Mitä mieltä tämmöisestä lahjan saajasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras ymmälllään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm. Tuli mieleeni, että oli pettynyt kun ei saanut teiltä rahaa.
Nykyään kai ihmiset toivovat enemmän rahaa, kuin lahjoja. Siis ihan hääparitkin toivovat rahaa, eikä mitään "krääsää" lahjaksi.

Kiitos vastauksista. Olen siis kiitoshaukka joka antaa lahjan vain kiitoksen vuoksi.
Todellisuudessa koitan miettiä lahjan aina niin saajan näköiseksi että siksi kiinnostaa menikö valinta nappiin.

AP odotti, että juhlakalu olisi avannut lahjan siinä kaikkien vieraiden edesssä, että varmasti jokainen olisi nähnyt kuinka kalliin lahjan olivat ostaneet. Ja jokainen vieras ja sukulainen olisi sitä yhteen ääneen voineet taivastella.
Eikö tärkein lahja kuitenkin pitäisi olla se että valmistunutta muistetaan ja tullaan onnittelemaan.
Kiitokseksi vieraille luulisi riittävän heitä varten tarjolle laitetut kakkukahvit.

[QUOTE="Vieras";28558498]AP odotti, että juhlakalu olisi avannut lahjan siinä kaikkien vieraiden edesssä, että varmasti jokainen olisi nähnyt kuinka kalliin lahjan olivat ostaneet. Ja jokainen vieras ja sukulainen olisi sitä yhteen ääneen voineet taivastella.
Eikö tärkein lahja kuitenkin pitäisi olla se että valmistunutta muistetaan ja tullaan onnittelemaan.
Kiitokseksi vieraille luulisi riittävän heitä varten tarjolle laitetut kakkukahvit.[/QUOTE]

väärin tämäkin. En tarvitse yleisöä lahjan avaamiseen vaan pieni kommentti jälkikäteen olisi riittänyt.
Mutta tämä halutaan taas väkisin vääntää minua vastaan joten I rest my case ...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ymmällään;28558516:
väärin tämäkin. En tarvitse yleisöä lahjan avaamiseen vaan pieni kommentti jälkikäteen olisi riittänyt.
Mutta tämä halutaan taas väkisin vääntää minua vastaan joten I rest my case ...

Mitä se kommentti lohduttaa, koska silti et voi tietää oliko pidetty lahja vai ei. Pitää herranjumala olla epäkohtelias ihminen jotta täräyttää "kiitos lahjasta, olihan se ihan ok/ei ihan minun makua". Eiköhän suurin osa ihmisistä valehtele hymysuin että onpas ihana, tällaista olen kaivannutkin. Eli kommentit kuultuasi voit vain arvioida tuliko sydämestä vai kohteliaisuudesta. Vaikka oikeastaan ihan hirveitäkin lahjoja olen saanut niin yritän ajatella että antaja on siitä tykännyt kun on kerran valinnut. Niille hirveimmillekin lahjoile voi vuosien saatossa löytyä yllättävää käyttöä. Ehkäpä sinun pitää alkaa tehdä yllätyskyläilyjä että näkisit onko lahja käytössä, lienee ainoa tapa saada selville totuus.

Ja tosiaan ylppäreissä lahjakääreiden repiminen auki julkisesti on yleisesti epäkohteliasta. Ylipäätään juhlasankarin tulee olla seurustelemassa ja vastaanottamassa vieraita eikä lajittelemassa lahjoja.

Yhteistyössä