Itse olen ollut kaasona yhden ystävän häissä ja polttareita järkätessäni tiesin heti, että morsian ei ole myyntityyppi ollenkaan. Vietettiin sitten perinteinen "morsiussauna" kasvo- ja jalkahoitoineen ja meikkauksineen. Sit tehtiin yhdessä ruoka ja syötiin hyvin omassa porukassa ja lähdettiin "isoon kaupunkiin" elokuvien kautta juhlimaan. Morsian tosiaan oli sellainen hiljaisempi ja hillitympi tyyppi, joten olisismme saaneet ikuiset vihat päälle, jos oltais pakotettu johonkin pukeutumistouhuihin tai myymään jotain hullua. Yksissä toisissa polttareissa oli pukeutumistouhut, mutta silloinkaan ei myyty mitään.
Kyllä mun mielestä polttariporukan täytys pitää järki päässä ja miettiä, mikä sille morsiamelle on kivaa, eikä pakottaa mihinkään, missä tuntee olonsa kiusalliseksi tai pakotetuksi. Sen verran täytyy sitä morsianta tuntea ja tietää ja myös kunnioittaa hänen persoonaansa. Myymisten ja nuiden vanhanaikaisten juttujen (paitsi tuo morsiussauna voi olla edelleen monelle kiva juttu) tilalle vois keksiä jotain yhteistä kivaa tekemistä tai antaa morsiamelle joku "once in the lifetime" elämys tyyliin laskuvarjohyppy tai jotain muuta extremeä, mitä se morsian ei välttis muuten tekis. Tosin siinäkin pitää muistaa se, onko hänestä siihen. Toki jos ootte ihan satavarmoja, ettei morsian pahastu noista puku- ja myyntitouhuista, niin antaa palaa, mutta musta sen pitää olla hauskaa eikä kiusallista.