Mitä näyttää Oulussa vieraille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bouli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bouli

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
4 072
0
36
Meille tulee ulkomaan vieraita ja pää lyö tyhjää että mitä täällä voisi näyttää kenellekkään,kun tuntuu että ei täällä ole mitään nähtävää tai mihin yleensä mennä :whistle: Joten vinkkejä Oululaisilta että mihin veisitte tai mihin olette vieneet vieraanne =)

Kyllä nuo meillä vierailleet ulkomaanelävät ovat olleet ihan mielissään, kun keskustassakin on vihreää :) Pikisaari on kivannäköinen kesällä, Hupisaaret... Olkaa ja ihmetelkää - ei sitä "ohjelmaa" niin tarvitse järjestää.

Potna-pekalla kierrokselle,tietomaa,nallikari,Hailuoto-reissu,tori ja ihan vaan kaupunkikierros rotuaarilla.Turkansaari ja mitäs sitä keksis...Minkä ikäistä porukkaa saat vieraiksi?

Miehen perhe tulee Englannista ja sitten miehen veli perheineen,joilla kaksi lasta.Turkansaari on näytetty viime kesänä,sekä nämä hupisaaret ja pikisaaret ja keskusta tietenkin.Potnapekka ei taida enään ajaa tälle kesälle :( Tietomaa voisi olla ihan kiva,itsekkään en siellä ole käynyt koskaan.Hailuoto miten sinne pääsee ja onko siellä mitä?

Tietomaa varmaan on ihan hauska paikka,kaikenikäisille.Varatkaa rutkasti aikaa.Hailuotoon mennään Oulunsalosta lautalla ja lauttamatka kestää n.30 minsaa.Ite saarella ei nyt niin kauheesti ole erikoisuuksia jotain käsityöpuoteja,maatila matkailuja ja sit siellä perillä se jokin ravintola/leirintäalua ja siellä on tosi rauhallinen uimaranta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Hailuotoon pääsee lautalla. Ei mikään turistirysä mutta jos rauhaa ja suomalaista maalaisidylliä hakee niin sinne! Tietomaa on hyvä, samoin Nallikari.

Vähän niin kuin Suomenlinna siis tuo Hailuoto??

Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:
Hailuotoon pääsee lautalla. Ei mikään turistirysä mutta jos rauhaa ja suomalaista maalaisidylliä hakee niin sinne! Tietomaa on hyvä, samoin Nallikari.

ei vois verrata.Tuo Hailuoto on aivan kuin jossakin yleensä maaseudulla.

Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:

ei vois verrata.Tuo Hailuoto on aivan kuin jossakin yleensä maaseudulla.
Siis turhan korkeat tavoitteet oli sen paikan suhteen.Mutta kuulostaa silti ihan kivalta ja niin erilaista kun jossain Englannissa.varmaan sitä voi paremminkin verrata Turkansaareen =)

Olen kokemuksia Oulun Edenistä kysellyt ja siinä samassa pyytänyt vinkkejä ravintoloista Oulussa. Ei vain tule vastauksia joten kokeilen teidän ketjusta....

Syyskuussa tulemme viikonlopuksi viettämään 10-v hääpäivää ja siihen liittyen kyselen ravintolaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Olen kokemuksia Oulun Edenistä kysellyt ja siinä samassa pyytänyt vinkkejä ravintoloista Oulussa. Ei vain tule vastauksia joten kokeilen teidän ketjusta....

Syyskuussa tulemme viikonlopuksi viettämään 10-v hääpäivää ja siihen liittyen kyselen ravintolaa jne.

Oulun 2 parasta, ja kohtuuhintaista ravintolaa on mun mielestä Olimpos ja Crecian :) Edenistä en yöpymispaikkana osaa sanoa - Nokian Edenissä olen käynyt ja se oli ok.

Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Siis eikö sulla ole hajuakaan mikä paikka on Hailuoto?Etippä se ja tutustu paikkaan.Sehän on siis oma pitäjä sinänsä.

No ei ole muuta kun se että sellainen paikka on tässä vieressä jossain.Muuta en tiedä,olen vain ajatellut että siellä ei muuta ole kun tavallisia asuntoja.

Yhteistyössä