Mitä mukaan laitokselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekakerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ekakerta

Vieras
Haluaisin että mukaan tulisi kaikki tarpeellinen. Olen jo jotain pakannutkin, mutta tuntuu että jotkin tavarat on liikaa ja jotkin puuttuu.
Heittäkääs kokeneemmat vähän vinkkiä!

Kiittää ja kumartaa!

En kai mä pakannut kuin omat peseytymisvälineet, harjan ja dödön :) Siis tietty lompakon, avaimet ja kännykän myös.
Mies toi kotiutumisvaatteet mulle ja vauvalle myöhemmin, olin ne kyllä kotiin valmiiksi laittanut.

Omat siteet, alusvaatteet ja Lansinohlin, vai mikälie olikaan =) Nämä siis olivat minulle hyödyllisimmät =) Ja tietysti vauvan vaatteet ja omat vaatteet kotia menoa varten!

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
En kai mä pakannut kuin omat peseytymisvälineet, harjan ja dödön :) Siis tietty lompakon, avaimet ja kännykän myös.
Mies toi kotiutumisvaatteet mulle ja vauvalle myöhemmin, olin ne kyllä kotiin valmiiksi laittanut.

Ei kun joo, oli mullakin imetysliivit :)

Imetysliivit ja liivinsuojat ehdoton, nännit tulee niin kipeiksi ettei ilman voi olla. Ne liivinsuojat siis lähinnä suojelemassa rintoja kaikilta hipaisuilta, auts!

Omat sukat, sairaalan sukat on hirveitä. Maun mukaan myös omia pikkareita ja siteitä, koska nekin on hirveitä, tosin itse käytin niitä silti.

Dödö olis aika kauhea jos se unohtuis, tai hampipesuvälineet. Sitten hiusharja ja huulirasva ja käsivoide. Mutta ainakin Naikkarin kahviossa myydään kaikenlaista hygieniatavaraa. Kuten myös karkkia, jos iskee naminälkä.

Naistenlehtiä ja eväitä on kiva olla mukana jo synnytyksessä, jos sattuu hidas synnytys, voi sitten lueskella supistusten välissä... :D

Jos olet huono nukkumaan niin korvatulpat on aika ehdottomat. Itse tykkäsin että on oma oloasu kun se sairaalan tanttu on aika kamala. Tietysti myös omat siteet ja alusvaatteet on aika ehdottomat.

Moi!

Mä en kyllä ole mitenkään kokenut, mutta pakkasin itse noita sen mukaan, mitä ajattelin että tarttisin siellä. Mulla on pakattuna tällä hetkellä reppu, missä on mun oleskelu vaatteet + tavarat sairaalassa, kun en halua käyttää välttämättä niitä sairaalan vaatteita, eli:

gollege-housut
kaks imetyspaitaa, lyhyt ja pitkähihaset
imetysliivit
kolmet alushousut
sukat
(reppuun pitäis lisätä vielä oleskelu/sisä-kengät)

hygieniavälineet:
vähän meikkejä, tyyliin ripsari jne.. saa nähä tuleeko laitettua, mut varmuuden vuoks.
shampoo&hoitoaine+suihkugeeli
matkafööni
dödö
liivinsuojia
imukykyisiä siteitä
korvatulpat :D
hammasharja+tahna

Vauvalle ja itselle kotiutumisvaatteet saa tuoda toi miekkonen sitten sinne myöhemmin..

Moi!

Mä en kyllä ole mitenkään kokenut, mutta pakkasin itse noita sen mukaan, mitä ajattelin että tarttisin siellä. Mulla on pakattuna tällä hetkellä reppu, missä on mun oleskelu vaatteet + tavarat sairaalassa, kun en halua käyttää välttämättä niitä sairaalan vaatteita, eli:

gollege-housut
imetysliivit
kolmet alushousut
sukat

hygieniavälineet:
vähän meikkejä, tyyliin ripsari jne.. saa nähä tuleeko laitettua, mut varmuuden vuoks.
matkafööni
dödö
liivinsuojia
imukykyisiä siteitä
hammasharja+tahna

Vauvalle ja itselle kotiutumisvaatteet saa tuoda toi miekkonen sitten sinne myöhemmin..

Moi!

gollege-housut
imetysliivit
kolmet alushousut
sukat

hygieniavälineet:
matkafööni
dödö
liivinsuojia
imukykyisiä siteitä
hammasharja+tahna

kaikkein kätevimpiä just synnytyksen jälkeen on kyllä ne sairaalaan jättisiteet sekä ne sairaalanmekot ja aamutakit...ei olis tullu mieleenkään käyttää muita...

Hyvähän niitä omia on ottaa mukaan, mutta kuten jo edellä todettiin niin sairaalan kaavussa on aika hyvä ja varsinkin helppo olla. Samoin niitten "ihanien" verkkokalsareiden kanssa on helpointa kun siteet on aika isoja. Sukat ja ehkä tossut ois kiva jos on omat mukana. Meikkijuttuja ja hiustenlaittohommia en toista hakemaan lähtiessä ota mukaan, koska vaikka normaalisti meikit onkin koko ajan naamassa, niin siellä se on kyl viiminen mitä miettii.

Mulla oli harja, hammasharja ja -tahna ja dödö ja imetysliivit. Sitten äitiyskortti, rahaa, kännykkä ja kamera (tai siis sen otti varsinaisesti mies). Kirja luettavaksi.

Ei muistaakseni muuta, enkä muuta kokenut tarvitsevanikaan. Sairaalasta saa vauvalle kaiken muun paitsi kotiutumisvaatteet ja itselle sai esim. Lansinohin sairaalasta. Ja sairaalan vaatteet oli mun mielestä myös kaikkein kätevimmät alusvaatteita myöten, sai laittaa pyykkiin siellä.

puhelimen akku
Hygieniavälineet
suklaata
lukemista, käsityö, ristikko tai muuta vastaavaa, jotta saa ajan kulumaan.
Nyt olen miettinyt, jos ottais omia paitoja edes, ne sairaalan kamppeet on niin hirveät.

Yhteistyössä