Mitä mieltä tällaisesta polttariohjelmasta, pettyisitkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Musta harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Musta harmaana

Vieras
Päivällä tanssitunti, sitten tilaussauna jossa kaaso suunnitellut ruoan itse laittamista jotta "ei tarvitse mennä ravintolaan syömään". Itse ajattelisin, että ravintolassa syöminen voisi olla morsiamen mielestä kivaa, kun siellä harvoin käy (äiti, ei juurikaan lastenhoitajia) Sen jälkeen yöelämään, josta väki yöpymään morsiamen kotiin.

Olen myös morsiamen ystävä ja morsian on innoissaan odottanut, että "mitähän polttareissa tapahtuu ja minnekähän mennään yöksi.." :/

No en mä kyllä haluaisi alkaa itse ruokaa laittamaan, sitä saa muutenkin tehdä ihan tarpeeksi.
Eikö sinne tilaussaunaan voisi hommata salaatit ja patongit tms. purtavaa, mä olin yksissä polttareissa missä tehtiin niin. Sitten mentiin yökerhoon loppuillaksi.

Joo, mä oon kans sitä mieltä että hommaatte ruuat saunalle jostain. Take awayna saa (ainakin kaupungissa...) vaikka mitä herkkuja. Tulee vähän vaihtelua sille kotiruualle ;)

Tosta yöpymisestä en ottaisi stressiä, en oo koskaan ollut polttareissa jossa ois oltu yötä muualla kuin kukin kotonaan tai sitten yhdessä mökillä, jos ollaan oltu kauempana.

Ihan kivalta kuulostaa, tosin ne ruuathan vois olla valmiina ettei menis aikaa kokkailuun? Esim. tortilla-ainekset on helppo tehdä etukäteen, tai jotain ruokaisaa salaattia. Ja tosiaan, itse tykkäisin just tollasista, ei olis mitään nolaamista tai typerää myymistä yms.

Siis ei mitään itse tehtyä ruokaa. Tai jos tehdään, niin sitten pitää kyllä olla kolmen ruokalajin illallinen. Ei mitään perus lasagnea. Vähän jotain spesiaalia morsiamelle, jos ei edes ravintolassa pääse usein käymään! Itse kyllä tykkäisin, että saunan jälkeen laittauduttaisiin nätiksi ja sitten lähdettäisiin ravintolaan syömään ja sieltä sitten baariin.

Ja siellä saunassa voisi tehdä jotain kauneushoitoja.

Ruokaa morsian saa varmasti laittaa kotona kylliksi, joten juhlapäivänä ilman muuta valmiiseen pöytään. Ja jos olisin itse morsian, niin en todellakaan tykkäisi jos polttariporukka änkeytyisi meille yöksi!!! Ei mulla olisi majoitustiloja, patjoja, lakanoita, aamiaisruokia varattuna jne. Kerro morsiamen toiveista muillekin, jos niitä tiedät.

Kyllä äiti-ihminen arvostaa, että saa muiden tekemää ruokaa !!! Tilatkaa valmista tai menkää ravintolaan. Aiotteko te yllärinä mennä morsiamen kotiin yöksi ? Itseltäni kyllä siinä vaiheessa laskisivat fiilikset, jos täytyisi lapsien ja miehen nukkuessa yrittää juhlia tyttöporukalla samassa tilassa. (Jos koti on tyhjä, niin sitten ok.)

kuulostaa kivalta :D

Mulla omissa polttareissa oli...
yllätys tapaaminen paikallisessa kuppilassa :D

tankotanssi kurssi... sitten mentiin porukoille, jossa polttari poppoo kokkasi hyvää ruokaa :D
saunottiin ja poreiltiin, ja yöelämään :D
Yöllä olin kotiin könynnyt, oli paha olo ja tahtoi miehen viereen... olis kuulemma ollut vielä jatkot porukoilla... mutta väsy kävi ennen sitä :d

joten miksi perussimppeli hauskan pito ei voi olla yhtä mukavaa kuin muukin polttari touhu...

Turussa, Tampereella ja Helsingissä ainakin voi tilata ravintolaruoat Gastronautista paikan päälle. Etukäteen sopimalla ne saa varmasti juuri haluttuun aikaankin. Riippuu toki paljonko teillä on laittaa rahaa polttareihin, kerätkää enemmän, jos esim se hotellissa nukkuminen on se juttu.

Jotain ohjelmaa saisi kyllä mielestäni olla enemmän, jos kerran kyse on polttareista eikä tavallisista bileistä! Minua ei kotona syöminen haittaisi; olen syönyt niin usein ulkona, etten sitä erityisesti kaipaisi, mutta jos on tiedossa, että morsian haluaisi syödä ulkona, niin ei pitäisi tuossa asiassa tuottaa juhlakalulle pettymystä!

Morsiamelta kannattaisi varmaan etukäteen yrittää ottaa mahdollisimman hyvin (mutta vaivihkaa) selville mitä toiveita saattaisi olla! Eihän toiveitten toteuttaminen ole sama asia kuin jokaisen ohjelmanumeron paljastaminen etukäteen! :xmas:

Mulle joku saunailta olis ihan järkytys. Itse en tunne yhtäkään naista, joka ilahtuisi yllätyssaunoista. Laita siinä sitten saunan jälkeen naamaria ja hiuksia sen neljä tuntia, siis jos olet edes tajunnut ottaa meikit ja hiusjutut mukaan. Ja siis jos olet enää niin selvinpäin että eyelinerit menee suoraan.

Jotain spesiaalia olisin hänelle halunnutkin, kun tiedän että on käytännössä aina kotona ja on sitä harmitellutkin. Hänen miehelleen on tiedossa viikonlopun mittaiset polttarit. Mutta kaaso jo ilmoitti meille polttareihin osallistujille tuon suunnitelman, ideoita kuulemma ottaa vastaan mutta sanoi että tarkoitus päästä halvimmalla vaihtoehdolla. Itse olisin ollut valmis maksamaan juhlista enemmänkin kuin parikymppiä..

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Mulle joku saunailta olis ihan järkytys. Itse en tunne yhtäkään naista, joka ilahtuisi yllätyssaunoista. Laita siinä sitten saunan jälkeen naamaria ja hiuksia sen neljä tuntia, siis jos olet edes tajunnut ottaa meikit ja hiusjutut mukaan. Ja siis jos olet enää niin selvinpäin että eyelinerit menee suoraan.

Me tehtiin niin, että polttariporukassa oltiin sovittu, kuka tekee morsiamelle mitäkin; yksi laittoi hiukset, toinen meikkasi, yksi lakkasi kynnet jne. Morsian vaan istui ja nautti. Saunassa oli saanut mm. hunajahierontaa ja hiusnaamion.

Mä ehdotan että tilaatte vaikka pitopalvelusta ne ruuat sinne saunalle. Muuten kuulostaa ihan kivalta. Morsiamelle kannattaa sanoa että pakkaa bilevaatteet ja meikit mukaan. Tota kaikkien yöpymistä morsiamen luona tosin ihmettelen..? Eiköhän jokainen mene omaan kotiinsa ellette mene jonnekin mökille tms. yöksi. Vaihtoehto olisi sekin, että yöelämästä siirtyisitte koko porukka jonnekin mökille viettämään jatkoja ja vaikka pelaamaan singstaria. Jos jollain lähellä mökki tai muu paikka kuin morsiamen koti.

Alkuperäinen kirjoittaja Musta harmaana:
Jotain spesiaalia olisin hänelle halunnutkin, kun tiedän että on käytännössä aina kotona ja on sitä harmitellutkin. Hänen miehelleen on tiedossa viikonlopun mittaiset polttarit. Mutta kaaso jo ilmoitti meille polttareihin osallistujille tuon suunnitelman, ideoita kuulemma ottaa vastaan mutta sanoi että tarkoitus päästä halvimmalla vaihtoehdolla. Itse olisin ollut valmis maksamaan juhlista enemmänkin kuin parikymppiä..

No höh... Ostakaa nyt kuitenkin jotain kauneushoitoja sinne saunaan.
Ja tehkää sitten kunnon hienot ruoat, niin että vähän näette vaivaa. Teette vaikka manikyyrit tai jotain.

Joo kyllä munki mielestä ravintolaan syömään..tylsäähän se morsiamella on jos toiset laittaa ruokaa,mitäs hän sit sinä aikana tekee? oottelee vaan. en tosiaan morsianta tunne mut ite tykkäisin pitsa friikkinä myös syödä ihan vaan tilatut pitsat ja sen jälkeen baariin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No höh... Ostakaa nyt kuitenkin jotain kauneushoitoja sinne saunaan.
Ja tehkää sitten kunnon hienot ruoat, niin että vähän näette vaivaa. Teette vaikka manikyyrit tai jotain.

Niin ja morsian keskittyy vain nauttimiseen, EI TEE RUOKAA!

Aika vähänhän tuossa kyllä on mitään "spesiaalia" :( Harmi että kaaso noin päättää köyhäilybudjetista... Entäs jos kyselisit vähän muilta osallistujilta, haluaisivatko hekin panostaa vähän enemmän, kuten sinäkin - löytyisikö sitten vähän jotain lisää meininkiä? Onhan se vähän epistä jos miehen polttarit on kalliit ja viikonlopun mittaiset ja morsiamelle sitten "ei paljon mitään", kun kuitenkin ottaa huomioon, että äiti (kuten sanoit) on koko ajan kotona ja mies kuitenkin käy sentään töissä jne kodin ulkopuolella :whistle:

Minusta on outoa, että kun näitä polttarieta suunnitellaan, niin
1) mennään halvimmalla mahdollisella tavalla
2) suunnittelijat eivät löydä yhteistä säveltä ja / tai on yksi, joka suunnittelee ja jyrää muut
3) polttarit eivät ole lainkaan morsiamelle ominta

Juhlakalu on siis kotiäiti.
Miksi ihmeessä ette järjestä hänelle hemmotteluiltaa?? Se maksaa, kaikki maksaa, mutta eikö siitä ole tarkoitus tehdä ikimuistoinen hetki tulevalle morsiamelle?

Jos on tilaussauna, miksi sinne ei voi tilata ruokaakin?

Entäs jos tanssikurssin sijaan, tai sen jälkeen, järkkäätte manikyyrin, jalkahoidon, hieronnan,
ja tuon lisäksi / tuon sijaan meikkauksen, kampaampon..

Ja miksi kummassa yöksi morsiamen kotiin ??? APUA !! IHAN KAMALA vaihtoehto!

Menkää vaikka sen kaason kotiin ! Tai teille??!!!

Ja ihan oikeasti ! Sen sijaan että täällä ihmettelet, miksi et nosta kissaa pöydälle ja ota kaason kanssa asiaa puheeksi.
ja jos kaaso ei kuuntele, kerro morsiamelle, että polttarit ovat NN:n suunnittelemat, etkä sinä ota vastuuta sisällöstä, ette yhdessä suunnitelleet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo kyllä munki mielestä ravintolaan syömään..tylsäähän se morsiamella on jos toiset laittaa ruokaa,mitäs hän sit sinä aikana tekee? oottelee vaan. en tosiaan morsianta tunne mut ite tykkäisin pitsa friikkinä myös syödä ihan vaan tilatut pitsat ja sen jälkeen baariin.

Morsiamelle voisi tilata meikkaajan ja manikyristin ja ehkä kampaajan paikalle. Tai sitten yksi laittaa häntä, jos on joku taitava.

Näitä on, jotka mielelllään tekee.
Myös kasvon puhdistusta, kasvohoitoa, amwaylla (meikkien yms. tuotteiden kotimyyntiä) ainakin on tällaista, myyjät tekee kasvohoitoja.

Se kotona yöpyminen kuulostaa niin älyttömältä, etten tiedä miten asiaa kaasolle ilmaisisin, kun on sen jo suunnitellut? Ja se pienen budjetin suunnitelma.. polttarit on kuitenkin vain kerran elämässä. Siellä voisi olla enemmän ohjelmaa, mutta jos kaaso haluaa päästä mahdollisimman halvalla, miten siihen voisi mitään ekstroja alkaa ehdotella?

Pahoin pelkään, että morsian kadehtii kun mies pääsee tuulettumaan (on aiemminkin kadehtinut) viikonlopuksi ja hän itse ei edes yhdeksi yöksi.

No jos kaaso ei suostu ohjelmaa muuttamaan ja sinulle jää asiasta paha mieli, niin voithan sinä järjestää ystävällesi sitten jotain extraa esim seuraavana päivänä? Viet morsiammen "krapulapäivän hemmottelulle" esim syömään ja leffaan aamulla kun heräätte. Hierojakin krapulassa varmaan tuntuisi luksukselta.

Yhteistyössä