Mitä mukaan laitokselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoinen tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Esikoinen tulossa:
Rintapumpukin oon saanu ystävältä lainaan.. Mua kans mietityttää lähinnä se, miten se aika kuluu siellä...Eli kaipasin lähinnä juuri siihen neuvoja mitä itelle, että jos joutuu olee vähänkin pitempään siellä laitoksella..

Lehtiä ja telkkari löytyy osastolta, ja jos ne ei riitä ajankuluks, niin onhan siellä sairaalassa kanttiini, josta voi hakea muuta luettavaa. Kysissä ainakin oli nettiyhteys osastolla.
Todennäköisesti olet siellä sairaalassa max kolme päivää, josta suurin osa menee vauvan ympärillä, joten ei siellä nyt ihan ehdi tylsyyteen kuolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Esikoinen tulossa:
Rintapumpukin oon saanu ystävältä lainaan.. Mua kans mietityttää lähinnä se, miten se aika kuluu siellä...Eli kaipasin lähinnä juuri siihen neuvoja mitä itelle, että jos joutuu olee vähänkin pitempään siellä laitoksella..

No jos tykkäät meikata, ota meikit. Ja puhdistusjutut niille. Ja lehtiä, tai kirjoja, jos tykkäät sellasista. Käsitöitä? Kalenteri (musta on aina kiva plärätä kalenteria ja järjestää sitä, ihan huvin vuoksi ), kyniä, osoitekirja (niitäkin mä tykkään päivitellä, muutenhan sitä ei siellä tarvi ). Mä keksin heti vaikka mitä tekemistä, jos saisin siellä vaan oleskella vauvan kanssa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja raili:
laitoksella ei ihmeitä tarvi, mies voi tuoda sit jälkikäteen
itelle ehdottomat huulirasva hammasharja kamera kännykkä+laturi, muuta en tarvinnut

kotona on hyvä olla pakastin täynnä ruokaa sillä alussa et ehdi kokata tai tehdä muitakaan kotihommia,
sekä juomaa jos imetät

Kyllä mä ehdin tehdä muutakin ihan alussa jo! Outo että ei muka ehdi muuta kuin.. mitä? Syöttää??

Niin, äitiyskortti se tärkein taitaa olla, mies voi tuoda sit muut perässä, mutta jos haluat jo kaiken pistää valmiiksi, niin tässä mun muistilistaa ja noilla pääsee jo pitkälle:
-omia sukkia ja alushousuja
-hygieniatuotteet
-kamera
-kännykkä

Mulla oli lisäksi ristikkolehti ja suklaapatukoita, mut kumpikin osoittautui tarpeettomaksi. Sairaalassa syödäänkin koko ajan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tynä:
Alkuperäinen kirjoittaja hölmökö:
Seuraavaksi varmaankin kysyt , että mistä tietää kun synnytys on alkanut ..?

Älä viitti olla tommonen.

Ota ap jotain lukemista mukaan tai vaikka ristipisto töitä...
Mulla kävi aika pitkäks. Alussa tieten väsytti mut sitten viimeset päivät...uuh

Mulla taas oli niin kiire, että hyvä että syömään ehti. Tuli sitä kyllä juteltua muiden kanssa, sillä olin kuuden hengen huoneessa. Eli voi olla miten päin vaan... Jos huonekavereita ei ole, niin sitten varmaan kaipaakin lukemista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, äitiyskortti se tärkein taitaa olla, mies voi tuoda sit muut perässä, mutta jos haluat jo kaiken pistää valmiiksi, niin tässä mun muistilistaa ja noilla pääsee jo pitkälle:
-omia sukkia ja alushousuja
-hygieniatuotteet
-kamera
-kännykkä

Mulla oli lisäksi ristikkolehti ja suklaapatukoita, mut kumpikin osoittautui tarpeettomaksi. Sairaalassa syödäänkin koko ajan :D

mulla oli silti nälkä useemmin kuin ruoka-aikana. Siivoojat sit tarjos mulle jotain kiisseliä ja hedelmiä välipalojen välipaloiksi:D

Kiitos kovasti vastauksista...tuli semmosta tietoo mitä jo ties että kantsii ottaa mukaan ja olla valmiina, mutta paljon myös mitä ei ollu tullu itelle mieleen..Ja varmaan on niin monta mielipidettä kun vastaajaakin..Siis siinä, mitä hyvä olla kotona valmiina..

Yhteistyössä