Mitä mieltä tällaisesta äijästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt Mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aina sä löydät jostain jutusta jotain sanottavaa... pätemisen tarve...

Öh...
Ap kysyi, mitä mieltä, ja kerroin mitä mieltä olen. En mä sille mitään voi, että mua häiritsisi tuo nukkumisjuttu.

Mua ei häiritsisi tuollainen nukkumisjärjetely yhtään!!! Olisin siitä suunnattoman onnellinen!!! Mua potuttaa tää jatkuva väsymys kun vauva 5,5kk herää edelleen 2krt yössä ja nukkuu ylipäätään tosi lyhyet yöunet. Ja minä olen AINA se, joka nousee aamulla touhumaan vauvan kanssa imetyksen jälkeen... myös viikonloppuisin. Ei siis ihme, että kuljen silmät ristissä päivästä toiseen. Päikkäreitä en vaan osaa nukkua.

Muuten jaetaan äijän kanssa kodinhoitovastuu ja vauvan hoito tasan.

Täällä toinen, joka ilmoittautuu halukkaaksi moiseen nukkumajärjestelyyn. Vauva herää monta kertaa yössä ja minä olen yöstä toiseen se, joka käy hyssyttämässä ja laittamassa tuttia suuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mua ahdistaisi tuo, että teillä ei ole yhteistä aikaa kun mies menee kello 13 töihin, koska joko sinä tai mies nukutte.
Muuten kuulostaa hyvältä :)

Tuo voisi olla ongelma, jos mies menisi ainoastaan klo 13 töihin, mutta jos mies tekee välillä aikaisempia päiviä, niin yhteistä aikaa on mm illalla ja viikonloppuisin. Eikä ap kertonut, että mihin aikaan mies tulee töistä menneessään iltaan, ehkä heillä on silloinkin illalla yhdessä aikaa. Minusta on ehkä vähän kummallista, jos alkaa ahdistaa se että ei ole ihan joka ikinen päivä yhteistä aikaa.

Niin kuin sanoin niin nyt tuntuu tosi hyvältä että saadaan nukkua ja pystytään löytämään sille aikaa. Uskon, että jos oltaisiin molemmat valvoneita ja kärttyisiä, niin ei kyllä jaksettaisi olla toisiamme kohtaan kivoja.

Mielestäni meillä on ihan hyvin aikaa toisillemme koska vauva menee aikaisin nukkumaan iltaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Niin kuin sanoin niin nyt tuntuu tosi hyvältä että saadaan nukkua ja pystytään löytämään sille aikaa. Uskon, että jos oltaisiin molemmat valvoneita ja kärttyisiä, niin ei kyllä jaksettaisi olla toisiamme kohtaan kivoja.

Mielestäni meillä on ihan hyvin aikaa toisillemme koska vauva menee aikaisin nukkumaan iltaisin.

Minusta se kuulostaa hyvältä. Ja kyllä minä uskon, että suurin osa aikuisista ihmisistä kykenee elämään niin, että sitä yhteistä aikaa on esimerkiksi illalla töiden jälkeen, eikä koko ajan olla yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Kuullostaa mun korvaan ihan normaalilta..En osaisi kuvitella tyytyväni itsekkään vähempään kuin tuollaiseen tasapuoliseen vanhemmuuteen ja parisuhteeseen.

Samaa mieltä. En mihinkään vähempään tyytyisi. Kerran seurustelin tovin yhden kundin kanssa, joka tykkäsi käydä kaljalla kavereiden kanssa (illat venyi seuraavaan aamuun) ei hoitanut kotiaan ja omasi jonkun ihme naisen työt-miehen työt -ajatusmallin. Mä puolihuvittuneena hetken tuota katsoin ja sanoin nopeasti heippa, vaikka tunteita olikin. Mä en vaan ala tuollaiseen. Piste.

Mun mies kokkaa, pyykkää, hoitaa vauvaa, ei koskaan käy baarissa eikä edes juo itseään ikinä humalaan missään tilanteessa, ei juokse harrastuksissa eikä omaa mitään äijä -asennetta, jne.

Mies kannustaa mua tapaamaan ystäviä, käymään salilla tai kaupoilla. Hellii ja muistaa kertoa rakastavansa, tukee kun olen väsynyt ja hoitaa vauvaa jotta saan nukkua.

Me ollaan tiimi ja rakastetaan tätä kotia ja perhettä, joka ollaan rakennettu yhdessä. Kotikin on yhdessä sisustettu, miehellä on erinomainen ja varma sisutusmaku.

Ja mun mies ei ole suomalainen, jos sillä nyt on mitään merkitystä kenellekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Minusta se kuulostaa hyvältä. Ja kyllä minä uskon, että suurin osa aikuisista ihmisistä kykenee elämään niin, että sitä yhteistä aikaa on esimerkiksi illalla töiden jälkeen, eikä koko ajan olla yhdessä.

Varmasti kykenee.
Meillä vaan ratkaistiin asia niin, että herättiin aamulla koko porukka samaan aikaan, nukuin päivällä päikkärit lasten kanssa, ja illalla meillä oli miehen kanssa kahdenkeskeistä aikaa. Tuo sopi meille parhaiten: aamulla oli koko perheen yhteistä aikaa, ja iltaisin parisuhdeaikaa.
Ja minähän vaan kerroin oman ajatukseni ja mielipiteeni, kuten pyydettiin =)

Yhteistyössä