Mitä muuta sairaanhoitaja amk voi tehdä, kuin hoitotyötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kypsä

Vieras
Nyt ideoita, neuvoja, vinkkejä kehiin. En jaksa enää puurtaa paskalla palkalla sairaalassa vaativassa erikoistason työssä, jota ei arvosta kukaan. Jotain muuta voisi elämässään tehdä, mutta mitä?

Ja jollei tällä tutkinnolla mitään tee, niin mikä ois siisti sisätyö jossa lähtöpalkka vähintään sen 3000e?

edellisiin viesteihin kommentoisin, että sh ei voi työskennellä lääkärinä, psykologina eikä logopedina ilman laajaa lisäkoulutusta :)
ja ohjaajan lähtöpalkka tuskin on edes lähellä tota 3000e joka ap:lla on tossa vaatimuksena :D
Eipä taida sh:n koulutuksella olla mitään työtä tarjolla tuohon palkkaluokkaan...

Anestesialääkäreiden kanssa työskennelleenä tiedän, että lääke-edustajat ovat ihan puhelinmyyjien tasolla arvostuksessa. Joten ihan kovin äkkiä en oo siihen hommaan lähdössä, perhe-elämäkin vaikeuttaa jonkun verran sitä hommaa.

Vaikeaa on jos myyntityo ei kiinnosta ja vahintaan 3000 e/kk palkkavaatimus. Itse olen vaihtanut sairaanhoitajasta vakuutusalalle ja olen nyt reilussa 3 tonnissa kk-palkassa mutta mulla onkin jo vuosia kokemusta.

edellisiin viesteihin kommentoisin, että sh ei voi työskennellä lääkärinä, psykologina eikä logopedina ilman laajaa lisäkoulutusta :)
ja ohjaajan lähtöpalkka tuskin on edes lähellä tota 3000e joka ap:lla on tossa vaatimuksena :D
Eipä taida sh:n koulutuksella olla mitään työtä tarjolla tuohon palkkaluokkaan...

Et kai sä tosissaan luule ihmisiä niin tyhmäksi, että he luulevat että sairaanhoitaja voi toimia psykolopgina tai lääkärinä? :D Ne oli ehdotuksia muihin aloihin, joissa palkka yli 3000.

[QUOTE="vieras";27895684]Et kai sä tosissaan luule ihmisiä niin tyhmäksi, että he luulevat että sairaanhoitaja voi toimia psykolopgina tai lääkärinä? :D Ne oli ehdotuksia muihin aloihin, joissa palkka yli 3000.[/QUOTE]

Tällä palstalla pitkään pyörineenä TIEDÄN olevan niin tyhmiä ihmisiä.
Ja onhan noita valepsykologeja ja valelääkäreitä....

[QUOTE="vieras";27895619]Sun kannattaa varmaan vaan jatkaa siinä kakkaduunissa jos ei lisäkoulutus kiinnosta ja lääke-edustajan työki on niiiin kakkaa ja hankalaa :headwall:[/QUOTE]

Osaatko sä lukea?
Mä sanoin että koulutus on ok, jos se kestää maks. neljä vuotta mutta en halua lähteä opiskelemaan kymmeneksi vuodeksi uuteen ammattiin. Sekö tarkoittaa sun mielestä sitä, että "lisäkoulutus ei kiinnosta"? Ja kai sitä on muitakin vaihtoehtoja kuin lääke-edustajan työ?

Ota ne iltalääkkees ja rauhoitu.

Mistä sais lisätietoa tuosta Kelan duunista? Entä mikä on tutkimussairaanhoitaja? Tai siis osaan kuvitella mikä se on, mutta siis mistä tuommoista työtä voi lähteä etsimään? Mistä saisi lisätietoa siitä?
Sairaanhoidon ammattiopettajaakin olen miettinyt, mutta en ole ihan varma oisko se mun juttu. Tällä hetkellä kaipaan jotain paperinpyörittelytyötä jossa ei tarvitsisi tavata joka päivä kymmeniä uusia ihmisiä..

Alkuperäinen kirjoittaja kypsä;27895769:
Osaatko sä lukea?
Mä sanoin että koulutus on ok, jos se kestää maks. neljä vuotta mutta en halua lähteä opiskelemaan kymmeneksi vuodeksi uuteen ammattiin. Sekö tarkoittaa sun mielestä sitä, että "lisäkoulutus ei kiinnosta"? Ja kai sitä on muitakin vaihtoehtoja kuin lääke-edustajan työ?

Ota ne iltalääkkees ja rauhoitu.

Et kommentoinut tuota opettajaehdostusta, mitä mieltä siitä? Opiskella voi työn ohessakin ja kestää lyhimmillään muistaakseni vain pari vuotta (sosiaalityöntekijäkaverini teki tuon ratkaisun).

Alkuperäinen kirjoittaja kypsä;27895781:
Mistä sais lisätietoa tuosta Kelan duunista? Entä mikä on tutkimussairaanhoitaja? Tai siis osaan kuvitella mikä se on, mutta siis mistä tuommoista työtä voi lähteä etsimään? Mistä saisi lisätietoa siitä?
Sairaanhoidon ammattiopettajaakin olen miettinyt, mutta en ole ihan varma oisko se mun juttu. Tällä hetkellä kaipaan jotain paperinpyörittelytyötä jossa ei tarvitsisi tavata joka päivä kymmeniä uusia ihmisiä..

Tutustu tähän eli Covance
http://jobsearch.covance.com/Finland/

Sairaanhoitaja on ihan hyvä pohjakoulutus lääketutkimushoitajalle.

http://jobsearch.covance.com/finland-jobs.aspx

Tuo näyttäis toimivan, en tosin tiedä mitä paikkoja nuo on.

Nuo muut, kuin hoitoalan työpaikat on niin kiven alla (jos ei ole pk-seudulla), että itse tein sellaisen ratkaisun että lähdin opiskelemaan insinööriksi. Eli alanvaihto, ihan totaalinen. Ei ole tarvinnut katua, 6 vuotta siistiä sisätyötä takana ja hyvällä palkalla. Niin ja työaika ma-pe, 8-16 (liukuva). :)

http://jobsearch.covance.com/finland-jobs.aspx

Tuo näyttäis toimivan, en tosin tiedä mitä paikkoja nuo on.

Nuo muut, kuin hoitoalan työpaikat on niin kiven alla (jos ei ole pk-seudulla), että itse tein sellaisen ratkaisun että lähdin opiskelemaan insinööriksi. Eli alanvaihto, ihan totaalinen. Ei ole tarvinnut katua, 6 vuotta siistiä sisätyötä takana ja hyvällä palkalla. Niin ja työaika ma-pe, 8-16 (liukuva). :)

Kerro lisää sun ammatista ja toimenkuvasta? Mulla ei ole mitään käsitystä insinööreistä, muuta kuin että niitten ajatusmaailma on valtaväestöstä poikkeava ja keskenään samanlainen ;) Oliko opinnot sun mielestä vaikeita? Menitkö suoraan amk:iin vai lähditkö kauppiksen kautta liikkeelle? Saiko shn tutkinnosta mitään hyvityksiä?

Yhteistyössä