Mitä mieltä veitsitelineestä keittiötasolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hömppäkö

Vieras
Kätevähän se olisi ja pysyisi veitset kunnossa, mutta jotenkin pelottava. Oon ehkä nähnyt liikaa jenkkikauhuleffoja, mutta jotenkin mua karmii silti ja arveluttaa lastenkin takia. Ettei ne vaan riidanpuuskassa revi siitä veistä uhoakseen ym, kun ne niin esillä on...

No mä taas tykkään, että ne on helposti saatavilla omassa keittiötyöskentelyssä, eikä niitä sieltä ihan yks kaks tempase. Tarkoitan siis, että ainakin tuo mun veitsitukki on sen verran "jämpti", että jos sen veitsen yrittää sieltä vauhdissa ottaa, niin vähän jumittaa - eli se pitää ottaa rauhallisesti... Ja helpommin ainakin pieni lapsi ylettää sen sieltä laatikosta nappaamaan ja satuttamaan itsensä, kuin sieltä tukista. Ja on meilläkin välillä riidelty pahastikin äijän kanssa, mutta on ainakin toistaiseksi jääny veitset huomiotta... :whistle:

Mäkin pelkään veitsiä! Se on yksi harvoja pelkoja mitä on. Mä voin pitää ne tuolla vähän sivussa telineessä, mutta en voisi mennä nukkumaan, jos pöydälle jäisi veitsi!

Minua on ihmetyttänyt miten puhdas sellainen puinen veitsitukki oikein mahtaakaan olla. Kaipa sinne yritetään veitset puhtaina laittaa, mutta silti ne pienet raot vaikuttavat oikein mahtavilta bakteeripesiltä.

Tuo linkin veitsiteline olisi kyllä mahtava!

Meillä on. Tosin lapset on jo niin isoja, että tietävät, mitä veitsillä tehdään. Mutta ei mulla ole koskaan ollut mitään "turvalukituksia" keittiössäni muutenkaan, kaikki on ollut lasten niin halutessa (= jakkara alle ja kiipeämään) heidän ulottuvillaan.

No meillä on aina ollu ihan laatikossa, nyt meidän isot veitset on niille tarkotetuissa "raoissa" aterin laatikossa ja pysyvät hyvinä.

En halua pitää veitsiä esillä muutenkaan ja kammoan semmosta telinettä, mikä voi lipsahtaa pöydältä/kaatua pöydältä alas vaikka iteltä, kun keittiössä touhuilee. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minua on ihmetyttänyt miten puhdas sellainen puinen veitsitukki oikein mahtaakaan olla. Kaipa sinne yritetään veitset puhtaina laittaa, mutta silti ne pienet raot vaikuttavat oikein mahtavilta bakteeripesiltä.

Tuo linkin veitsiteline olisi kyllä mahtava!

Tuo varmaan riippuu telineestäkin, mutta mulla on esim. sellanen, missä on rei'ät ihan läpi asti ( eli mahdolliset muruset tms. ei jää sinne tukin sisään ) ja materiaali sellasta puuta ( en muista mitä ), minkä saa myös pestä väljässä vedessä. Hankala ne kolot on putsata, mutta piippurassi on oikein kätevä siinä hommassa... ;)

Mutta tuo linkin teline oli aika mauton... :/

Yhteistyössä