mitä mukaan "laitokselle"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimyy

Uusi jäsen
02.09.2010
17
0
1
elikkäs meil esikoisen ootus meneillä, viikkoja nippanappa 34, :O , ja alkanu mietityttään et mitä pitäs olla pakattuna mukaan kun lähtö synnärille tulee..

ja meil ku ei sairaala ihan vieres, ni ois kohtuu kiva että suunnilleen kaikki ois mukana, ettei tarvis "ukkokultaa", tai muita, asialle laittaa.. vaikka tiedän että jos äkkilähtö tulee ni asiat hoituu kyllä niin että kotia ja elon alkuun päästään :heart:

Viimeksi muokattu:
Mä otin neuvolakortin, itselle kotiintulovaatteet, sudokulehden ja kirjan. Ne riitti :) Mies toi kotiintulopäivänä turvakaukalon ja vauvalle vaatteet. Jotka siis olin pakannut aikaisemmin jo kaukaloon valmiiksi.

Eipä siellä sairaalassa mitään ihmeempiä tarvitse.

Meillä syntyi musu Toukokuussa.
Asuin yksin siihen aikaan kun synnärille lähtö tuli.
Mukaan otin:
- Neukkukortti
- Omat pikkarit
- Siteitä( laitokselta saa kamalia)
- Vauvalle kotiintulovaatteet
- Itselle kotiintulovaatteet
- Mp3
- Turvakaukalo
- Seiskan

Hyvin riitti

Minulla on ihan kunnon lista tehtynä koska rakastan listoja :D
Pienemmälläkin määrällä pärjää mutta kun nämä ottaa mukaan, ei taatusti muuta kaipaa:

oma laukku:

alushousut
kännykkä
handsfree
kamera
laturit
lompakko
nla-kortti
liivinsuojia
korvatulpat
ponnareita ja pinnejä
imetysliivit
parit lökärit
sukat
parit imetystopit
lukemista
aamutossut
synnytysmusiikkia
syötävää

Toilettilaukku:

dödö
kosteusvoide
shampoo
pesuaine
pesupuhvi
sheiveri
huulirasva
hammasharja ja tahna
harja

hoitolaukku:

body x2
myssy
tumput
sukat
kevyt haalari
peitto
housut
tutti
harso

Olen joutunut sektioon kahdesti. Milteinpä tärkein välineeni oli yllättäen mp3 soitin, johon olin etukäteen tallentanut rentoutuscd:ltä linnunviserrystä ja muita rentoutusjuttuja. Vauvat nukkui paljon, sitä oli aikaa kuunnella. Myös kannettava cd, josta kuuntelin äänikirjoja. Pystyi pimeässä makaa ja kuuntelee. kirjoja ei ole tullu luettua, noi kuunneltavat oli jotenkin helpompia.

Sairaala matkalle (meillä 60km) autonpenkille jätesäkki + pari frotee pyyhettä suojaksi

Neuvolakortti,
Kännykän laturi (on ne tärkeimmät),
Kamera,
Imetystoppi (käytin ite öisin sairaalassa) tai sit imetysliivit (tääl kyl sai sairaalastaki lainaan),
Hygienia tarvikkeet (hammasharja, shamppoo, pikkuputelo käsirasvaa, harja)
Vähän rahaa

Miehelle lukemista + pikkunaposteltavaa + juotavaa + muutama kolikko et saa syötävää automsaatista jos kanttiini tai huoltamot ei ole auki

Kotiutumisvaatteet vauvalle + itelle mies toi tullessaan hakemaan meidät (olin pakannu kaukaloon valmiiksi).

Vauvalle otin oman lakin + tutin

Omat vaatteet, kirja, pesuaineet, jotain naposteltavaa, varmaankin villasukan tekeleitä =), IMETYSLIIVIT JA LIIVINSUOJAT on tärkeitä, omia sukkia ja varmaankin tällä kertaa myös omat tohvelit.

-Omia sukkia suosittelen, sekä jos mahdollista omat sisäkengät (vaikka jotkut urheilusandaalit tms). Meillä oli osastot niin täysiä että oma koko kengistä oli loppu ja olis pitänyt tarpoa 3 numeroa liian suurilla. Hyvä vinkki jonka aikoinaan täältä sain ja osoittautui tarpeellisimmaksi.

Monilta tullutkin jo hyvät vinkit kameroista, latureista ym. Oma kosmetiikka oli mulle ainakin tärkeää, siis shampoo ja hoitoaine. Ne sairaalan yleisaineet oli hirveitä. Meikkasin kotiinlähtiessä, en toki muuten. Kotiinlähtövaatteet mulla oli samat millä sairaalaan meninkin, ei todellakaan mahtunut "omat" vaatteet heti synnytyksen jälkeen. Eli äitiysverkkarit oli pop :D