Mitä mieltä olette siitä, että pieni lapsi on pihalla jossa lampi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiinis:
ei missään nimessä noin pientä vaarallisessa paikassa ilman valvontaa:( meillä on nuorin 7-vee uimataidoton ja vieläkin olen ihan paniikissa mökillä sitä vahtimassa! Mökin ranta on todella syvä, laiturin päässä reilu pari metriä vettä ja vesi todella mustaa, sinne kun molskahtaa niin ei ole kovinkaan todennäköistä että kovin helpolla löytyis:(

miksi noin iso lapsi on uimataidoton??

En antaisi olla ilman valvontaa. Vaikka lasta ei lampi kiinnostaisikaan, ei koskaan tiedä minkälaisetn sattumusten kautta hän sinne lampeen voisi kuitenkin päätyä. Sinne voi lentää esim. pallo, jota hän yrittää ottaa pois tai muuta vastaavaa... Ei ne vanhempien varoitukset aina muistu silloin mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja sirkkatälli:
ei missään nimessä noin pientä vaarallisessa paikassa ilman valvontaa:( meillä on nuorin 7-vee uimataidoton ja vieläkin olen ihan paniikissa mökillä sitä vahtimassa! Mökin ranta on todella syvä, laiturin päässä reilu pari metriä vettä ja vesi todella mustaa, sinne kun molskahtaa niin ei ole kovinkaan todennäköistä että kovin helpolla löytyis:(

Koska kaikki lapset ei opi uimaan samanikäisinä...? :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
mee talon vieres menee autotie,sit o iso oja ja naapurin pihas o oja(anoppi)ja kyl toi meen 3v saa ihan vapaasti kulkea yksin pihalla!ei oo ikinä vesi kiinnostanu(edes kylpy)ni ei o pelkoo et menis ja on kyl sen verta arka et en osaa edes pelätä et menis!

Aha, tuletko tänne oikein leuhkimaan kuinka välinpitämättömästi suhtaudut lapsesi turvallisuuteen? Ei paljon järki päätä pakota. Vai että vielä arka eikä siksi menisi veteen...Entä jos sinne putoaa vahingossa?

Vappuna kuolleen nelivuotiaan jutun kuultuani tuli taas kerran mieleen, että oma 3 v ei tasan ole sekuntiakaan yksin mökin pihalla ja muutenkin pitää mieluiten pelastusliivit päällä kun mökillä ollaan. Se on tosiaan kiinni sekunneista.

no se nyt ei todellakaa edes leiki siin ojie lähel ei oo mitää tarvetta ku leikkipaikat o ihan eri paikas pihaa ku ojat!ja en mä oo välinpitämätön,mut en voi vahtia 24/7 ku on tää pienempi mikä nukkuu päikkärit sisäl ni pakkoha toi isompi o päästää ulos ja meil o jo täst olkkarist näkyvyys joka puol pihaa!mä kyl tiedän oman lapseni paremmi ku sinä!

Onhan niitä uimataidottomia aikuisiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
mee talon vieres menee autotie,sit o iso oja ja naapurin pihas o oja(anoppi)ja kyl toi meen 3v saa ihan vapaasti kulkea yksin pihalla!ei oo ikinä vesi kiinnostanu(edes kylpy)ni ei o pelkoo et menis ja on kyl sen verta arka et en osaa edes pelätä et menis!

Aha, tuletko tänne oikein leuhkimaan kuinka välinpitämättömästi suhtaudut lapsesi turvallisuuteen? Ei paljon järki päätä pakota. Vai että vielä arka eikä siksi menisi veteen...Entä jos sinne putoaa vahingossa?

Vappuna kuolleen nelivuotiaan jutun kuultuani tuli taas kerran mieleen, että oma 3 v ei tasan ole sekuntiakaan yksin mökin pihalla ja muutenkin pitää mieluiten pelastusliivit päällä kun mökillä ollaan. Se on tosiaan kiinni sekunneista.

no se nyt ei todellakaa edes leiki siin ojie lähel ei oo mitää tarvetta ku leikkipaikat o ihan eri paikas pihaa ku ojat!ja en mä oo välinpitämätön,mut en voi vahtia 24/7 ku on tää pienempi mikä nukkuu päikkärit sisäl ni pakkoha toi isompi o päästää ulos ja meil o jo täst olkkarist näkyvyys joka puol pihaa!mä kyl tiedän oman lapseni paremmi ku sinä!

Ihan varmasti tiedät. Ja sinä myös vastaat siitä, jos jotain sattuu, onneksi en minä. Eli lapsen pallo ei esimerkiksi voi vieriä tielle ja lapsi juosta sitä hakemaan? Mitä merkitystä sillä on, missä se leikkipaikka on? Kaipa lapsesi kävellä osaa?

Meidän pihassa ON lampi. Alapihalla.
Lapsilla ei ole sinne mitään asiaa.

Mutta silti en ole alle nelivuotiaita valvonnatta pihaan jättänyt.
Nykyään voin palkata isoveljen (max. vartiksi kerrallaan) vahtimaan tota nuorinta, pian 2,5-vuotiasta)

Eivät noi niin kauaa ole pieniä, että ottaisin riski. Ollaan sitten sisällä, ellen jaksa ulos. :)

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:

Koska vanhemmat eivät jaksa lapselleen taitoa opettaa. :headwall:

ei oo yhtää palloa ulkona syystä että naapurin koira(anopin)käy ne aina varastaas ja rikkoos!osaa kävellä,mut on myös opetettu et aina pitää katsoa enne ku menee tielle(siis pihatie mikä menee naapurii kulkee kyl paljon autoja)ja OSAA kävellä tien REUNAA!EI JUOKSE SUIN PÄI MIHINKÄÄ!ja tietää myös et ilman lupaa ei oo asiaa pihasta poistua ja jos poistuu ni ei pääse enää yksin ulos vaa mennää pikkuveljen rytmissä(eli nytkää ei olis n.vko päässy ollenkaa ulos ku veljel nii paha koivun siitepöly allerfia et ei voi viedä ulos!

ei oo yhtää palloa ulkona syystä että naapurin koira(anopin)käy ne aina varastaas ja rikkoos!osaa kävellä,mut on myös opetettu et aina pitää katsoa enne ku menee tielle(siis pihatie mikä menee naapurii kulkee kyl paljon autoja)ja OSAA kävellä tien REUNAA!EI JUOKSE SUIN PÄI MIHINKÄÄ!ja tietää myös et ilman lupaa ei oo asiaa pihasta poistua ja jos poistuu ni ei pääse enää yksin ulos vaa mennää pikkuveljen rytmissä(eli nytkää ei olis n.vko päässy ollenkaa ulos ku veljel nii paha koivun siitepöly allerfia et ei voi viedä ulos!

siis allergia!

Sulla on kova luotto 3- vuotiaaseen :/ Omaani en päästä ulos yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:

Sulla on kova luotto 3- vuotiaaseen :/ Omaani en päästä ulos yksin.

Näinpä. Kunpa olisi luottamuksen "arvoinen" eikä tarvitse katua liiallista luottoa pienen lapsen taitoihin. Itse tiedän liiankin hyvin kuinka tyhmä ja ajattelematon voi kolmevuotias olla, vaikka mitä lupaisi ja kuinka tolkutettaisiin...

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:

Koska vanhemmat eivät jaksa lapselleen taitoa opettaa. :headwall:

Urpå.

Kuuluisat viimeiset sanat....

Vaikka oltaisiin miehen ja kahden lapsen (4 ja2v) kans yhdessä laiturilla, olen siinäkin aika vauhko ja suojelevainen ja näen kauhukuvia silmissäni niin en tod. uskaltaisi yksin lapsia päästää pihaan jossa lampi!

En mä uskaltaisi edes tuota vastuuntuntoista 5v päästää jos olis se lampi.
Muuten toi 5v on saanut jo 3v olla yksin pihallla.
Nyt saa 5v mennä parin talon päähän naapuriiin tien yli.. ja ens kesänä kun 6v täyttää pitäis uskaltaa päästää kavereiden kanssa lähi puistoon.

Mutta tota meen vilperttiä mikä kesällä 3 täyttää en varmasti päästä yksin pihalle. saas nähdä koska siihen luotan.. luotankohan koskaan että pysyy aloillaan ja nätisti :whistle:

Yhteistyössä