Mitä mukaan laitokselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoinen tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoinen tulossa

Vieras
Eli, mulla nyt viikkoja 36+2, pitäs vissiin jo laittaa valmiiks tavarat mitä ottaa mukaan laitokselle..Mutta en oikein tiedä mitä pitäs ottaa mukaan itelle, entä vauvalle...Otanko vauvalle toppahaalarin vai kevyemmän puvun yms..
Entä mitä kaikkee on hyvä olla valmiina kotona sitten kun kotiudutaan..?

Jos teitä tullaan autolla hakeen niin kevyttoppakin menee mut jos sillon jo pakastaa niin no, se vähän riippuu.
Itelle kannattaa ottaa
*hiusharja
*pesuvehkeet
*dödö
*huulirasva
*kamera
*puhelin
*kotiin lähtö vaatteet ja vauvalle kans..

Mitä teillä nyt ylipäätään on hankittu kotiin? Onko pinnis vai missä vauva nukkuu, sen vaatteet? Vaunut, vaipat.

Ota mukaan sairaalaan, ainakin kännykkä, kamera ja laturit molempiin. Liivinsuojia, ja jotain herkkuja itelle. Ja omat shamppoot ja joku ihanan tuoksunen suihkusaippua.

Kotona osottamassa hyvä olla ainakin vaippoja vauvalle (ja toki terveyssiteitä itelle), vauvan vaatteet ja sanky vauvalle. Niillä pääsee jo pitkälle! =)

Alkuperäinen kirjoittaja hölmökö:
Seuraavaksi varmaankin kysyt , että mistä tietää kun synnytys on alkanut ..?

Älä viitti olla tommonen.

Ota ap jotain lukemista mukaan tai vaikka ristipisto töitä...
Mulla kävi aika pitkäks. Alussa tieten väsytti mut sitten viimeset päivät...uuh

laitoksella ei ihmeitä tarvi, mies voi tuoda sit jälkikäteen
itelle ehdottomat huulirasva hammasharja kamera kännykkä+laturi, muuta en tarvinnut

kotona on hyvä olla pakastin täynnä ruokaa sillä alussa et ehdi kokata tai tehdä muitakaan kotihommia,
sekä juomaa jos imetät

Joo, muotoilin kysymyksen tosi huonosti.. Eli kotona on valmiina kyllä kaikki oleellinen (sänky, vaippoja, vaatteet, amme, pulloja, vaunut, sitteri yms yms..) Mutta tarkotin just lähinnä sillä mitä hyvä olla kotona just kaikki korvikkeet, nenä-frida, rasvoja, tippoja yms...

turvakaukalo jos autolla kotiudutte!
ja kotiutumisvaatteet vauvalle ja sulle, ne äitiysvaatteet ei välttämättä pysy päällä kun olet synnyttänyt. Kunnolliset imetysliivit! Meilläki tosin mies joutu ennen mun kotiutumista hakee kaupasta isommat ku ei mahtunutkaan ne mitkä olin itse valmiiksi ostanut, rinnat voi aluksi suurentua monta kuppikokoa. Ja liivinsuojuksia ei jka sairaalasta sa, ainaki meillä oli "talon puolesta" tarjolla vaan yhdistelmä verkkoliivi+harso, eli kotimatkaa varten semmonen... Ja kotimatkaa varten myös siteitä ittellesi, sairaalassa on monesti vaan niitä hehtaarin kokoisia.

Ja neuvolakortti on semmonen minkä kätilö tahtois päästä kattelemaan.

Sit jotai ajankulua kuten lehtiä, ristikoita, päiväkirja...

Alkuperäinen kirjoittaja Esikoinen tulossa:
Joo, muotoilin kysymyksen tosi huonosti.. Eli kotona on valmiina kyllä kaikki oleellinen (sänky, vaippoja, vaatteet, amme, pulloja, vaunut, sitteri yms yms..) Mutta tarkotin just lähinnä sillä mitä hyvä olla kotona just kaikki korvikkeet, nenä-frida, rasvoja, tippoja yms...

Meillekin sanottiin etukäteen, et varmuuden vuoksi korviketta, mut lopulta se oli ihan turhaa. Kyllä sen jo sairaalassa huomaa alkaako imetys yhtään sujua. Tai riippuu tietysti kuinka pitkään siellä on. Mä olin esikoisen kanssa aika kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja jonsku:
ainoa mitä oikeasti pitäisi muistaa ottaa mukaan kun lähtee synnyttämään on äitysneuvolakortti

Peesaan! Kaiken muun ehtii myöhemminkin, mutta toki on hyvä pakata kamat valmiiksi. Itse tykkäsin kyllä omista alushousuista! Ne verkkopöksyt oli kamalat!! :laugh: Tietty ihan aluksi on käytännöllisemmät, josko kovin vuotaa... ;)

Mä en ainakaan oo synnyttämään mennessäni tarvinnu paljo mitään. Äitiyskortti ja kamera ja mies. ja kännykkä. :laugh:
Ja sit kun oon kotiin lähteny niin mies on tullut hakemaan mukanaan turvaistuin jossa mukana vaatteet jotka oon kotona pakannu vauvalle jo aikaisemmin.

mä en periaatteesta ostanut korviketta valmiiksi. Jos näyttää siltä että tarvii, ehtii sitä hakea. Ja eipä sitä välttämättä tarvita ollenkaankaan!

Rintapumppu on kyllä itelle ollu tosi tärkee imetyksen aluksi kun rinnat pakkautu koko ajan, mutta senkin sain aluksi ilmaiseksi sairaalasta kun luovutin maitoa, ja sit kun ostin oman pumpun, lopetiin luovutuksen ja palautin sairaalan masiinan

Lukemista ittelle, käsitöitä, kannettava dvd soitin kuulokkeilla, mp3, kännykkäs ja laturit. Ainakin noilla luulis omaa rauhaa löytävän sairaalassa vähän. Minä ainakin otan seuraavalla kerralla jotain noista ittelle mukaan, pitkästyin tosi pahasti sairaalassa olo aikana ja mihinkään ei saanut mennä osastolta. Jos tv:tä yritin mennä kattoon niin hoitajat oli heti hätistämässä huoneeseen lepäämään niin kuin muutkin äidit tekee. En ole mitään synnärille uusia kavereita hakemaan menevää tyyppiä, pakollinen paha se siellä olo synnytyksen jälkeen ollut aina.

Alkuperäinen kirjoittaja raili:
laitoksella ei ihmeitä tarvi, mies voi tuoda sit jälkikäteen
itelle ehdottomat huulirasva hammasharja kamera kännykkä+laturi, muuta en tarvinnut

kotona on hyvä olla pakastin täynnä ruokaa sillä alussa et ehdi kokata tai tehdä muitakaan kotihommia,
sekä juomaa jos imetät

Voi ei.... :D

Mä sanoisin kyllä ennemmin, että kivempi on kokkailla sitt ilman sitä mahaa: keskity nyt vaan ap olemaan raskas, äläkä ala höösätä mitään ruokaa ylenpalttisella raivolla. ;)

Mitä sä ottaisit mukaan, jos lähtisit viikonlopuksi kylään?

Jos ei kiinnosta ajatus niistä sairaalan jättimäisistä siteistä,ota yösiteitä reilusti mukaan.Ekan päivän osastolla käytin hampaat irvessä niitä sairaalan sidehirvityksiä,sit oli pakko soittaa miehelle että tuo mulle siivekkeellisiä yösiteitä. :kieh: Kotona on hyvä olla keittosuolatippoja odottamassa jos vauvalla on nenä tukossa.

Kännykkä, laturi, alushousut, sukat , dödö ja shampoo. JOs ette asu kaukana sairaalasta, mies ehtii kaiken muun kelkkoa myöhemmin. Ja kotiinkaan ei kannata "varmuuden vuoks" varata kauheasti tavaraa, kyllä niitä tippoja, rasvoja yms. ehtii hakea tarpeen mukaan.

Rintapumpukin oon saanu ystävältä lainaan.. Mua kans mietityttää lähinnä se, miten se aika kuluu siellä...Eli kaipasin lähinnä juuri siihen neuvoja mitä itelle, että jos joutuu olee vähänkin pitempään siellä laitoksella..

juu mäkään en todellakaan kokannut mahan kanssa:D Aikaahan pikkuvauvan kanssa oli, kun se ei muuta tehny ku nukku ja söi. Oli ihan kiva tehdä kotitöitä ajankuluksi. Ja jos ei kumpaakaan kokkaaminen huvittanu, vauva kainaloon ja mentiin pitsalle:D

Yhteistyössä