Mitä mieltä tällaisesta ihmisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
- hänelle maksetaan ulkomaanmatka, kaikki käyttörahat siellä ja sitten matkalla:
- ei suostu kertaakaan hakemaan eikä edes viemään avainta vastaanottoon
- ei tee yhtään ostotilannetta tai muutakaan matkalla, kaikki palvellaan nenän eteen, lipun ostot, ostokset, ruoat jne.
- alkaa kuitenkin valittamaan MUIDEN englannin kielen taidosta ostotilanteesssa, ettei osata puhua englantia oikein, itse ei luonnollisesti sano sanaakaan
- matkalla pakottaa muut hotellihuoneesta pois siksi ajaksi, kun hänen täytyy vaihtaa vaatteet, huoneesta, josta ei ole itse maksanut senttiäkään, ei suostu vaihtamaan vaatteita vessassa vaan muiden täytyy poistua joko vessaan tai hotellin käytävälle vaihtamaan vaatteita
- valittaa siitä, että hänen sateenvarjonsa osuu paperiesitteeseen muovikassissa, vaikka hänen ei tarvitse itse edes kantaa koko muovikassia
- ei suostu varaamaan itse hammaslääkäriaikaa vaan itkee ja raivoaa muille puhelimessa, että hänelle täytyy varata hammaslääkäriaika
- valittaa joka asiasta, puuttuu muiden syömisiin, sanoihin, kirjoittamiseen, vaatteisiin, seuraa ja kyttää kirjoituksia netin keskustelupalstoilla ja sitten ilmoittaa mitä sanoja/lauseita ei saisi käyttää ja haukkuu muiden kirjoitustyylin täysin
- tuijottaa koko ajan muiden hampaita ja valittaa niistä, painostaa muita varaamaan hammaslääkäriajan itselleen
- haukkuu muita valheellisilla nimityksillä, ei tunne häpeää juuri mistään, voi huutaa näitä valheita ihan ihmisten ilmoilla
- lukee salaa muiden puhelimien ja tietokoneiden sisältöä, sitten vuosikausia jaksaa muistuttaa ja myös valehdella näistä asioista
- huomauttelee vieläkin siitä miten joku on antanut joskus 10 vuotta sitten puhelinnumeron nettitutulle
- valittaa koko ajan vaatteistaan ja läskittyy koko ajan, kun syö koko ajan karkkia ja muuta makeaa, sitten syyttää muita siitä, ettei löydä mitään vaatteita

Tuossa oli ehkä 1 % kaikista jutuista. Mitä mieltä olette tällaisesta ihmisestä?

Epäilen, että kyseessä voisi olla joku mielenvikainen asperger.

oot sie mun anoppi ;) noin nimittäin puhuu musta muille sukulaisille, ja joo osa voi jollaan tasolla pitää paikkaansa mun kohalla, mutta hyvin hyvin vahvasti liioteltuna!

[QUOTE="hehheh";23885104]oot sie mun anoppi ;) noin nimittäin puhuu musta muille sukulaisille, ja joo osa voi jollaan tasolla pitää paikkaansa mun kohalla, mutta hyvin hyvin vahvasti liioteltuna![/QUOTE]

Niin, siis en ole itse kyseessä vaan eräs tuttu.

No tuskin ainakaan on mikään asperger... Oli aika nolo heitto tuohon loppuun. Tuo ihminen nyt vain kuulostaa lapselliselta ja piloille hemmotellulta. Miksi sitten edes otitte hänet matkalle mukaan? Varmaan siksi, että voit täällä päivitellä kauheaa ihmistä?

Täältä luin:
Aspergerin oireyhtymä – Wikipedia

Erittäin moni kohta sopii häneen.

Esim. tämä:
Lähes jokaisella aspergerillä on aistiyliherkkyyttä[22]. Kyse ei tällöin ole pelkästä epämiellyttävästä olosta, vaan kuormittavalle aistiärsykkeelle altistuminen saattaa aiheuttaa jopa sairauskohtauksen[4]. AS-henkilöillä voi olla niin herkät aistit, että voimakkaat äänet, kirkkaat valot tai kosketus aiheuttavat kipua. Myös vaatteiden saumat, vesi peseytyessä tai hiusten leikkuu saattavat tuntua epämiellyttäviltä.

Tiedon puutteen vuoksi aspergerit leimataan aistiyliherkkyytensä vuoksi helposti vaikeiksi ihmisiksi, hysteerisiksi tai jopa käytöshäiriöisiksi. Monilla diagnosoiduilla aspergeriin liittyy myös aggressiivisuuttalähde?, mikä ei välttämättä aiheuta verbaalisia tai fyysisiä hyökkäyksiä muita kohtaan, mutta voi ilmetä myös aggressiivisena käyttäytymisenä.

Hänellä on mm. aivan järkyttävän suuri paperikammo. Paperia ei saisi olla missään, sanomalehtipaperi on pahin paperi. Muilla ei saa esim. omassa laukussa olla paperia, vaikka siinä laukussa olisi vain omia tavaroita, ei hänen, saattaa alkaa tästäkin valittamaan. Paperikosketuksen jälkeen hokee muille, että mene pesemään kädet, mene pesemään kädet. Jos taas joku erehtyy lukemaan esim. sanomalehteä ja sen jälkeen koskee tämän henkilön johonkin tavaraan, vaikka laukkuun niin hän raivostuu ja alkaa huutamaan, että laukku on pilalla. Saattaa heittää laukun pois, lattialle jne.

No tuskin ainakaan on mikään asperger... Oli aika nolo heitto tuohon loppuun. Tuo ihminen nyt vain kuulostaa lapselliselta ja piloille hemmotellulta. Miksi sitten edes otitte hänet matkalle mukaan? Varmaan siksi, että voit täällä päivitellä kauheaa ihmistä?

Suunnilleen kaikki mitä tuolla Wikipedian Asperger-artikkelissa on, sopivat häneen. En jaksa uskoa, että jollain voisi olla kaikki piirteet ja ei olisi kuitenkaan tuota sairautta. Siksi hän oli matkalla, koska aina valittaa, että hänelle ollaan velkaa.

No ei se ihmisestä aspergerista tee jos nyt sattuu olemaan negatiivinen, vaativa, tyytymätön luonne. Itse tunne monia ihmisiä jotka ajattelevat maailmasta pessimistisesti tai negatiivisesti. Positiivisissakin asioissa on vikaa, toisissa ihmisissä on vikaa, oma elo ei kivaa jne. Ja jos kyseinen tyyppi jostain pitäisikin sanoisi hän ensin negatiiviset asiat ja sitten vasta perään voisi todeta ihan kiva latteasti. "Mä en oikein pidä jäätelöstä kun se on niin kylmää, tässäkin pakkauksessa on aika rumat kuoret, mut on tää ihan hyvää".

[QUOTE="vieras";23885179]No ei se ihmisestä aspergerista tee jos nyt sattuu olemaan negatiivinen, vaativa, tyytymätön luonne. Itse tunne monia ihmisiä jotka ajattelevat maailmasta pessimistisesti tai negatiivisesti. Positiivisissakin asioissa on vikaa, toisissa ihmisissä on vikaa, oma elo ei kivaa jne. Ja jos kyseinen tyyppi jostain pitäisikin sanoisi hän ensin negatiiviset asiat ja sitten vasta perään voisi todeta ihan kiva latteasti. "Mä en oikein pidä jäätelöstä kun se on niin kylmää, tässäkin pakkauksessa on aika rumat kuoret, mut on tää ihan hyvää".[/QUOTE]

Minä en usko, että tässä on kyse pelkästä negatiivisuudesta. Kuten jo kirjoitin niin ainakin 95 % tuosta asperger-artikkelista sopii häneen.

Sen verran vielä, ettei hän aina ole tällainen, mutta voi raivostua ihan parissa sekunnissa. Koskaan ei tiedä miten tulee menemään parin minuutin päästä. Ei hän tosin raivostu kenellekään ventovieraalle, vain lähisukulaisille.

[QUOTE="Nainen";26469201]Miten tämä henkilö voi tarkastaa jonkun nettikirjoituksia? Eihän kukaan kirjoittele omalla nimellä netissä.[/QUOTE]

Tietämällä nimimerkin jollain palstalla jne.

eli tämä sukulainen siis lukee kirjoituksesi täällä? Onko hänellä läppäri lomalla? Eikö olisi helppoa vaihtaa nimimerkki?

Mitä sukua hän on? Miksi edes pidlt yhteyttä?

[QUOTE="Nainen";26469511]eli tämä sukulainen siis lukee kirjoituksesi täällä? Onko hänellä läppäri lomalla? Eikö olisi helppoa vaihtaa nimimerkki?

Mitä sukua hän on? Miksi edes pidlt yhteyttä?[/QUOTE]

Aina lukenut kirjoitukseni tältä palstalta. Voin toki vaihtaa nimimerkin, mutta kyllä sen kohta saisi selville. Eikä minua oikeastaan haittaa se viestien lukeminen, enemmänkin kaikki muut asiat.

Kuulostaa ihan yhdeltä tutultani... perheensä ainoa hemmoteltu lapsi joka on aina saanut kaiken minkä halunnut, ja se kyllä näkyy. Uskoo olevansa maailman napa ja jos ei hetkeen ole huomion keskipiste niin kehittää jonkin hirveän draaman. Haluaa kontrolloida ja dominoida kaikkea.

Ainoa tapa olla tekemisissä on olla lähtemättä mukaan noihin touhuihin tuli mikä tuli. Ilmoittaa kylmästi että vaihda vaatteesi missä lystäät, mä pysyn tässä. Tai pistää välit poikki.

Kyllähän sitä kuule monikin olisi just tuollainen, jos saisi olla.
Ihminenhän on laiska ja ahne ja itsekäs, mutta yleensä toiset aikuiset eivät maksele toisille aikuisille ilmaisia lomia, kun on omat perheet elätettävänä.

Yhteistyössä