mitä noilla mariskooleilla on tarkotus tehdä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yök mikä hirvitys!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yök mikä hirvitys!

Vieras
sain synttärilahjaksi tommosen mariskoolin. paitsi että on ruma kun perse niin mä en ymmärrä mitä sillä pitäis tehdä? mummuvainaa tarjos tommosesta sokeria kahvipöydässä, mutta ei nykyään kukaan enää käytä sokeria kahvissa.

pitäiskö se laittaa olkkarin pöydän kulmalle ja odottaa että sille tulee lapsiperheen luonnollinen poistuma?

Tarjoiluastiana meilläkin. Mutta niin, että niitä on pitkin poikin kämppää. Niissä naposteltavaa aina tarjolla, pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä, kääreellisiä karkkeja.

Alkuperäinen kirjoittaja ei-fani mutta:
Ööh, etkö sä laita koskaan mitään tarjolle? Karkkia, keksiä, sipsejä, popcorneja. Tarjoiluastianahan se käy siinä kuin mikä tahansa muukin.

laitan toki, mutta kun mä katan pöytää niin mä haluan että astiat on kauniita. tuota en laittais näkyviin jos vieraita tulee. kauheampia on enää ne unikkokuosiset tekstiilit verhoista patalappuihin. :x

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tarjoiluastiana meilläkin. Mutta niin, että niitä on pitkin poikin kämppää. Niissä naposteltavaa aina tarjolla, pähkinöitä, kuivattuja hedelmiä, kääreellisiä karkkeja.

syöttekö te tollasta jatkuvasti?? :o meillä syödään herkut karkkipäivänä tai sillon kun on vieraita ja sillonkin pöydän ääressä.

joo en itekkää kauheest tykkää,, turhanpäiväisiä koristei-esineitä
..sain viel kaiken lisäks ylpprilahjaks kaks vuotta sitten isomummulta sellasen,, ja viel vaaleanpunaisen..yyyyyyyyyyrjö mink' värinen, ei sovi mihinkään

Ei se ole mikään Marimekon kehittelemä malli, varsin yleinen saksalainen lasiesineen malli aiemmilta vuosisadoilta. Myy pois, jos et itse tykkää. En mäkään rakasta tuota Heljä Liukko-Sundströmin taidetta, mutta mulle sitä kertynyt. Joskus voi olla arvokasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niihin voi laittaa tuikun palamaan. Sopivat hyvin syysiltoihin ja jouluun varsinkin jos ovat tummasävyisiä.

tässä ainoa fiksu käyttötarkoitus. pimeässä ne ei erotu juuri lainkaan ja sillon kun ei polta kynttilää niin laittaa johonkin kaappiin piiloon.

toi mun skoolini on kyllä valitettavasti semmonen kirkas, että ei sovi tuohonkaan käyttöön. :(

Niihin voi laittaa tuikun palamaan. Sopivat hyvin syysiltoihin ja jouluun varsinkin jos ovat tummasävyisiä.

Mariskooliin ei saa laittaa kynttilää pelkälteen.
Sitten voi jos siinä on vettä missä tuikku kelluu.

Alkuperäinen kirjoittaja k:

eli siinä meni se ainoa fiksu käyttötarkitus... :(

Alkuperäinen kirjoittaja yök mikä hirvitys!:
sain synttärilahjaksi tommosen mariskoolin. paitsi että on ruma kun perse niin mä en ymmärrä mitä sillä pitäis tehdä? mummuvainaa tarjos tommosesta sokeria kahvipöydässä, mutta ei nykyään kukaan enää käytä sokeria kahvissa.

pitäiskö se laittaa olkkarin pöydän kulmalle ja odottaa että sille tulee lapsiperheen luonnollinen poistuma?

Miten niin kukaan ei käytä sokeria kahvissa? Siis teillä vai meinasitko ihan yleisesti? :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi ei? Meillä pidetty tuikkua niissä jo vuosia, kuin myös sukulaisillani.

Voi jee, kaikkea sitä pitää kitistä. Heitä meneen tai vie kirpparille jos ei lahja kelpaa, kiliäkö sitä täällä valittaan!!! ei kaikilla voi olla täydellistä makua kuin ap:lla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin, ilmeisesti on kiellettyä sen takia että kun kulhon pohja on niin paksu (kun siitä lähtee se jalka), niin lämmönvaihteluitten takia voi hajota koko skooli. Kun ostin niin mainitsivat kassalla, ja muistan nähneeni muuallakin tuon kynttiläkiellon.

Mutta ei kai sitä vettä tarvi siellä ihan hirveesti olla. Sen verran vaan ettei ihan suoraan pohjaan ota kiinni se tuikku.