Mitä mieltä tästä - puutunko asiaan vai annanko olla (8v tytöistä kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just joo. Tää Iina juksaa nyt äitiään. Miksi muuten Iina olisi alkanut tenttaamaan kun tyttönne soitti Iinalle? Ja oliko Mirallakin muka vieraita?

Niinpä. Kun ei menny läpi ettei oo lähettäny niin sit piti keksiä jotain muuta. Ja täydestä näyttää menevän. Mun tietääkseni ei Miralla ole ollut vieraita ainakaan koko viikonloppua kun on tuolla naapurissa ehtinyt kyläillä.

Mä olisin Iinan äitinä kiinnostunut Jo puhelinlaskujenkin takia! Tiedän tapauksen missä lapsi oli "vähän" villiintynyt ja lasku pelkistä tekstareista oli reippaasti päälle 100 euroa. Toki nämä nykyset "äärettömästi puheaikaa ja viestejä"- sopimukset tai saldoraja muuttaa asian. Itselläni on 3 alle 4v tyttöä ja olen Jo nut huomannut kuinka älytön tuo tyttöjen maailma on. Tosi julmia osaavat olla!

Huonolla itsetunnolla varustettetut äiti ja tytär. Tyttö pelkää, että jää ilman kaveria (ihan luonnollista 8 vuotiaalle) ja äiti ei uskalla ottaa härkää sarvista, tunnustaa tytön lähettäneen viestit ja auttaa tyttöjä selvittämään välinsä. En jaksaisi alkaa kinaamaan "pikku" asiasta, mutta itse tykkäisisin, jos minun lasteni kaverien vanhemmat kertoisivat minulle, jos tuollaisia viestejä lähettäisivät.

Huonolla itsetunnolla varustettetut äiti ja tytär. Tyttö pelkää, että jää ilman kaveria (ihan luonnollista 8 vuotiaalle) ja äiti ei uskalla ottaa härkää sarvista, tunnustaa tytön lähettäneen viestit ja auttaa tyttöjä selvittämään välinsä. En jaksaisi alkaa kinaamaan "pikku" asiasta, mutta itse tykkäisisin, jos minun lasteni kaverien vanhemmat kertoisivat minulle, jos tuollaisia viestejä lähettäisivät.

Joo siis meidän puolesta tää saa olla jos ei sitte huomenna jatku kun koulut alkavat. Ja jos tilanne olisi toisinpäin olisi meidän tyttö saanut lähteä naapuriin pyytämään anteeksi.

[QUOTE="a p";22803036]Niinpä. Kun ei menny läpi ettei oo lähettäny niin sit piti keksiä jotain muuta. Ja täydestä näyttää menevän. Mun tietääkseni ei Miralla ole ollut vieraita ainakaan koko viikonloppua kun on tuolla naapurissa ehtinyt kyläillä.[/QUOTE]

Soita Miran äidille ja kysy oliko heillä vieraita ja kysy samalla, että oliko Iina lähettänyt teidän tyttärelleen "vahingossa" lähettämät viestit nyt oikeaan osotteeseen Miralle. Ja tämän jälkeen soita Iinan äidille ja kerro, että Miralla ei ollut vieraita joten tyttönne huijaa.

Mä olisin Iinan äitinä kiinnostunut Jo puhelinlaskujenkin takia! Tiedän tapauksen missä lapsi oli "vähän" villiintynyt ja lasku pelkistä tekstareista oli reippaasti päälle 100 euroa. Toki nämä nykyset "äärettömästi puheaikaa ja viestejä"- sopimukset tai saldoraja muuttaa asian. Itselläni on 3 alle 4v tyttöä ja olen Jo nut huomannut kuinka älytön tuo tyttöjen maailma on. Tosi julmia osaavat olla!

En tiedä onko saldorajaa. Se nyt tuntu eniten tässä asiassa huolestuttavan.
Ja meilläkin alkaa pikkuhiljaa paljastua millainen tuo tyttöjen maailma oikeasti on. Ei ite voi vaan käsittää että se henkinen kiusaaminen voi alkaa jo alle kouluiässä saati sitten koululaisilla. Ja se että on perillä siitä mitä omat lapset tekevät.

Soita Miran äidille ja kysy oliko heillä vieraita ja kysy samalla, että oliko Iina lähettänyt teidän tyttärelleen "vahingossa" lähettämät viestit nyt oikeaan osotteeseen Miralle. Ja tämän jälkeen soita Iinan äidille ja kerro, että Miralla ei ollut vieraita joten tyttönne huijaa.

EN viitti enää. Kun ei tuo oma tyttö noita niin tosissaan ottanut. Ja en siis tuon Miran äidin kanssa ole juuri ollut tekemisissä.
Mutta jos tää ei noiden tyttöjen osalta jää tähän niin sit otan asian kunnolla tapetille.

eiköhän asia kannata nyt jättää tähän tilanteeseen, ihan turha alkaa kaivelemaan kuka teki mitä teki ja kenelle..kyseessä on kuitenkin 8v lapset, jotka ei aina osaa ajatella loppuun asti tekojaan, vanhempien pitäisi jo siihen pystyä, ja esimerkillään näyttää et vaikka muut tekee typeryyksiä, ei itse tarvitse lähteä samaa tekemään.

ap:lle, juttele nyt oman tyttäresi kanssa ja sano et tuollaiseen viesttelyyn ja muuhunkaan painostukseen ei tarvitse alistua, ja et itse muistaa käyttäytyä paremmin.

[QUOTE="miina";22802957]Sä teet kärpäsestä härkäsen!!!!![/QUOTE]

Ehkä vähän tekeekin, mutta se tyttö on kauhea valepukki ja tyhmä. Valehtelee vieläkin vaikka on todisteet. Iina on selvästi mustasukkainen kun ap:n tyttö leikki muiden kanssa.

Ap, kun seuraavaksi tulee eteen vastaava tilanne, ota ja soita tyttäresi puhelimesta suoraan Iinalle ja sano, mikäs viesti tämä tämmöinen on. Ja sano suoraan, että viestit kuuluu olla kohteliaita ja lapsesi on nyt juuri omien serkkujen tai muiden kanssa tai saa olla yksin tai mikä sit vaan onkin silloinen tilanne. Mutta puhuttele tyttöä. Näin mä oon tehny vastaavissa tapauksissa poikien kohdalla, kyllä ne kuule osaa pojatkin!! Ja keski-pohjanmaalla minäkin, jotta näkyy olevan vähän olevan toisten urkkiminen "tapana" jo lapsilla, kuten valitettavasti aikuisillakin tuntuu usein olevan.

En minä voi enempäänsä Iinan ja hänen äidin väleihin sotkeutua. Luulen että tämä tulee vielä puheeksi kun ollaan tekemisissä.
Ja en halua sotkua mikä sit kiertää koko koulun.
Mutta kuten sanoin aioin vähän tarkemmin kysellä tytön kuulumisia ja puuttua asiaan jos on aihetta.

Isoveljen kohdalla on ollu oikeasti koulukiusaamista joten tää vielä pientä. Ja on tässä vuosien varrella meidänkin lapset olleet kiusaamassa joskus että en minä kuvittele ettei meidän lapset mitään tee.

pystytkö laittamaan jotakin, esim spostiosoitettasi, voisin kertoa oman karmaisevan tarinan tosielämästä, joka alkoi juuri kuvailemallasi tavalla erään "iinan" kanssa..Tarina on järkyttävä esimerkki siitä, miten tuollainen ystävyys voi jatkua.

Ap, kun seuraavaksi tulee eteen vastaava tilanne, ota ja soita tyttäresi puhelimesta suoraan Iinalle ja sano, mikäs viesti tämä tämmöinen on. Ja sano suoraan, että viestit kuuluu olla kohteliaita ja lapsesi on nyt juuri omien serkkujen tai muiden kanssa tai saa olla yksin tai mikä sit vaan onkin silloinen tilanne. Mutta puhuttele tyttöä. Näin mä oon tehny vastaavissa tapauksissa poikien kohdalla, kyllä ne kuule osaa pojatkin!! Ja keski-pohjanmaalla minäkin, jotta näkyy olevan vähän olevan toisten urkkiminen "tapana" jo lapsilla, kuten valitettavasti aikuisillakin tuntuu usein olevan.

En usko et mun puhuttelut kolahtaa yhtään mihinkään. Välillä oon joutunut jostain sanomaan ja takas on tullu aika lujaa. Eli parempi hoitaa äitinsä kautta asiat.
Mistä päin keski-pohjanmaata oot? Kuin pitkästi esim Kokkolaan?

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22803114:
eiköhän asia kannata nyt jättää tähän tilanteeseen, ihan turha alkaa kaivelemaan kuka teki mitä teki ja kenelle..kyseessä on kuitenkin 8v lapset, jotka ei aina osaa ajatella loppuun asti tekojaan, vanhempien pitäisi jo siihen pystyä, ja esimerkillään näyttää et vaikka muut tekee typeryyksiä, ei itse tarvitse lähteä samaa tekemään.

ap:lle, juttele nyt oman tyttäresi kanssa ja sano et tuollaiseen viesttelyyn ja muuhunkaan painostukseen ei tarvitse alistua, ja et itse muistaa käyttäytyä paremmin.

Peesi tähän... kun aikuiset taantuvat lapsen tasolle, niin siitä ei yleensä seuraa mitään hyvää.

Yhteistyössä