mitä olette mieltä tästä häämenusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kokki";23861380]perunat lisäksi ja perus vihreä salaatti. Kananmunat sopivat myös. Muuten kiva menyy.[/QUOTE]

Mä en oikeasti ymmärrä näitä kananmunia joita tulee joka häämenussa olevan nykyään. Keitetyt kananmunat ja viini...hyi :D

Muuten kuulostaa hyvältä, mutta se karkkibuffa vähän mietityttää... Olen ollut yksissä häissä, joissa sellainen oli ja vielä niin, että lapset itse ylettyivät ottamaan niitä. No voitte arvata, miten siinä kävi. Kaikki kersat kahmivat karkkeja kaksinkäsin, jotkut ottivat oikein tuolin siihen ja parkkeerasivat koko loppuillaksi namustelemaan. Ja kohta olikin melkoista menoa sokerihumalaisilla lapsosilla... Itseäkin ärsytti se, että omia lapsia ei enää kiinnostanut mikään muu kuin se karkkibuffa ja heti kun silmä vältti, olivat taas siellä mättämässä karkkia. Minun neuvoni olisi sijoittaa se buffa niin, että aikuiset ja isommat lapset ylettyvät ottamaan, mutta ainakaan ihan pienimmät eivät.

miksi ihmeessä ap:n täytyisi ottaa häidensä teemaksi ruotsinlaiva tai ruotsalainen joulu?? ovatko he siis jotain ruotsalaisia vai?
Ei tartte Ap:n ottaa, eikä kenenkään muunkaan, mutta näin yleisesti ottaen kun monet tuntuvat noita lihapyöryköitä sorsivan ja vähättelevän, niin sitä vain että kyllä ne usein kuuluvat yhtenä osana pitopöytään, Suomessakin. Eikä tämä viesti ollut todellakaan Ap:lle, heillähän ne pyörykät on iltapalalla. :)

[QUOTE="namu";23861627]Muuten kuulostaa hyvältä, mutta se karkkibuffa vähän mietityttää... Olen ollut yksissä häissä, joissa sellainen oli ja vielä niin, että lapset itse ylettyivät ottamaan niitä. No voitte arvata, miten siinä kävi. Kaikki kersat kahmivat karkkeja kaksinkäsin, jotkut ottivat oikein tuolin siihen ja parkkeerasivat koko loppuillaksi namustelemaan. Ja kohta olikin melkoista menoa sokerihumalaisilla lapsosilla... Itseäkin ärsytti se, että omia lapsia ei enää kiinnostanut mikään muu kuin se karkkibuffa ja heti kun silmä vältti, olivat taas siellä mättämässä karkkia. Minun neuvoni olisi sijoittaa se buffa niin, että aikuiset ja isommat lapset ylettyvät ottamaan, mutta ainakaan ihan pienimmät eivät.[/QUOTE]

Mun mielestä se on vanhempien asia vahtia ettei lapset syö övereitä saatikka parkkeeraa siihen viereen. Karkkibuffet on kahvin kanssa, ei koko iltaa.

[QUOTE="a p";23861707]Mun mielestä se on vanhempien asia vahtia ettei lapset syö övereitä saatikka parkkeeraa siihen viereen. Karkkibuffet on kahvin kanssa, ei koko iltaa.[/QUOTE]

Niinhän se on, mutta se ei ehkä ole kovin rentouttava tehtävä paimentaa niitä lapsia pois karkkikipoilta. Itselläni meinasi mennä hermot ja niin näytti menevän monelta muultakin vanhemmalta. Ja kyllähän ne mankuvat ja riekkuvat lapset voivat häiritä vähän muitakin vieraita.

[QUOTE="namu";23861743]Niinhän se on, mutta se ei ehkä ole kovin rentouttava tehtävä paimentaa niitä lapsia pois karkkikipoilta. Itselläni meinasi mennä hermot ja niin näytti menevän monelta muultakin vanhemmalta. Ja kyllähän ne mankuvat ja riekkuvat lapset voivat häiritä vähän muitakin vieraita.[/QUOTE]

Meillä tulee lapsia noin 10 kappaletta, joista 2 omia joten en usko ongelmaa tulevan kun tunnen muutkin lapset ja ovat hyväkäytöksisiä :) Ei "harrasteta" mankumista muutenkaan herkkupöydässä.

Karkkibuffa uutta? Mä en varmaan viimeiseen neljään vuoteen ole ollut yksissäkään häissä missä sitä EI ole ollut ja häitä on ollut ainakin 2-4 vuodessa ihan ympäri Suomea.

Tosta menusta. Ihan tyypillinen häämenu. Graavia, salaattia ja lihaa, ihan ok, mutta ei musta mitenkään erityisen juhlavaa. Samaa vakiosettiä, mitä häissä tarjotaan. Ja se kasvisvaihtis on sitten ne täytetyt paprikat tai joku gratiini. Mukavaa, mutta en kiljahtele ilosta kun lautasta täytän.

[QUOTE="vieras";23854986]Savulohi
Graavilohi
Tomaatti-mozzarellasalaatti
Sienisalaatti
Kana-caesarsalaatti
Täytetyt paprikat
Naudan ulkofile ja kermaperunat
Ratatouille

Karkkibuffet ( 9 eri karkkia)
Pikkuleivät ja perusmansikkakakku[/QUOTE]

Siis ei noissa mitään vikaa ole, mutta miksi AINA häissä pitää olla ne lohet, sienisalaatit, kermaperunat ja muut just samat tarjottavat kuin kolmellatoista muulla tusinassa? Vitsi kun olisi kivaa mennä häihin missä olisi jotain muuta tarjolla kun se perinteinen ruotsinlaivan lyhennetty versio buffettia. Onhan se tietty kätevää kun ruokaa on kiuluittain, mutta vitsi miten olisi kivaa kun joskus olisi jotain muuta.

[QUOTE="Outoa";23862420]Karkkibuffa uutta? Mä en varmaan viimeiseen neljään vuoteen ole ollut yksissäkään häissä missä sitä EI ole ollut ja häitä on ollut ainakin 2-4 vuodessa ihan ympäri Suomea.

[/QUOTE]

Heh, minä olen ollut viimeisen neljän vuoden aikana yhdissä häissä. Ei se mitenkään perinteinen ratkaisu ole ja jos ei viime vuosina ole kovin monissa häissä (kuten useimmat ihmiset eivät ole) niin ei se mikään tuttu juttu ole. Sen sijaan lastenjuhlissa olen niihin törmännyt lähes jokaisissa viimeisen 10 vuoden aikana. Siksikin se tuntuu oudolta häissä.

[QUOTE="vieras";23862583]Heh, minä olen ollut viimeisen neljän vuoden aikana yhdissä häissä. Ei se mitenkään perinteinen ratkaisu ole ja jos ei viime vuosina ole kovin monissa häissä (kuten useimmat ihmiset eivät ole) niin ei se mikään tuttu juttu ole. Sen sijaan lastenjuhlissa olen niihin törmännyt lähes jokaisissa viimeisen 10 vuoden aikana. Siksikin se tuntuu oudolta häissä.[/QUOTE]

Me mentiin naimisiin 2003 ja meillä oli karkkibuffet. Naikkareissa varmaan tyyliin kaikilla oli. Ei tosiaan oo mikään uusi juttu.

Savulohi /en söis
Graavilohi /en söis
Tomaatti-mozzarellasalaatti /söisin
Sienisalaatti /en söis
Kana-caesarsalaatti /en söis
Täytetyt paprikat /riippuu siit millä on täytetty
Naudan ulkofile ja kermaperunat /en söis
Ratatouille /en söis

Karkkibuffet ( 9 eri karkkia) /riippuu siit mitä karkkeja
Pikkuleivät ja perusmansikkakakku[/QUOTE] /söisin

noh...kävisin varmaa häitten jälkeen jossain syömässä...

Savulohi /en söis
Graavilohi /en söis
Tomaatti-mozzarellasalaatti /söisin
Sienisalaatti /en söis
Kana-caesarsalaatti /en söis
Täytetyt paprikat /riippuu siit millä on täytetty
Naudan ulkofile ja kermaperunat /en söis
Ratatouille /en söis

Karkkibuffet ( 9 eri karkkia) /riippuu siit mitä karkkeja
Pikkuleivät ja perusmansikkakakku
/söisin

noh...kävisin varmaa häitten jälkeen jossain syömässä...[/QUOTE]
Voi ei, miten noloa, kun aikuinen on noin nirso. :D

Siis ei noissa mitään vikaa ole, mutta miksi AINA häissä pitää olla ne lohet, sienisalaatit, kermaperunat ja muut just samat tarjottavat kuin kolmellatoista muulla tusinassa? Vitsi kun olisi kivaa mennä häihin missä olisi jotain muuta tarjolla kun se perinteinen ruotsinlaivan lyhennetty versio buffettia. Onhan se tietty kätevää kun ruokaa on kiuluittain, mutta vitsi miten olisi kivaa kun joskus olisi jotain muuta.

Siksi että tuossa on ruokia joista me pidämme. Pidämme paljon broilerista mutta pääruoaksi se on liian arkista. Riista on meille arkinen, samoinen porsas joten pääruoka muotoutuu sen mukaan. Kasvisruoka kasvisruokailijoiden toiveiden mukaan. Salaatit ja kalat oman mieltymyksen mukaan.

[QUOTE="vieras";23862583]Heh, minä olen ollut viimeisen neljän vuoden aikana yhdissä häissä. Ei se mitenkään perinteinen ratkaisu ole ja jos ei viime vuosina ole kovin monissa häissä (kuten useimmat ihmiset eivät ole) niin ei se mikään tuttu juttu ole. Sen sijaan lastenjuhlissa olen niihin törmännyt lähes jokaisissa viimeisen 10 vuoden aikana. Siksikin se tuntuu oudolta häissä.[/QUOTE]

Meidän häissä ei liiemmin perinteitä kunnioiteta.

[QUOTE="vieras";23862798]
Voi ei, miten noloa, kun aikuinen on noin nirso. :D[/QUOTE]

Ite oot nolo, kysyttiin mielipidettä ja se on mun mielipide. Ei kai se nirsoksi tee jos ei juuri noista ruuista tykkäis.

Yhteistyössä