyössä