Mitä mieltä yli 35v. vuotiaiden raskaushaaveista siis tällä hetkeää lapsettomien.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 35v äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja 35v äiti;25007487:
Mielestäni lapsettomuushoidoille pitäisi olla ikäraja.
No niillehän on ikäraja. 45 v.

Minä en odota esikoistani, enkä tokaa lastani. Heidät sain oikeaoppisesti alle 30-vuotiaana. Mutta olen 35 v ja raskaana - ja vaikka hedelmällisyys kuulemma laskeekin kuin lehmän häntä kun 35 v mittariin tulee, niin eipä siihen tällä(kään) kertaa tarvittu kuin ehkäisyn pois jättäminen ja yksi yhdyntä. Naps. Pulla uunissa. Kierukan poistin 16.9. ja laskettu aikani on 14.6. joten siitä voi laskea miten nopsaan se kävi. Hedelmällisyys on yksilöllistä.

Gynekologini tai lapsettomuusklinikan lääkäri (olen luovuttanut munasoluja, ja sitä kautta pääsin lapsettomuusklinikalle varhaisultraan) eivät pidä minua laisinkaan vanhana odottajana. Enkä pidä itsekään itseäni vanhana. Joku ikäiseni taatusti on jo miltei mummo, vanha ja raihnainen ja väsynyt. Itselläni energiaa riittää, ja uskon jaksavani myös yövalvomiset ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin kahden ekan lapsenikin kanssa.

Yksilöllistä, minusta tuo ei ole vanha. Itsekin tulen olemaan varmaan jotain 35v, kun saan lapsen (jos siis saan). Ikää nyt 30v, mut ei ehdi vauvaa hankkia muutamiin vuosiin vielä.

Yhteistyössä