Mitä nyt kun pitkä suhde ohi on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otusolematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Otusolematon

Vieras
Hei..
Semmonen asia sydämmellä on, että minulla on kariutunut 7 vuotta kestänyt parisuhde muutama kk sitten. Oman hölmöilyni tai ehkä vain.. En tiedä.. Toisella puoliskollani loppui vain mielenkiinto minuun.. surullista.. Hölmöinä tässä asiassa on se,että vielä asutaan saman katon alla ennen kuin itselleni uuden asunnon saan. Itse olen 25v. mies..

SItten tässä asiassa on vielä outoa se että entinen avopuolisoni seurustelee jo nyt aktiivisesti toisen miehen kanssa.. Surullista, mutta olen ihan ok asian suhteen jo nyt ainakion suurin pirtein..

Olisihan se ollut mukavaa ja ihanaa jos oisin voinut vielä jatkaa suhdettamme, mutta en saanut enää mahdollisuutta.. Ja hölmöähän se vain olisi..

Nyt itse olen yrittänyt nousta epätoivon suosta ylös mutta huonolla menestyksellä. Tapasin itse ihanan ja mukavan tytön jonka jo entuudesta tunnen ja 1 viikko meni lentäen.. :) Mutta ei se sit onnanukkaan, vaikka se tykkäs mun seurasta ja oli aina ihanaa seuraa, mut se on entisen naiseni vanhoja kavereita ja sit me muka oltais loukattu sitä tai sit se ajatteli et tää ois joku ihmeen kosto.. EI, ei, ei.. Entinen sydämmenvalittuni oli asiat sinut asian kanssa ja oikeastaan rohkaisi siihen.. Olemme edelleen hyviä ystäviä entisen avokkini kanssa..

Toinen juttu, tuossa toissa viikolla sitten tapasin yhden mukavan tyttösen, mutta hän on 2 lapsen 1h äiti.. hmm.. Ja hyvin erillainen kuin muut tapaamani ihmiset, kiehtova, mutta ehkä hieman pelottava ja hyvin sensuelli, mutta epäilenpä että se vain yrittää leikitellä tunteillani ja lohduttaa omaa yksinäistä sydäntään.. Tiedä en.. Enkä ole ollenkan varma haluanko ottaa edes selvää..

En edes tiedä haluanko seurustella juuri nyt, olen vain yksinäinen kaipasin jonkun rinnalleni ja helliä häntä ja pitää hänestä kiinni kun tuntuu yksinäiseltä.. Mutta samalla myös pelkään, etten ole hyvä kenellekkään, itse tunto kadonnut..
Vain suruinen ja masentunut..

Älä vain yritä pidempää suhdetta nyt kun olet surullinen ja ehkä masentunutkin. EX:n nopeasti alkanut suhde kertoo hänestä sinulle sen, että erosi oli oikea ratkaisu. Hänen tapansa toimia ei olisi tuonut sinulle mitään hyvää tulevaisuudessa. Älä haikaile suhteesta, vaan tee kaikkia kivoja asioita, mitä nyt olet vapaa tekemään. Tsemppiä, huomaat kyllä, että on toisenlaistakin elämää, rohkeasti liikkeelle.
Minä söin ulkona, tanssin ja risteilin... oikeastaan se oli hyvää aikaa..

Ehkä se on totta.. :) Niin on kaveritkin varoitellut yh äideistä, tiedä sitten.. Mutta sitä on niin yksin.. :( Kaipaisi vain toisen lämpöä ja seuraa.. Ja miksei myös sitä.. ;) mutta kun ei uskalla..

Sanoisin omasta kokemuksesta että ero ja sen käsitteleminen vie oman aikansa. Mun kohdalla 2 vuoden suhde päättyi siihen kun miestä ei enää kiinnostanut..halusi olla vapaa. Tästä parin vkon päästä seurustelikin jo toisen kanssa.

Itselläni meni vuosi koheltaessa. Kaipasin epätoivoisesti hellyyttä ja toisen ihmisen läheisyyttä mutta mihinkään suhteeseen en todellakaan ollut valmis. Välillä kävin tosi pohjalla itsetuntoni kanssa, laihduin ja itkin. Mietin juuri samoin ettei kukaan oikeasti halua minua, etten kelpaa kenellekkään.

Yksinäisyyteen tottuu ja joskus se onkin hyvästä. Kuitenkin tärkeintä että saa itsensä jälleen liikkeelle ja ihmisten ilmoille ettei aivan erakoidu. Itse hankin uuden harrastuksen josta sain uusia ystäviä ja nykyään harrastus viekin suurimman osan ajastani työn lisäksi. Netin kautta olen löytänyt uusia tuttavuuksia. Osaan myös nauttia kiireettömästä yksinolosta kotihommia tehden tai esim. hyvän kirjan parissa. Viihteellä tulee käytyä ja kyllä siellä vientiä tuntuu myös olevan.

Sinkkuna tosin olen edelleen..ollut jo parisen vuotta. Paljon olen tänä aikana oppinut ennen kaikkea itsestäni. En stressaa siitä etten ole löytänyt ketään pidempään suhteeseen. Se tulee vastaan jos on tullakseen!

Tsemppiä siis sinulle..kliseemäistä mutta sanon kuitenkin että aika parantaa :)

Ai? Eiks muilla yksineläjillä ole menneitä suhteita tai menneisyyttä ollenkaan paitsi yh:lla???

Mä pakenisin, jos joutuisin jonkun kokemattoman, ilman menneisyttä elävän ihmisen harjoittelukappaleeksi.