Mitä olette mieltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Yh-äidillä on 3 lasta, noin 3-,7- ja 9-vuotiaat. Lapset eivät ikinä ulkoile taloyhtiön pihalla, joskus ovat ulkona hetken äitinsä kanssa mutta silloinkin niin, ettei pihalla ole ketään muita. Jos lapsia hakee ulos, vastaus on aina (äidiltä kysymisen jälkeen ) "ei me tulla" . Päällisin puolin kaikki näyttää olevan ok, siistit vaatteet ja muutenkin ulkoisesti tyytyväisiä. Yksi mikä aina kiinnittää huomion on se ,ettei nämä lapset hymyile KOSKAAN. Eivät myöskään tervehdi ketään, kulkevat äitinsä perässä kuin robotit eli joko ne ovat uskomattoman kilttejä tai alistettuja.
En ole ajatellut puuttua heidän elämäänsä, kunhan kysyn mielipiteitä kun minusta tuo on vähän kummallista. Tämä siis tiedoksi niille jotka sanovat että hanki oma elämä (on jo, kiitos) .

tuosta taloyhtiönpihalla ulkoilusta.. Mekin ollaan äärimmäisen harvoin tuossa pihassa, koska mä en jaksa noita naapureita ja tuo piha on ihan susi (ja tähän päätti joku naapuri puuttua ja tehdä ilmoituksen :kieh: )... Me ulkoillaaan sitten leikkipuistoissa tai mumman luona....

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
onko ne niin että kun ne kerta on pihalla niin ne kyttää?

En tiedä ymmärsinkö oikein mutta ei ne mun mielestä mitään kyttää. Äitinsä nojaa matontamppaustelineeseen ja lapset pyörivät hänen ympärillään.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
tuosta taloyhtiönpihalla ulkoilusta.. Mekin ollaan äärimmäisen harvoin tuossa pihassa, koska mä en jaksa noita naapureita ja tuo piha on ihan susi (ja tähän päätti joku naapuri puuttua ja tehdä ilmoituksen :kieh: )... Me ulkoillaaan sitten leikkipuistoissa tai mumman luona....

Meilläkin ulkoillaan leikkipuistoissa tai ystävien/sukulaisten pihoilla, ei noita mummeleita vaan jaksa kovin useesti... :ashamed:

Pakko nyt lisätä tämä: harmittaa että kirjoitin tohon että yh-äidillä jne. Eihän sillä kai mitään merkitystä ole enkä halua että joku luulee että se on mun mielestä jotenkin erityisen mainitsemisen arvoista. Palstahaukoille tiedoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja iteppähän kysyit.:
Ihan sitä mieltä että sä oot kyylä, jolla ei oo omaa elämää.

Mun mielestä ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen kyylä huomioidakseen tollasen. Etkö itse kiinnittäis huomiota siihet että teidän talossa asuisi lapsia jotka eivät ikinä´ulkoile ilman äitiä? Ehkä mä sitten olen kyylä.

meikään ei talonyhtiön pihassa pahemmin leikitä, paikkoja on muitakin, meidän piha on ihan sairaan kälynen :( meille jo eräs naapuri yks ilta kävi kertoilemaan entisestä naapurista jotka olivat asuneet tässä asunnossa ennen meitä että he asuivat 5 vuotta tässä eikä lasta näkynyt ikinä omalla pihalla leikkimässä, ja sanoi että se on lapsenrääkkäystä, noh minä sitten mielessäni kelailin että herran jestas sentään että on tämä MIES hyvin perillä asioista, mekään kun ei leikitä tuossa pihassa ku sillointällöin vaan, enemmän me jossain muualla leikitään. kuulostas vaan että ihmisistä joista puhuit voi olla vaan erittäin sulkeutunutta/sisäänpäin suuntautunutta porukkaa :S

Alkuperäinen kirjoittaja lila88:
meikään ei talonyhtiön pihassa pahemmin leikitä, paikkoja on muitakin, meidän piha on ihan sairaan kälynen :( meille jo eräs naapuri yks ilta kävi kertoilemaan entisestä naapurista jotka olivat asuneet tässä asunnossa ennen meitä että he asuivat 5 vuotta tässä eikä lasta näkynyt ikinä omalla pihalla leikkimässä, ja sanoi että se on lapsenrääkkäystä, noh minä sitten mielessäni kelailin että herran jestas sentään että on tämä MIES hyvin perillä asioista, mekään kun ei leikitä tuossa pihassa ku sillointällöin vaan, enemmän me jossain muualla leikitään. kuulostas vaan että ihmisistä joista puhuit voi olla vaan erittäin sulkeutunutta/sisäänpäin suuntautunutta porukkaa :S

Niin mä kans luulen. Kun lapset ainakin ovat hyvinvoivan näköisiä, samoin äiti on aina laitettu. Jotenkin vaan tuntuu pahalta/oudolta kun koko porukka kävelee peräjälkeen pihan poikki eivätkä puhu kenellekään saatika toisilleen mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mun mielestä ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen kyylä huomioidakseen tollasen. Etkö itse kiinnittäis huomiota siihet että teidän talossa asuisi lapsia jotka eivät ikinä´ulkoile ilman äitiä? Ehkä mä sitten olen kyylä.

Onko se jokin ongelma jos lapset eivät ulkoile ilman äitiään?

Niin ja itse en varmasti kiinnittäisi huomiota ainakaan negatiiviseen sävyyn, niin ku sun kirjotuksesta sain käsityksen vaan ajattelisin asiaa positiivisesti et siinä on ihana äiti ku jaksaa olla lastensa kanssa ulkona.

Mutta mä en olekaan täydellinen ite.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onko se jokin ongelma jos lapset eivät ulkoile ilman äitiään?

Niin ja itse en varmasti kiinnittäisi huomiota ainakaan negatiiviseen sävyyn, niin ku sun kirjotuksesta sain käsityksen vaan ajattelisin asiaa positiivisesti et siinä on ihana äiti ku jaksaa olla lastensa kanssa ulkona.

Mutta mä en olekaan täydellinen ite.

Ei tokikaan olo ongelma. Itse asiassa mulla ei ole tässä asiassa mitään ongelmaa, jokainen taaplaa tyylillään, kysyin vain mielipiteitä koska ITSE pidän sitä outona. Ja selvennykseksi; en tiedä kuinka usein ulkoilevat kun en jouda laskemaan kenenkään ulkoiluja mutta ovat asuneet tässä nyt 3 vuotta ja 2 kertaa olen heidät ulkona nähnyt. En varmaan edes muuten olis kiinnittänyt asiaan huomiota mutta kun tässä talossa on aika tiivis yhteisö, paljon puuhataan tossa pihalla ja talon lapset leikkivät kaikki ulkona kun on suljettu pihapiiri eli turvallinen.

Yhteistyössä