Mulla on onni ollut matkassa jakumpikin mun mummoistani on edelleen elossa 
Meilläkään ei mummot koskaan ole kertoneet iltasatuja vaan varsinkin isön äiti kertoili aina juttuja mun isän ja hänen sisaruksien lapsuudesta (suosikki tarina olise, kun pässi jahtasi isiä takaa tai kun tätini ajoi mopolla pellon kautta tallin seinään). Ihania ja lämpimiä kesä muistoja. Tuvalta ja mökiltä. Kamalat ukkoset mummolassa, miten ukki antoi lakuja mummolta salaa (vaikka taatusti mummo kyllä tiesi), mummot on paistaneet maailman parhaat letut, kalakukot ja riisipiirakat ja kukaan ei voi koskaan tehdä parempaa ruokaa kun mummo
Mummo on opettanut neulomaan, virkaamaan, nypläämään ja kutomaan kangaspuilla. Ja maalaamaan ikoneita. Aaaah ja mummon luona tehtiin a i n a mikroleipää (ruislimppua ja päälle paaaljon juustoa ja mikroon niin pitkäksi aikaa että juusto suli) ja mummolla oli antaa ituja ja itse tehtyä salaatinkastiketta millon ikinä niitä vaan pyysi.
Ja mummon edessä ei kiroiltu (eikä kiroilla).
Ja ukit
Onni omistaa maailman parhaat isovanhemmat.
Meilläkään ei mummot koskaan ole kertoneet iltasatuja vaan varsinkin isön äiti kertoili aina juttuja mun isän ja hänen sisaruksien lapsuudesta (suosikki tarina olise, kun pässi jahtasi isiä takaa tai kun tätini ajoi mopolla pellon kautta tallin seinään). Ihania ja lämpimiä kesä muistoja. Tuvalta ja mökiltä. Kamalat ukkoset mummolassa, miten ukki antoi lakuja mummolta salaa (vaikka taatusti mummo kyllä tiesi), mummot on paistaneet maailman parhaat letut, kalakukot ja riisipiirakat ja kukaan ei voi koskaan tehdä parempaa ruokaa kun mummo
Ja mummon edessä ei kiroiltu (eikä kiroilla).
Ja ukit