Mitä mieltä tälläisestä ystävyys suhteesta?Yksipuolistako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tunnettu ollaan 20v. Töiden takia ei nähdä enää niin usein kuin nuorempana, mutta viikoittan-kahden viikon välein kyllä. Ystävä on kotiäitinä. Asutaan kävelymatkan päässä.Ja se olen aina minä joka kysyy voitasko nähdä, joskus hän vastaa tekstariin/soittoon joskus ei. Välillä kun ollaan sovittu treffit niin hän saattaa ilmoittamatta raahata yhden ystävänsä, mun kaverin mukaan. Ei siinä mitään, ihan kiva sitä kolmistaankin on kahvilla käydä. Tunnen vaan itseni monest aika ulkopuoliseksi. Kahdestaan jräjestävät tyttöjen iltoja, pyysivät minuakin mukaan kahta päivää ennen ajankohtaa " Ai sulla on töitä. Harmi ettet pääse". Ja olen sanonut että vuorotyön takia mun pitäisi hyvissä ajoin tietää...Nyt ehdotin että lähdettäs mun lomalla jonnekin juhlimaan. Mut ei se voi kuulemma lähteä kun pitää olla tän raskaana olevan ystävänsä kanssa.
Olen ehkä vähän mustis ystävästäni, toisaalta tunnen olevani hänelle joku korvike ystävä vaan! Miten eroon tilanteesta?

Ei ehkä ihan vastaava tilanne, mut mulla lähti monta kaveria viime syksynä töihin. Itellä sit tosi iso kynnys soittaa ja kysyä et voiko mennä kylään tai tulisko joku tänne. Ja sit kun yleensä vastaus et ei jaksa nyt niiin jotenki tuntu et parempi odottaa et se töissä olija ottaa yhteyttä. Varsinkin kun yks kaveri vuorotyössä niin ei ikinä tiedä edes onko kotona vai töissä.

Ainut mitä tuossa ihmettelen kotiäitinä niin miksi ystäväsi ei voisi tulla sinun kanssa juhliin jos toinen kaveri on raskaana? liekö ystäväsikin raskaana kun tuollaista "tekosyytä" käyttää.. muuten aika perus settiä, taitavat olla keskenään parempia kavereita. Monesti kotiäidit tietävät vasta paria päivää ennemmin omista viikonloppuvapaistaan ja se voi olla syynä lyhyeen kutsu aikaan.

Yhteistyössä