Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Joku poika oli käynyt oman poikani kurkkuun kiinni eilen koulussa. Poikani oli poistunut kesken tunnin (oli pelästynyt) ja opettaja oli laittanut lapseni jälki-istuntoon tappelusta ja luvattomasta poistumisesta. Tämä toinen ei ollut saanut rangaistusta ollenkaan. Toimiko opettaja mielestänne oikein?

No vähän vastaava kävi mun pojalle.. meni auttamaan ku joku kiusas toista ja tönäs sen toisen nurin, ja se kiusaaja sit sanoi opelle että mun poika oli yllyttänyt.. :/ ja kuinkas kävikään,,, mun poikani kirjoitti yhden välitunnin ajan taululle "en kiusaa toisia" .. itku kurkussa tottakai kun ei mitään ollu tehny.. mun poika 8 vuotias. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:
No vähän vastaava kävi mun pojalle.. meni auttamaan ku joku kiusas toista ja tönäs sen toisen nurin, ja se kiusaaja sit sanoi opelle että mun poika oli yllyttänyt.. :/ ja kuinkas kävikään,,, mun poikani kirjoitti yhden välitunnin ajan taululle "en kiusaa toisia" .. itku kurkussa tottakai kun ei mitään ollu tehny.. mun poika 8 vuotias. :(

Monesti olen miettinyt opettajien taitoja näissä tapauksissa.

Mun poikaa syytettiin just pari viikkoa sit kiusaamisesta, ja lopulta päädyttiin siihen, et pidettiin palaveri missä oli poika ja minä, "uhri" äitinsä kanssa ja opettaja. Suurin osa jutuista, mistä poikaani syytettiin oli väärinkäsitystä, ja juuri tuota, et uhri sanoo poikani yllyttäneen ja olleen mukana, vaikka poikani oli mennyt väliin. Noita asioita on tosi vaikea selvittää, jos ei ole kuin yksi näkökanta selvillä. Mäkin ehdin kotona jo pojalle huutaa naama punasena ennen tota palaveria, ja siinä selvis,et moni asia oli ihan eri tavalla mennyt, kuin mitä mullle oli alunperin kerrottu..

Ei toiminut oikein, jos opettaja vaan tiesi KAIKKI asiasta. Usein opettajat ovat vain pienen näköhavainnon tai hataran kertomuksen varassa, joka saattaa olla ihan erilainen kuin se mikä kerrotaan äidille. Itse olen opetellut suhtautumaan erittäin varauksella kaikkiin koulussa tapahtuneisiin ja olen tarvittaessa ottanut opettajaan yhteyttä ja halunnut keskustella asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joku poika oli käynyt oman poikani kurkkuun kiinni eilen koulussa. Poikani oli poistunut kesken tunnin (oli pelästynyt) ja opettaja oli laittanut lapseni jälki-istuntoon tappelusta ja luvattomasta poistumisesta. Tämä toinen ei ollut saanut rangaistusta ollenkaan. Toimiko opettaja mielestänne oikein?

Ehkä, ehkä ei. Monet lapset kertovat vähän erilaisen näkemyksen tapahtumien kulusta.
Jatkuvassa tappelussa ja hälinässä ei kukaan tee aina oikeita ratkaisuja. Tee itse 20 lasta lisää, ja ole sitten aina oikeassa, johdonmukainen, ja selvitä jokainen kiista alusta loppuun saakka oikeudenmukaisesti. Kuuntele jokaisen jälkeen vanhempien näkemys.
Joskus opettajasta tuntuu, että joululoma painaa päälle, ja pitäisi saada käytyä vielä joku asia, joka taas ei onnistu, kun lapset riehuvat. Miksi tuo toinen lapsi kävi kurkkuun kiinni?
Tekikö lapsesi jotain tätä ennen? Ja unohti kertoa sinulle syyn tähän?

Just, se opettaja soitti mulle ja hoki vaan ettei ole tehnyt mitään väärää ja naureskeli mulle ja sanoi että ota yhteyttä rehtoriin. Ja kun kysyiin miksi ei otanut yhteyttä minuun kun lapsi oli lähtenyt pois niin vastasi ettei ole mitään hämminkiä ollut vaan asiat on selvitetty

Yleensä yleensä käskisin lastani kunnioittamaan opettajaa ja työrauhaa ja kärsimään rangaistuksensa.
Hyvin harvoin ketään hiljaista hissukkaa syytöntä, laitetaan kärsimään. Jos opettaja joskus toimii pikaistuksissaan, eikä kuuntele alusta loppuun saakka, se johtuu siiät, että hän on puoli vuotta, tai useamman, katsonut jonkun riehumista, joka tietysti kuitenkin on äitinsä silmissä se kullanmuru, syytön, jota aina turhasta syytellään.

Mutta nämä kiistat loppuisivat helpommin, jos jokainen pitäisi kurin omallensa.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Yleensä yleensä käskisin lastani kunnioittamaan opettajaa ja työrauhaa ja kärsimään rangaistuksensa.
Hyvin harvoin ketään hiljaista hissukkaa syytöntä, laitetaan kärsimään. Jos opettaja joskus toimii pikaistuksissaan, eikä kuuntele alusta loppuun saakka, se johtuu siiät, että hän on puoli vuotta, tai useamman, katsonut jonkun riehumista, joka tietysti kuitenkin on äitinsä silmissä se kullanmuru, syytön, jota aina turhasta syytellään.

Ikävä tuottaa pettymys, mutta kysymys on rauhallisesta pojasta joka ei koskaan ole tapellut.

Ikävä tuottaa pettymys, mutta kysymys on rauhallisesta pojasta joka ei koskaan ole tapellut.

No sitten asia kuulostaa omituiselle, vähintään.
Ehkä opettaja on loppuunpalanut? Onko luokassa millainen työrauha?

Jo kahden lapsen kanssa ei useinkaan riitä, vaan tulee riittämättömyyden tunteita. Vain yksi lapsi on mahdollista hoitaa oikein ja olla aina paikalla.
Miksi opettajalta vaaditaan täysin mahdottomia? Moniko itse hoitaisi 25 kersaa ollen aina niinkään ohjaava ja johdonmukainen kuin useimmat opettajat?

Jo kahden lapsen kanssa ei useinkaan riitä, vaan tulee riittämättömyyden tunteita. Vain yksi lapsi on mahdollista hoitaa oikein ja olla aina paikalla.
Miksi opettajalta vaaditaan täysin mahdottomia? Moniko itse hoitaisi 25 kersaa ollen aina niinkään ohjaava ja johdonmukainen kuin useimmat opettajat?

Enkä nyt tarkoita ap:ta. Asiassa kuulostaa olevan jotain mätää. Mutta nämä muut turhasta opettajalle soittelevat.

Minä itse työskentelen lasten kanssa ja varmasti olen johdonmukainen kaikkia kohtaan. Jo tässä se ettei opettaja ottanut yhteyttä minuun vaikka poika oli poistunut paikalta on väärin minusta. Vetosi siinäkin siihen ettei enää siihen aikaan löytänyt numeroa.

Minä itse työskentelen lasten kanssa ja varmasti olen johdonmukainen kaikkia kohtaan. Jo tässä se ettei opettaja ottanut yhteyttä minuun vaikka poika oli poistunut paikalta on väärin minusta. Vetosi siinäkin siihen ettei enää siihen aikaan löytänyt numeroa.

No, mutta entä jos useampi poistuu samaa aikaa, entä jos luokassa on työrauhaongelmia, ja koko vuosi menee niiden selvittämiseen, eikä kirjoja ehdi avata?
Ei tuo mielestäni kuulosta normaalilta. Mutta opettajan työ on kuormittavaa. Yleensäottaen opettajat selviävät loistavasti 25 lapsen kanssa, kun useimmat vanhemmat ovat uuvuksissa jo koulujen lomien aikana 1-3 lapsen kanssa.
selvittäisin sinuna kyllä asian.

Tuo opettajan käytös puhelmisessa kuulostaa omituiselle. Olisiko uupunut? Aivan kuin haluaisi riidella asiasta, kun kehottaa rehtorille ilmoittamaan. Tosi omituista. Yleensä opettajat haluavat selvittää asiat. Ehkä on uupunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutteri:

Oletko aivan 100% varma, että se meni just näin. Aika monen koulukiusaajankin äiti on sanonut ennenkin että "ei minun lapseni kiusaa"
Kun uskoo sitä mitä oma lapsi sanoo, eikä osaa nähdä lastaan kiusaajana.
Ei ne omat koskaan, mutta jos oikeasti kävi näin, että syyttömänä
joutui syytetyksi niin sääli, mutta asioilla on toinenkin puoli.. Jonka ehkä opettaja on nähnyt. Kukaan opettaja tuskin tilannetta näkemättä antaa jälki istuntoa kellekkään kun joku sanoo että "tuo yllytti" Kyllä siinä varmasti muutakin on :(

Yhteistyössä