mitä mieltä tällaisesta miehestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
kaipa tuon ikäinen mies tietää miten laps saa alkunsa???

miksi nainen on jättänyt pillerit pois, vaikka tietää, ettei mies halua lapsia? miks antaa ilman ehkäisyä, jos tietää ettei mies halua lapsia??? ellie mies halua lapsia olis naisen paras syödä pupertaa niitä pillereitä ettei käy vahinkoa!!!!!

Ei kai se vastuu raskaudesta naisen ole? Jotenkin olen ymmärtänyt, että raskauteen tarvitaan kaksi sukusolua ainakin.

Jos pillereiden lopettamiselle on syynsä, jotka molemmat osapuolet tietävät ja ymmärtävät, siirtyy vastuu ehkäisystä miehelle. Ellei naiselle löydy sopivaa ehkäisykeinoa.

Miksi mies ei muuten mene piuhojen katkaisuun, jos hän ei ehdottomasti lisää lapsia halua?

Tai no, viilataan vielä vähän, kaksi sukusolua riittää :D!

En minäkään hormooneja kehooni napsisi vain miehen mieliksi. Ja kun mies tietää sen, eikä käytä kondomia, niin mitään syytä murjottamiseen ei ole jos lapsi ilmoittaa tulostaan. En tiedä osaisinko itse kuitenkaan täydestä sydämestä iloita lapsesta, jota isä ei halua. Olisi surku lapselle syntyä tuollaiseen tilanteeseen.

Keskustelua tässä kaivataan mielestäni eniten.

Alkuperäinen kirjoittaja jurristi harmaana:
Toi on kyllä kinkkinen juttu. Ja toisaalta taas ehkä ei.

Minun mielestäni on itsestäänselvyys, ettei niitä lapsia "hankita" pelkästään toisen osapuolen tahdosta, toisen ollessa asiaa vastaan. Te kuitenkin olette sopineet pelisäännöt miehesi kanssa yhdessä. Sinä et voi pillereitä syödä ja olet hyvästä syystä lopettanut ne miehen ollessa täysin tietoinen asiasta. Et siis toimi mitenkään salaa miehen selän takana. Lisäksi olette sopineet, että käytätte sitten ehkäisynä kondomia, jota mies ei nyt sitten loppujen lopuksi käytäkään. Ja vielä, mies tietää senkin, että sinulle toisen lapsen tulo olisi toivottu asia. Ja edelleen, aikuinen mies kyllä tietää, miten lapset alkunsa saavat.

Ellei miehesi nyt ole ihan täysi tampio (anteeksi :) ), vaikuttaisi sille, ettei miehesi ole enää toisen lapsen tuloa vastaan. Eli olisi juuri tuolla Tammihärän mainitsemalla asenteella liikkeellä, "tulee jos on tullakseen"...ehkä hän ei vaan saa sanottua sitä. Juurihan Meidän perhe -lehdessä oli juttua myös miesten vauvakuumeesta ja sen ilmenemisestä, kannattaa lukea...:)

Eli jos sinä tulet raskaaksi, saat luonnollisestikin iloita asiasta! Ja miehelläsi taas ei ole pienintäkään syytä murjottaa. Loppukaneettina kuitenkin vielä sellainen asia, että sinuna minä vielä keskustelisin uudelleen miehen kanssa asiasta ja vääntäisin rautalangasta tämän jutun. Minun mielestäni se ei olisi reilua, että mies toimii nyt näin ja sitten jos raskautuisit, vaatisikin aborttia....

Meillä oli juuri tuo tilanne ja mies vaati aborttia. En suostunut ja olen nyt 2 lapsen yh. Mutta onnellinen :)

Minun mielestä tuo naisen syyllistäminen tuossa asiassa on väärin..
Jos nainen ei pysty syystä tai toisesta pilsuja syömään(tai käyttämään hormonaalista muutakaan ehkäisyä) mutta vauva ei olis katastrofi, niin miehen hommahan se on sit kumeja tms. käyttää, jos lapsen tulo ei sovi hänelle.
Sit jos molemmat on sillä ei-kannalla, niin sitten pitäis kummankin huolehtia.

Miten te aattelette että naista pitäis rankaista miehen haluttomuudesata kumien käyttöä kohtaan? Naisenko vastuulla se yksin on??

Mun eräs tuttu oli sellanen, ettei mikään ehkäisy keino sopinut ja hänellä on myös synnynnäinen sydänvika ja noin 25v hän ja hänen miehensä päätyivät ratkaisuun, että naiselle tehtiin joku operaatio (en tiedä tarkasti kohtuko pois vai piuhat poikki ???) ja jos joskus lapsia, adoption kautta. Terveys meni ykköseksi, vaikka olisi ehkä ollut mahdollista (kai?) synnyttää, mutta lapsi ei ollut ajankohtaista aikoihin.

Voi olla raskaitakin syitä, ettei nainen voi käyttää ehkäisyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tosi lapsellista ja vastuutonta touhua puolin ja toisin. Ja sitte ollaan tietty toisen kerran aborttijonossa jos nyt jostain kumman syystä tullaankin raskaaksi kun seksiä harrastetaan ilman ehkäisyä...tietty ennen sitte parutaan kun mies uhkaa kerätä kimpsut ja kampsut ja lähtee ellei aborttia tehdä. Huh huh...

Ei seksiä, ennenkuin asia puhuttu selväksi. Piste. Jos yksi abortti jo tehty, pitäisi tietää ettei tollaisilla asioilla leikitä! Kasvakaa aikuisikisi ja ottakaa vastuu teoistanne. Ihan oikeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja herranen aika:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tosi lapsellista ja vastuutonta touhua puolin ja toisin. Ja sitte ollaan tietty toisen kerran aborttijonossa jos nyt jostain kumman syystä tullaankin raskaaksi kun seksiä harrastetaan ilman ehkäisyä...tietty ennen sitte parutaan kun mies uhkaa kerätä kimpsut ja kampsut ja lähtee ellei aborttia tehdä. Huh huh...

Ei seksiä, ennenkuin asia puhuttu selväksi. Piste. Jos yksi abortti jo tehty, pitäisi tietää ettei tollaisilla asioilla leikitä! Kasvakaa aikuisikisi ja ottakaa vastuu teoistanne. Ihan oikeesti.

okei, pakko selventää tähän, että abortti on tehty 9 vuotta sitten, kun olimme vielä erittäin nuoria ( alta parikymppisiä ) ja tuolloin ehkäisystä huolimatta tulin raskaaksi. tuon takia silloin siirryinkin e-pillereihin, jotka taas toivat muita huolia ja ongelmia joihin ei pillerimerkin vaihto auttanut. emme todellakaan ole menossa tai ole menneet abortti jonoon ihan tuosta nuin vaan. niin, tietysti on ihmisiä joiden mielestä abortti ylipäänsä on väärin, mutta se on jo toinen juttu. itselleni se oli oikea ratkaisu tuolloin.
ehkäpä olemme vastuuttomia - mielestäni tosin tässä vain mies on vastuuton. eikä minua haittaa jos joku miestäni näiden kirjoitusteni perusteella pitäisi sikana ja tampiona. en minä ole aborttia tekemässä jos / kun tulisin raskaaksi, vain koska mieheni haluaisi niin ( mikäli haluaisi siis ) . mutta hassulta tuntuu, että minuakin tässä syyllistetään.. mutta jokainen näkkee tietty asiat miten haluaa. meillä varmaan tämä meininki jatkuu ja katsellaan jos jonain päivänä se viiva testiin ilmestyy.

No minä en syylistä sua ainakaan!! Jos sun mies tietää, ettei ehkäisyä ole ja eikä viitsi itse "vaivautua", niin ei mitään mukisemista jos raskaaksi tulisit.
Ehkä sekin haluaa... muttei vaan voi myöntää.. :)

Meillä mies sanoi ettei tahdo enempää lapsia ja tiesi, että minä tahdon. Ennestään kaksi lasta. Oli kuitenkin huolimaton ihan tietoisesti ehkäisyn suhteen. Minua se ei haitannut. Lopulta tulin raskaaksi. Kaksi päivää mies sulatteli asiaa ja sitten vauvaa on odotettu kuten kahta ensimmäistäkin. Yhtä toivottu on kuin hekin.

Alkuperäinen kirjoittaja pallomaha:
Meillä mies sanoi ettei tahdo enempää lapsia ja tiesi, että minä tahdon. Ennestään kaksi lasta. Oli kuitenkin huolimaton ihan tietoisesti ehkäisyn suhteen. Minua se ei haitannut. Lopulta tulin raskaaksi. Kaksi päivää mies sulatteli asiaa ja sitten vauvaa on odotettu kuten kahta ensimmäistäkin. Yhtä toivottu on kuin hekin.

näin minäkin luulisin meillä käyvän lopulta.
ärsyttävää vain tämä miehen käytös joskus. että miten voi sanoa ettei halua ja sitten käyttäytyä kuitenkin kuin haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
kaipa tuon ikäinen mies tietää miten laps saa alkunsa???

miksi nainen on jättänyt pillerit pois, vaikka tietää, ettei mies halua lapsia? miks antaa ilman ehkäisyä, jos tietää ettei mies halua lapsia??? ellie mies halua lapsia olis naisen paras syödä pupertaa niitä pillereitä ettei käy vahinkoa!!!!!

no tähän pillereiden syömisen lopettamiseen on syynsä ja mies ne tietää ja niitä syitä en tänne rupea kirjoittelemaan. ja toisaalta, miksi mun pitäs syödä niitä, jos mulle uus lapsi ois ihan ok?

Koska asia ei ole yksin sun!

Ehkäisy ei ole myöskään yksin naisen asia. Pillerit voivat aiheuttaa terveydellisiä ongelmia, kaikille niitä ei myöskään sen takia määrätä, joillekin ainoa mahdollinen ehkäisymuoto on kondomit, jos hormonaalinen ehkäisy ei sovi, ja kuparikierukka mahdoton runsaiden vuotojen vuoksi.

Minusta miehen pitää kantaa vastuu ja ehkäistä itse, jos ei lasta halua.

Mun mielestä sun pitää tehdä miehelle selväksi, että turha sitten vaatia aborttia, jos ja kun tollaisella pelillä raskaaksi tulet.
No näinpä! Tulee vähän mieleen, että mies ehkä laskee sen varaan, että tehdään sit taas abortti, se kun on tehty aiemminkin.... :/

Mä oon tässä ap:n puolella. Jos kerta pillerit ei sovi, mies tietää ettei niitä enää ole, niin homma hoidossa. Miksi ehkäisy pitäisi olla nimenomaan naisen juttu, jos pillerit ei sovi ja muut ehkäsyt ei tuu mieleenkään. Jos mies ei halua lasta, niin ehkäsiköön sitten ite ittesä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä oon tässä ap:n puolella. Jos kerta pillerit ei sovi, mies tietää ettei niitä enää ole, niin homma hoidossa. Miksi ehkäisy pitäisi olla nimenomaan naisen juttu, jos pillerit ei sovi ja muut ehkäsyt ei tuu mieleenkään. Jos mies ei halua lasta, niin ehkäsiköön sitten ite ittesä.

Ehdottomasti samaa mieltä!

Jos ( kun ) en haluaisi lasta ja tietäisin että toinen osapuoli ei käytä ehkäisyä niin varmasti käyttäisin itse. Eli miehen on tuossa tilanteessa otettava se mitä tulee.Ihan turha osoittaa enää mieltä jos onkin pulla uunissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jos ( kun ) en haluaisi lasta ja tietäisin että toinen osapuoli ei käytä ehkäisyä niin varmasti käyttäisin itse. Eli miehen on tuossa tilanteessa otettava se mitä tulee.Ihan turha osoittaa enää mieltä jos onkin pulla uunissa.
Mä olen samaa mieltä.

mies ei halua missään nimessä enempää lapsia ( yksi lapsi on jo ) . silti hän harrastaa seksiä vaimon kanssa ilman ehkäisyä "loppuun asti" . mies tietää, että vaimo lopettanut pillerit joulukuussa hyvistä syistä ja on puhuttu että käytetään kondomia. mies tietää myös, että naiselle toisen lapsen tulo ei olisi katastrofi. parilla on takana yksi abortti.
jos nainen tulisi nyt raskaaksi, olisiko se miestä kohti väärin? saisiko nainen siitä iloita? olisiko miehellä oikeus murjottaa?
tuosta miehestä vielä sen verran, että on oikeasti muutoin oikeinkin ihana ihminen ja hyvä mies ja isä. on mun mies meinaan.
elämä on.

ONNEA TEILLE ABORTIN JOHDOSTA! SAA ILMEISESTI ONNITELLA PIAN SEURAAVASTAKIN...

Alkuperäinen kirjoittaja JUU:
mies ei halua missään nimessä enempää lapsia ( yksi lapsi on jo ) . silti hän harrastaa seksiä vaimon kanssa ilman ehkäisyä "loppuun asti" . mies tietää, että vaimo lopettanut pillerit joulukuussa hyvistä syistä ja on puhuttu että käytetään kondomia. mies tietää myös, että naiselle toisen lapsen tulo ei olisi katastrofi. parilla on takana yksi abortti.
jos nainen tulisi nyt raskaaksi, olisiko se miestä kohti väärin? saisiko nainen siitä iloita? olisiko miehellä oikeus murjottaa?
tuosta miehestä vielä sen verran, että on oikeasti muutoin oikeinkin ihana ihminen ja hyvä mies ja isä. on mun mies meinaan.
elämä on.

ONNEA TEILLE ABORTIN JOHDOSTA! SAA ILMEISESTI ONNITELLA PIAN SEURAAVASTAKIN...

ihanaa miten hyvin jotkut osaa ymmärtää lukemaansa . kiitos sulle!

Joko tosi välinpitämätön, tai nauttii häikäilemättömän kovasti paljaalla panosta tai sitten ei osaa päättää, haluaako sittenkin lisää lapsia. Musta nainen sais (jos tulee raskaaksi) nauttia raskaudestaan, tietäähän mies seuraukset ilman ehkäisyä naidessaan :D .

no niin , meillä sitten kävi niin että tein positiivisen raskaustestin maanantaina. itkin itse ja pelkäsin ja oli olo että olen pilannut kaiken. ihmeekseni mies sitten totesi vain että eipä mikään ole pilalla jos raskaana olen. joten huh," hyvin kävi " ja marraskuun vauvaa odotellaan. pieni paniikki yhä , mutta ihan normaaleista asioista kai - miten pärjätään kahden kanssa jne..

Yhteistyössä