Mitä mukaan matkalle etelään???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja temppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

temppa

Uusi jäsen
26.05.2006
1
0
1
Hei vaan kaikki!

Olen lähdössä anoppini :) kanssa kreikkaan naxoksen saarelle tiistaina ja mukaan tulee 1,2v ikäinen tyttö ja 3,2v ikäinen poika.

Kaipaisin nopeasti tietoa mitä kaikkea kannattaa ottaa mukaan???!!!

Tyttö ei juo enään tuttelia mutta voiko paikallista maitoa juoda? J

Jos jollain olisi laittaa minulle joku lista mukaan otettavista tavaroista ja ruoista niin KIITOS!!

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=446782 on jonkin sorttista listaa...
ja aina taatusti tulee raahattua ihan liikaa vaikka kuinka koittaisi karsia. KOhteenne kyllä taitaa olla semmoinen että lapset pärjäävät hienosti. ja jos nyt viikko menee ilman maitoa niin eipä lapsi siihen vielä kuole... ;) Mehuja ja limsaa kehiin veden lisäksi ja hyvin pärjää,nesteyttääkin paremmin kuinnälän vievä maito.

Ja varmaan tuon ikäiset jo syövät siellä kaikkea mitä ravintollasta saa,tai siis ravintoloista saanee aina jotain joka kelpaa lapsillekin.

Jos pienemmällä vaikka oma haarukka tai nokkamuki niin ehdottomasti mukaan, ei taida kovin monissa paikoissa olla lasten ruokailuvälineitä tarjolla. Meillä oli pienemmällä reissussa omat tupperin aterimet mukana. =)

Iloista ja rentouttavaa matkaa! :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 16:12 temppa kirjoitti:
Tyttö ei juo enään tuttelia mutta voiko paikallista maitoa juoda? J

Kaupoista saa sekä paikallista että saksalaista iskukuumennettua maitoa, joka on maultaan aavistuksen makeampaa kuin meidän maito, mutta muuten ihan turvallista ja hyvää. ;)

Ei millaan pahalla, mutta suuresti ihmettelen tuota tavaramaaraa, jota mukananne matkoille kuljetatte ( lapselle omat ruokailuvalineet ym. ). Me on selvitty huomattavasti vahemmalla tavaralla, ja matkustellaan paljon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 12:51 Chayenne kirjoitti:
Ei millaan pahalla, mutta suuresti ihmettelen tuota tavaramaaraa, jota mukananne matkoille kuljetatte ( lapselle omat ruokailuvalineet ym. ). Me on selvitty huomattavasti vahemmalla tavaralla, ja matkustellaan paljon.

OIsko avainsana tuo "matkustellaan paljon" ;) Mäkin nimittäin todella ihmettelen...Meillä on yksi käsimatkatavara ja yksi matkalaukku ja sillä on matkustanu tähän asti 4 ja seuraavalle matkalle samalla tavaramäärällä lähtee 5 =) . Eli lähdetään sillä ajatuksella, että kaikkea voi ostaa paikanpäältä, jos yllättävä tarve tulee. Ei ihan joka asiaan tarvi varautua ja huomiodaan että ainakin T-paitoja tulee osteltua matkoilta, eli niitä ei raahata mukana.
Tosin tosta käsimatkatavarasta on joustettu nyt kun lapset on isompia, molemmat saa ottaa repun, mutta siitä on huolehdittava täysin itse, mä huolehdin tasan sen yhden käsimatkatavaran ja jos lapset hukkaa omansa niin ei voi mitään...Paitsi että se on niin tärkeä juttu, että mä luulen olevan todennäköisempää että mä hukkaan sen käsimatkatavaran, kun että lapset hukkaa omansa ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2006 klo 12:51 Chayenne kirjoitti:

Meillä esim nuo ruokailuvälineet oli mukana siksi että reissun aikana 1.5v ikäinen tyttäremme syö kaiken itse ja tavan aikuistenhaarukalla se ei onnistu, syöttääkään ei saa, joten onneksi oli otettu reissuun mukaan ettei jokainen ruokailu mennyt sodaksi. =) Egyptissä ainakaan ei yhdessäkään ravintolassa ollut lastenaterimia ja vajaa 3v esikoinenkin joutui syömään aikuisten haarukalla. toki jos tuon ikäisiä vielä syötetään niin turhaapa silloin on aterimia mukana raahat. sama jos lapsii juo iitse ja kotona sen tekee nokkamukista niin kannattanee ottaa muki mukaan ettei loman aikana tarttee opetellla lasista juomaan! Kukin tavallaan... =)

Yhteistyössä