Palstapsykologeja paikalla ; mitä mieltä tällaisesta ihmisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niitti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niitti"

Vieras
Eli siis äitini ja veljeni, 23v. olivat vierailulla useamman yön. Minulla on kaksi lasta, kohta 2 ja 3v.

Veljeni kyseli lapsilta, haluavatko he karkkia ja sitten kun lapset vastasivat "JOO!" veli vastasi, että ettepä saakaan. Lisäksi veli sanoi, että lapsissa on se huono puoli, että niitä ei voi palauttaa. Lisäksi veli kyseli jatkuvasti minun tekemisiäni ja valitteli, että on tylsää.

Eniten ehkä ihmetytti se, että kun istuin äidin ja veljen välissä sängyllä järjestämässä pelikortteja laatikkoon, huomaan että veli alkaa selvästi toisella puolellani runkkaamaan. Ajatteli ensin, että tyyppi vain raapii muniaan mutta kesti kyllä hieman pidempään..

Veli on hieman vanhempi kuin minä, joten tod. näk. ainakin alitajuisesti muistaa elämän ensimmäiset vuodet kun asui vielä äidin ja alkoholisti-isämme kanssa, joka antoi velipuolellemme selkään joka päivä ihan varmuuden vuoksi. Äidin seuraava miesystäbvä antoi veljelle selkään vielä enemmän kuin minulle ja kävi myös käsiksi enemmän.

Nyt on 3. pvä, ja yksin elävältä veljeltäni on jo rahat loppu ja joutuu siis monta kertaa viikossa pyytämänä äidiltä 5e ruokaan.

Mitä mieltä olete tällaisesta tapauksesta? Pitäisikö vain purra hampaat yhteen ja sietää?

Herran jestas, veljesi on pahasti vajaa! Oikeasti, olisin halunnut ilmaista asian kauniimmin, mutten keksinyt ilmaisua! Mitä äitisi tuohon julkirunkkaamiseen sanoi?

Herran jestas, veljesi on pahasti vajaa! Oikeasti, olisin halunnut ilmaista asian kauniimmin, mutten keksinyt ilmaisua! Mitä äitisi tuohon julkirunkkaamiseen sanoi?

Ei sanonut mitään, minä poistuin paikalta ja luulen ettei äiti koko juttua edes huomannut. Säälittää äidin puolesta, kun pitää veljeä fiksunakin tapauksena ja tyyppi ei selkeästi edes ymmärrä, mikä on sopivaa ja mikä ei.

Ei kyllä kuulosta terveen ihmisen tavalta tuollainen lasten kiusaaminen. n ymmärrä, miten kukaan voi päin naamaa snoa suoraan tai edes vihjaista, että jonkun lapset pitäisi palauttaa D: Eriasia toki, joso lisi kyse jostakin erityislapsesta, mutta kun oletettavasti kyseesä on kaksi aivan normaali mukulaa joilla on huonoja, mutta myös hyviäkin hetkiä :o

Sitä olen miettinyt itsekin :( Jossain vaiheessa yläasteen iakana veli sai raivokohtauksen ja heitti minut seinää vasten ihan kunnolla. Aiemmin veljellä oli tapana (ärsyttämisen lisäksi) raapia minua, ihan verinaarmuja aivan kuin kissa olisi raapiassut kunnolla :/

Jotenkin vain surettaa, kun olen aina jotenkin tiennyt, ettei veli ole penaalin terävimpiä kyniä. Mutta se, että veljellä oikeasti on ongelmia tai käyttäytymis malleja, jotka eivät vuosienkaan kuluessa muutu. Miten tuohon ihmiseen pitäisi suhtautua??

Ei normaali 23v mies käyttäydy noin. Lapsellinen voi ja saakin vielä olla (jos ei ole perheellinen), mutta tuollainen käytös ei ole normaalia. Kyllä on kasvatus mennyt pahasti pieleen (väkivalta iso osallinen tässä) tai sitten veljellä on jokin sairaus tai persoonallisuushäiriö.

Ei normaali 23v mies käyttäydy noin. Lapsellinen voi ja saakin vielä olla (jos ei ole perheellinen), mutta tuollainen käytös ei ole normaalia. Kyllä on kasvatus mennyt pahasti pieleen (väkivalta iso osallinen tässä) tai sitten veljellä on jokin sairaus tai persoonallisuushäiriö.

Persoonallisuushäiriötä mietin itsekin, kun veli vaikuttaa niin välinpitämättömältä mitä muiden tunteisiin tulee. ja tuntuuu, että hakee jonkinlaista viihdettä juttelemalla lasten kanssa ja lässyttämällä heille kummallekin. Satunnaisen sössötyksen lapsille kyllä ymmärrän, mutta tuntuu oudolta että se on ainoa tapa, jolla 3v. lapsen kassa voi kommunikoida.

Teillä on molemmilla ollut rankka lapsuus ja hän on sinulle niin tuttu, että uskallat inhota häntä. Itse asiassa kaikki halveksunta ja viha, jota koit äitisi ja veljesi vierailun aikana, olisi pitänyt osoittaa äidillesi. Mainitsit hänestä ohimennen, vaikka monille naisille suhde äitiin on aina tunteikas olipa se vihaa tai rakkautta. Sinun jutussasi äiti oli ihan samassa asemassa kuin persauksienne alla oleva sänky.

Mitä tulee runkkaukseen, niin sen verran miesten anatomiasta, että jos housut ovat hiemankin tiukat ja kalusto ei asetu kunnolla paikoilleen, niitä pitää kopeloida. MOnet miehet myös raaputtelevat alapäätään ilman, että kyse on heti runkkaamisesta. Mutta kuten jo tuli selväksi haet veljestäsi ihan mitä vain moitittavaa purkaaksesi pahaa oloasi.

Joku päivä sitten, kun olet valmis, uskallat vihata äitiäisi. Kuten jo järjelläsi tiedät, lapsia ei saa kohdella huonosti, mutta äitisi salli väkivallan omia lapsiaan kohtaan. Mieti sitä joskus? Pidät lapsesi puolia ja moitit veljeäsi, mutta onko äitisi näyttänyt miten teitä, hänen omia lapsia, olisi pitänyt rakastaa?

Teillä on molemmilla ollut rankka lapsuus ja hän on sinulle niin tuttu, että uskallat inhota häntä. Itse asiassa kaikki halveksunta ja viha, jota koit äitisi ja veljesi vierailun aikana, olisi pitänyt osoittaa äidillesi. Mainitsit hänestä ohimennen, vaikka monille naisille suhde äitiin on aina tunteikas olipa se vihaa tai rakkautta. Sinun jutussasi äiti oli ihan samassa asemassa kuin persauksienne alla oleva sänky.

Mitä tulee runkkaukseen, niin sen verran miesten anatomiasta, että jos housut ovat hiemankin tiukat ja kalusto ei asetu kunnolla paikoilleen, niitä pitää kopeloida. MOnet miehet myös raaputtelevat alapäätään ilman, että kyse on heti runkkaamisesta. Mutta kuten jo tuli selväksi haet veljestäsi ihan mitä vain moitittavaa purkaaksesi pahaa oloasi.

Joku päivä sitten, kun olet valmis, uskallat vihata äitiäisi. Kuten jo järjelläsi tiedät, lapsia ei saa kohdella huonosti, mutta äitisi salli väkivallan omia lapsiaan kohtaan. Mieti sitä joskus? Pidät lapsesi puolia ja moitit veljeäsi, mutta onko äitisi näyttänyt miten teitä, hänen omia lapsia, olisi pitänyt rakastaa?

En "inhoa" äitiäni, joskin tiedän etten koskaan hyväksyisi omien lasteni satuttamista niin kuin hän hyväksyisi omiensa.

Jos "kalustoa" pitää noinkin pitkään raaputella, taitaa kyse olla satiaisista. Luulisin, että väljissä boksereissa "Kalusto" astettuu helpostikin mukavasti, tai ainakin niin, ettei sitä tarvitse alkaa toisen läsnä ollessa ylenmäärin roplaamaan.

Eräs miesystäväni oli/on todella sairas. Hän itsensäpaljasteli itseään ja sain tietää.
Hän myös runkkasi itseään, kun huusin tuosta asiasta ja olin heittämässä häntä ulos.
Isäni sanoi monesti kuinka minun olisi pitänyt tuoda rakkaat lapseni hänen luokse, jotta voisi hukuttaa heidät järveen-ja nauroi. Sanoin, että tuo tuntuu pahalta ja hän jatkoi.
En ole missään tekemisissä kummankaan kanssa.

[QUOTE="Sasu";29636939]Eräs miesystäväni oli/on todella sairas. Hän itsensäpaljasteli itseään ja sain tietää.
Hän myös runkkasi itseään, kun huusin tuosta asiasta ja olin heittämässä häntä ulos.
Isäni sanoi monesti kuinka minun olisi pitänyt tuoda rakkaat lapseni hänen luokse, jotta voisi hukuttaa heidät järveen-ja nauroi. Sanoin, että tuo tuntuu pahalta ja hän jatkoi.
En ole missään tekemisissä kummankaan kanssa.[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä aika hurjalta tapaukselta kumpikin :/

Yhteistyössä