mitä olette mieltä tästä häämenusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vierailija";23855615]Kyllä lihapullat kuuluvat pitopöytään usein, ja hyviähän ne on siinä muun ruuan ohella. Ei niillä vatsaa täytetä, vaan muutama syödään.[/QUOTE]

Joo no meidän pitopöydästä ei löydy näitä muitakaan perinteisiä karjalanpaisteja ja pullapitkoja :) Ja niitä lihapullia on iltapalalla että jos nyt joku vetää itkupotkuraivarit niin haetaan keittiöstä lihapullia :D

Jos lapsi ei syö lihaa niin onhan tuossa salaatteja ja kahta erilaista kasvisruokaa + kalat. :)

Lihapullat EI ole juhlaruokaa. Kuinka junttia taas. Häissä on hääparille mieluisat eväät ja niitä lihapullia voi jokainen syödä sitten kotonaan.

Pihvien kanssa sopisi tosi hyvin viherpippuri-konjakkikastike. Nams!

Ja meillä lapsi syö mieluummin pihviä, kun jotain lihapullia ja nakkeja. Ei saa aliarvioida lapsia!

[QUOTE="torsti";23855705]Lihapullat EI ole juhlaruokaa. Kuinka junttia taas. Häissä on hääparille mieluisat eväät ja niitä lihapullia voi jokainen syödä sitten kotonaan.

Pihvien kanssa sopisi tosi hyvin viherpippuri-konjakkikastike. Nams!

Ja meillä lapsi syö mieluummin pihviä, kun jotain lihapullia ja nakkeja. Ei saa aliarvioida lapsia![/QUOTE]'Ite olet kun muita haukut! Moneen suomalaiseen pitopöytään kuuluvat, ja onhan niitä esim. Ruotsinlaivan noutopöydässä aina. Ja muutenkin esim. ruotsalaisten joulupöytään kuuluvat, että kyllä ne ihan juhlaruokaakin ovat. Mutta eihän niitä ole pakko laittaa jos ei halua. Kukin laittaa mitä haluaa. ;)

Jos nyt mietin häitä, joissa olen vaikka noin viimeisen 10 vuoden aikana ollut, niin en kyllä muista, että yksissäkään olisi ollut mitään lihapullia tarjolla. Tosin en ole tänä aikana ollut missään seurojentalo-tyyppisissä häissä vaan ravintoloissa, tilausravintoloissa, kesäravintoloissa jne.

Toisekseen, koskaan ei ole kahvipöydässä ollut muuta kuin hääkakku, pikkuleipiä ja jotain suklaata/karkkia. Ei mitään muita kakkuja, pullia tms.

[QUOTE="vierailija";23855756]'Ite olet kun muita haukut! Moneen suomalaiseen pitopöytään kuuluvat, ja onhan niitä esim. Ruotsinlaivan noutopöydässä aina. Ja muutenkin esim. ruotsalaisten joulupöytään kuuluvat, että kyllä ne ihan juhlaruokaakin ovat. Mutta eihän niitä ole pakko laittaa jos ei halua. Kukin laittaa mitä haluaa. ;)[/QUOTE]

miksi ihmeessä ap:n täytyisi ottaa häidensä teemaksi ruotsinlaiva tai ruotsalainen joulu?? ovatko he siis jotain ruotsalaisia vai?

Hyvältä kuulostaa!
Ei todella tarvitse olla mitään piirakoita tai pullia kakun seurana. Hääkakkuhan se jälkiruoka on.

Viikonloppuna oon menossa häihin joissa ilmeisesti on pöytiin tarjoilu ja viisi ruokalajia. Mun mielestä on ihan huippua että saa jännittää mitä eteen tulee ja ehkä kerrankin maistella jotain sellaista mitä ei itse välttämättä ikinä esim ravintolassa tilais. Sama juttu häiden pitopöydissä, joissa on jotain muutakin kuin lihapullia. Mä en ihan rehellisesti sanottuna ikinä mene juhliin asenteella "mahat täyteen". Jos ei maistu, en pane pahakseni vaikka mäkkärin kautta joutuisinkin ajamaan kotiin.
Juhannus ja vappubileet sitten erikseen.

En pidä kalasta, sienistä, enkä paprikasta, joten aika köyhäksi jäisi lautanen. Jotain kunnon suolaista ruokaa kaipaisin vielä. Esim. jotain laatikkoa tai lihapullia.

köyhäksi!? Sulle jää siihen ratatouille, kanasalaatti, tomaatti-mozzarella, ulkofile ja kermaperunat! Eiköhän niillä saa kupunsa täyteen ihan kuka tahansa? Ihmetyttää että syökö ihmiset oikeesti juhlissa ku siat kun mikään ei tunnu riittävän. Pitäisi olla vielä sitä ja tätä, minä en syö tuota niin minulle pitäisi olla sitä... Ja makeissakin, pitäisi olla kymmentä sorttia pullaa ja kakkua ja keksiä ja ties mitä. Mä en koskaan ole jaksanut syödä muuta ku sen yhden palan kakkua tukevan aterian jälkeen. Enkä kehtais vetää joka sorttia kaksin käsin menemään.

älä sit laita paprikaa salaattiin enää. Meinaan meitä "en voi syödä paprikaa kun närästää ja maha tulee kipeäksi" - tyyppejä on paljon...

Ja muista, että MIEHET syö aivan kohtuuttomasti niitä karkkeja. Mä taas kaipaisin muutakin makeaa (kun olen enemmän makean ystävä kuin suolaisen). Vaikka tavallista pitkopullaa!

Tolloja sellaiset vanhemmat, jotka ei A) opeta lastaan syömään kuin jotakin nakki-ranskispaskaa, B) kehtaavat valittaa tästä ja C) ota lapselle omia eväitä juhliin mukaan, jos on kultsipuppelinsa opettanut noin nirsoksi, ettei normiruoka kelpaa.

Ei ole tarvinnut opettaa kun lapsi ei vain suostu kovin helposti syömään erilaisia ruokia. Olen houkutellut syömään uusia ruokia ja joistakin on tykännyt. Joidenkin ruokien kohdalla on huijattu syömään jotakin, mutta tuo toimi vain kun lapsi oli alle 4v.

Kyllä siinä alkaa keinot ja kärsivällisyys loppua kun toinen ei vain suostu syömään jotakin. Pakottamalla ei ainakaan saa hyvää aikaiseksi.

[QUOTE="vieras";23856334]älä sit laita paprikaa salaattiin enää. Meinaan meitä "en voi syödä paprikaa kun närästää ja maha tulee kipeäksi" - tyyppejä on paljon...

Ja muista, että MIEHET syö aivan kohtuuttomasti niitä karkkeja. Mä taas kaipaisin muutakin makeaa (kun olen enemmän makean ystävä kuin suolaisen). Vaikka tavallista pitkopullaa![/QUOTE]

Ei ole salaatissa. Ja me on varattu karkkia yli 10 kiloa ja vierasmäärä aika pieni :P

[QUOTE="vieras";23854986]Savulohi
Graavilohi
Tomaatti-mozzarellasalaatti
Sienisalaatti
Kana-caesarsalaatti
Täytetyt paprikat
Naudan ulkofile ja kermaperunat
Ratatouille

Karkkibuffet ( 9 eri karkkia)
Pikkuleivät ja perusmansikkakakku[/QUOTE]

Mä en ole edes nirso verrattuna moniin tuttavapiirissäni ja minä en syö kalaa, en sieniä, enkä kauheesti kasviksia. Eli mun lautanen: Kahta salaattia, lihaa ja perunoita. Onpas juhlavaa.. En kyllä lähtis skippaan niitä lihapullia ja vaikka pippurikastiketta siihen kylkeen. Ihan vaan sen takia, että todellakaan aikuisetkaan ei syö kaikki kaikkea...

[QUOTE="Julia";23856355]Ei ole tarvinnut opettaa kun lapsi ei vain suostu kovin helposti syömään erilaisia ruokia. Olen houkutellut syömään uusia ruokia ja joistakin on tykännyt. Joidenkin ruokien kohdalla on huijattu syömään jotakin, mutta tuo toimi vain kun lapsi oli alle 4v.

Kyllä siinä alkaa keinot ja kärsivällisyys loppua kun toinen ei vain suostu syömään jotakin. Pakottamalla ei ainakaan saa hyvää aikaiseksi.[/QUOTE]

No ei tulosta sillä ainakaan synny, että lopulta joka paikassa tarjotaan vain nakkeja ja ranskiksia tai muusia ja lihapullia.

[QUOTE="Tylsä";23860899]Mä en ole edes nirso verrattuna moniin tuttavapiirissäni ja minä en syö kalaa, en sieniä, enkä kauheesti kasviksia. Eli mun lautanen: Kahta salaattia, lihaa ja perunoita. Onpas juhlavaa.. En kyllä lähtis skippaan niitä lihapullia ja vaikka pippurikastiketta siihen kylkeen. Ihan vaan sen takia, että todellakaan aikuisetkaan ei syö kaikki kaikkea...[/QUOTE]

"enkä kauheasti kasviksia"

Kyllä olet nirso. Ja kun noin nirso olet, niin oma vika. Olisiko aika vähän laajentaa makuympyröitä, kun et kerta paljoa kasviksia syö.

Eikö se nyt saakeli riitä, että niitä lihapullia on iltapalalla???? Mitäs olette tuollaisia jauhelihan syöjiä.

[QUOTE="Sheddon";23856184]Hyvältä kuulostaa!
Ei todella tarvitse olla mitään piirakoita tai pullia kakun seurana. Hääkakkuhan se jälkiruoka on.

Viikonloppuna oon menossa häihin joissa ilmeisesti on pöytiin tarjoilu ja viisi ruokalajia. Mun mielestä on ihan huippua että saa jännittää mitä eteen tulee ja ehkä kerrankin maistella jotain sellaista mitä ei itse välttämättä ikinä esim ravintolassa tilais. Sama juttu häiden pitopöydissä, joissa on jotain muutakin kuin lihapullia. Mä en ihan rehellisesti sanottuna ikinä mene juhliin asenteella "mahat täyteen". Jos ei maistu, en pane pahakseni vaikka mäkkärin kautta joutuisinkin ajamaan kotiin.
Juhannus ja vappubileet sitten erikseen.[/QUOTE]

Täysi peesi tähän!

[QUOTE="vieras";23860963]"enkä kauheasti kasviksia"

Kyllä olet nirso. Ja kun noin nirso olet, niin oma vika. Olisiko aika vähän laajentaa makuympyröitä, kun et kerta paljoa kasviksia syö.

Eikö se nyt saakeli riitä, että niitä lihapullia on iltapalalla???? Mitäs olette tuollaisia jauhelihan syöjiä.[/QUOTE]

No jauheliha on suht monipulinen ja siittä saa mausteltua hyvänmakuista ruokaa. Minkä sille voi, että kesäkurpitsat ja rucolat ei ole mun suuni mukaisia. Kyllä koitan maistella, mutta kun ei pidä niin ei pidä. Perus paprikat ja porkkanat kyllä maistuu. Se kostautuu vielä vanhemmallakin iällä, kun on pentuna pakotettu syömään lautanen tyhjäks vaikka mikä olis. Kai se lihapullat iltapalallakin menis, jos ei maha sitä ennen kurni niin paljoo, että pitää kotiin lähteä.

[QUOTE="vieras";23855517]Hyvältä kuulostaa minusta, tosin vaihtaisin toisen kalan joksikin muuksi, ei siis lohta kahdessa muodossa. Karkkibuffetista en ole koskaan kuullutkaan, kuulostaa kivalta. L.[/QUOTE]

Ihan OK lista. Pieni saivartelu kuitenkin sallittaneen :) .

Itsellenikin savulohi kyllä kelpaisi. Mutta lohi on maultaan sieltä rasvaisemmasta päästä, joten kun molemmat kalavalinnat ovat voimakkaan makuisia, voisi esim. savusiika korvata savulohen. Mielestäni näin saataisiin selvästi laajennettua makusektoria ja useampi löytäisi sopivamman, tai ylipäätään kalavaihtoehdon.

Rieskasta plussaa. Sopii salaattien kanssa paremmin kuin pöhkö patonki.

Karkit maistuu meidän sukulaismiehille myös, että olisivat tuohon buffeen tosi tyytyväisiä. :)

Yhteistyössä